1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Tuosta vaihdekepin heilumisesta on sellainen mielipide, että sitä ei moottorin kumityynyjen jousto heiluttele, koska on vaijerivälitteinen. Kummatkin vaijerit on vedetty "askista keppiin" kuorinensa, joten moottorin heiluminen heiluttaa kuorta vaijereineen, eikä vaijeria suhteessa kuoreen. Jos keppi liikkuu kytkintä nostaessa, niin silloin momentti + välys vaikuttaa vaihteensiirtohaarukkaan joka vaikuttaa siirtovivustoon, joka vaikuttaa vaijeriin, ja välittyy vaijeria pitkin keppiin. Ei minulla heilunut keppi yrittämälläkään edes vaikka laakerit huusi apua, välys oli edelleen niin pieni, että se ei ollut kepin kautta havaittavissa. Välystä tullee vasta kun siellä on laakerit jo todella heikolla hapella. Minulla sen vian huomasi kihisevästä vinkunasta kaikilla vaihteilla yli 20kmh nopeudella, ja tällöin siis vika oli sisäpään laakereissa.
Edit: tämä vaijerivälitteisyys Astra J:ssä, muista en tiedä.
Edit: tämä vaijerivälitteisyys Astra J:ssä, muista en tiedä.
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Aamulla sitten ei startannut enää lainkaan, auto jäi siihen. Ilokseni löysin illalla trivialin vian, sieltä oli jäänyt startin maadoituskaapelin mutteri selvästi löysään. Sokkona moottorin takaa tunnustelemalla löytyi, sain kiristettyä, ja luulenpa että nyt starttaa jatkossakin.mmustaja kirjoitti: Nyt muuten hajoaa seuraavaksi sