Moikka kaikille foorumilaisille!
Ajattelin alkaa kirjoittelemaan tänne tuosta omasta käyttökulkineesta tarinaa jos vaikka saisi vertaistukea täähn opelismiin
Eli tuli tuli tuo c vectra laitettua kiertoon ja ajeltua hetken aikaa prätkällä kunnes iski armoton auton tarve joten nettiauto auki ja selailemaan tarjontaa. No tärppäsihän sieltä ja viellä omilta kyliltä, ei muuta kun puhelin kouraan ja soittelemaan, jo samana iltana kurvailtiin omppu kotia.
Kyseessä siis B2 Omega vuosimallia 2001, 2.6 V6 löytyy nokkapellin alta ja varustetasona elegance, löytyy siis alkup. xenonit, ajotietokone, vakkari sekä muuta turhaa. Auto on päällisin puolin ja muutenkin suht siisti jo 17 vuotta vanhaksi autoksi, ainoastaan naarmut oikella takana, halkinainen lasi ja muutama repsottava sisustan osa pilaa kokonaisuutta, mutta laitellaan sitten ajanmyötä kuntoon Muuten kaikki toimii ja oikein tyytyväinen olen ollut.
Auto oli tullessaan minulle vakiokunnossa, ainoastaan takavaimennin oli korvattu suorilla putkilla ja vaihdettu merkitön maski. Edellinen omistaja oli huoltanut ja korjannut autoa aina tarvittaessa, esim viimeisen 2 vuoden/20tkm sisään vaihtanut keskivaimentajat, voimansiirron öljyt, laittanut jarruja ja suorittanut perus ölpänvaihdot yms.
Tosiaan itsellä ei ostohetkestä kuvaa ole ja autoa jo lähdetty jalostamaan omaan makuun sopivammaksi.7
Tähän mennessä tehty:
-Eteen laitettu hyllystä löytyneet madallusjouset ja taakse E36 bemun madallusvieterit (Ei olleet kyllä hyvät mutta ei parempiakaan tähän hätään ollut, jäi sellainen kasari look).
-Alkuperäiset 15" vanteet nakattu tallinperälle, tilalle tomassonin tn4:set koossa 8,5"-18", näillä päällä linglongi koossa 225/40-18.
-Perus öljynvaihdot ja putsiskliinaukset.
-Ledejä siroiteltu ympäri autoa.
-Suoriin putkiin laiteltu kromipäät ja siistitty muuten.
-Saatu irroitettavasta vetokoukusta taas irroitettava ja askarreltu suoja sille.
Muutamat kuvat nykykunnosta:
Kuvista huomaa hyvin tuon perän korkeuden versus keulaan, mutta tullaan laittamaan alustaa viellä uusiksi joten korjaantuu sekin...
Tosin etujousista ei itsellä ole mitään tietoa minkä merkkiset ovat ja paljon madaltavat, tulleet edellisen omegan mukanan joskus pari vuotta sitten...
Sitten vähän tulevaisuuden to do listaa:
-Alustan päivitystä
-Jonkimoinen etupuskurin lisäys/lippa ja takaspoikka (nettiä selailtu, etsitty mieleistä mutta mutta....)
-Naarmujen fixaus ja myllytys.
-Nahkasisusta, mieluusti sport jos löytyy jostain edes.
-Peräkärrin rekkarivalojen poisto ja orginaalin fixaus.
-Sisustan fixaus.
-Spacereitä, lättyjä löytyy mutta pultsarit tilauksessa tällä haavaa.
Tarkoitus olisi myös hieroa moottorista enemmän ulos, sitä varten on tietoa ammennettu jos mistäkin mutta suunnitelmat edelleen auki sen suhteen... Katsotaan alusta ja ulkonäkö ensin ja "voima" sitten
Mutta kassellaan kuinka alkaa etenemään ja päivitellään sitten lisempää
Omenan käyttö- ja ylläpitotarinaa
Omenan käyttö- ja ylläpitotarinaa
Vectra C 3.2V6
Opelisti jo kolmannessa polvessa
Opelisti jo kolmannessa polvessa
Re: Omenan käyttö- ja ylläpitotarinaa
Jaahas, tänään saatu jotain myös aikaiseksi viimeisien kesälomapäivien kunniaksi.
Elikkästä siis, ihan aamusella tuli työmaalla pyörähdettyä ihmettelemässä ilmastointia. Edellinen omistaja kertoi että olisi huoltoa vaille ja sen tein auton ostaessani töissä mutta kas kummaa, taas oli järjestelmä tyhjä Noh, tällä kertaa koeponnistin typellä, ei vuoda, kävin uv:lla putket ja lauhduttajan läpi, ei merkkiäkään vuodosta.... Hetken siinä ihmeteltyäni älysin katsoa huoltoliittimiä tarkemmin uv:lla niin kas kummaa, sieltähän se perskuta matalapaineliittimestä fuskasi. Ei muuta kun uusi neula kehiin ja soossit sisään, taas tulee vilpoisaa
Huonoa kuvaa siitä miltä ilmastointihuolto näyttää:
Auton keskikonsolin kehykset ja ovien koristelistat kun oli aitoa jalomuovia mikä itsellä se ei silmään istunut ei sitten millään, niin asialle täytyi tehdä jotain.
Lähtökohta:
Päivällä tuli kaupungissa pyörähdettyäni käytyä motonetissä josta tassuun tarttui Car-Rep merkkistä puolikiiltävää mustaa vinyylimaalia.
Aloittelin tänään ja suihkin ac-paneelin/soittimen kehyksen, keskikonsolin "kehyksen" ja tuhkakupin kannen.
Jälkeen:
Maalista ei oikeastaan pahaa sanottavaa, purkin kyljessä sanotaan että ei vaadi pohjatöitä enkä niitä tehnyt. Pitäisi tuon muovin "imeä" itsesään se maali mutta tulevaisuus näyttää.
Omaan silmään hyvä nyt, huomenna jatketaan ovien koristelistojen kimppuun ja samalla ehostellaan ovipahvissa olevia muitakin osia missä kulumaa
Nahkasisustasta tullut myös rometorin puolella kauppaa hierottua, siitä lisää tuonnempana jos tärppää ja jakopää pitäisi tehdä mutta kaikki aikanaan.
Elikkästä siis, ihan aamusella tuli työmaalla pyörähdettyä ihmettelemässä ilmastointia. Edellinen omistaja kertoi että olisi huoltoa vaille ja sen tein auton ostaessani töissä mutta kas kummaa, taas oli järjestelmä tyhjä Noh, tällä kertaa koeponnistin typellä, ei vuoda, kävin uv:lla putket ja lauhduttajan läpi, ei merkkiäkään vuodosta.... Hetken siinä ihmeteltyäni älysin katsoa huoltoliittimiä tarkemmin uv:lla niin kas kummaa, sieltähän se perskuta matalapaineliittimestä fuskasi. Ei muuta kun uusi neula kehiin ja soossit sisään, taas tulee vilpoisaa
Huonoa kuvaa siitä miltä ilmastointihuolto näyttää:
Auton keskikonsolin kehykset ja ovien koristelistat kun oli aitoa jalomuovia mikä itsellä se ei silmään istunut ei sitten millään, niin asialle täytyi tehdä jotain.
Lähtökohta:
Päivällä tuli kaupungissa pyörähdettyäni käytyä motonetissä josta tassuun tarttui Car-Rep merkkistä puolikiiltävää mustaa vinyylimaalia.
Aloittelin tänään ja suihkin ac-paneelin/soittimen kehyksen, keskikonsolin "kehyksen" ja tuhkakupin kannen.
Jälkeen:
Maalista ei oikeastaan pahaa sanottavaa, purkin kyljessä sanotaan että ei vaadi pohjatöitä enkä niitä tehnyt. Pitäisi tuon muovin "imeä" itsesään se maali mutta tulevaisuus näyttää.
Omaan silmään hyvä nyt, huomenna jatketaan ovien koristelistojen kimppuun ja samalla ehostellaan ovipahvissa olevia muitakin osia missä kulumaa
Nahkasisustasta tullut myös rometorin puolella kauppaa hierottua, siitä lisää tuonnempana jos tärppää ja jakopää pitäisi tehdä mutta kaikki aikanaan.
Vectra C 3.2V6
Opelisti jo kolmannessa polvessa
Opelisti jo kolmannessa polvessa
-
- 'Agila'
- Viestit: 4
- Liittynyt: 30 Joulu 2013, 20:20
- Paikkakunta: Eura
Re: Omenan käyttö- ja ylläpitotarinaa
Nätin näköinen omppu
Omasta tarttis kans noi "jalopuut" saada peittoon, eka meinasin teipata ne, mut noi maalatut näyttää kyl hyvältä, et vois itte tehdä kans saman homman.
Omasta tarttis kans noi "jalopuut" saada peittoon, eka meinasin teipata ne, mut noi maalatut näyttää kyl hyvältä, et vois itte tehdä kans saman homman.
Opel Zafira B Cosmo OPC-line 2006
Opel Vectra C 2.2 GTS 2003
Opel Omega B Caravan MV6 1999
------------------------------------------
ex.Opel Astra F Caravan 1995
Opel Vectra C 2.2 GTS 2003
Opel Omega B Caravan MV6 1999
------------------------------------------
ex.Opel Astra F Caravan 1995
Re: Omenan käyttö- ja ylläpitotarinaa
Kiitoskiitos
Autolle ei ole muuta oikein tapahtunut kun tullut sisustan listat maalattua kaikki ja hommattu säädettävä alusta raceland merkkisenä...
Muuten ajettu vain, nyt viikoloppuna kuopion reissulla alkoi kytkin luistamaan, joten se täytys uusia viikonloppuna, samoin jakopää tehdä. Netin syövereissä pyöriessä ja v6 viritopikkia lukiessa tuli mieleen että samallahan sinne tuuppaisi kevyen vaiuhtipyöränkin mutta tästä muutama kysymys. Eli C20NE moottorin perästä sattuisi vauhtipyörä mutta silloin ei enää vakikytkin passaa, vähän ristiriitaista tietoa tuli mutta onko porukka toteuttanut millaisella kytkimellä homman, passaako esim C20NE kytkin? Muuta huomioon otettavaa asiaa?
Autolle ei ole muuta oikein tapahtunut kun tullut sisustan listat maalattua kaikki ja hommattu säädettävä alusta raceland merkkisenä...
Muuten ajettu vain, nyt viikoloppuna kuopion reissulla alkoi kytkin luistamaan, joten se täytys uusia viikonloppuna, samoin jakopää tehdä. Netin syövereissä pyöriessä ja v6 viritopikkia lukiessa tuli mieleen että samallahan sinne tuuppaisi kevyen vaiuhtipyöränkin mutta tästä muutama kysymys. Eli C20NE moottorin perästä sattuisi vauhtipyörä mutta silloin ei enää vakikytkin passaa, vähän ristiriitaista tietoa tuli mutta onko porukka toteuttanut millaisella kytkimellä homman, passaako esim C20NE kytkin? Muuta huomioon otettavaa asiaa?
Vectra C 3.2V6
Opelisti jo kolmannessa polvessa
Opelisti jo kolmannessa polvessa
Re: Omenan käyttö- ja ylläpitotarinaa
Jahas, siis itse itselle vastaten, eli 20xe:n suora lätty, let:in levy ja xe:n astelma sekä painelaakerille koroketta, tällä ilmeisesti toteutettu. Edellinen viesti meni sekoiluksi kiitos väsymyksen Olisiko kellään vinkkiä tai mittoja holkin toteutukseen, olisi hyvä jos sais valmiiks ennenkun käy rojektiin
Vectra C 3.2V6
Opelisti jo kolmannessa polvessa
Opelisti jo kolmannessa polvessa
Re: Omenan käyttö- ja ylläpitotarinaa
Paljonkos muuten jakopäällä on ajettu? Vaihtovälihän on 60tkm tai 4v.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: Omenan käyttö- ja ylläpitotarinaa
Joo, tiedossa on vaihtoväli, kilometreistä ei tietoa mutta -13 edellisen kerran vaihdettu joten siksi se tehdä pitäisikin
Vectra C 3.2V6
Opelisti jo kolmannessa polvessa
Opelisti jo kolmannessa polvessa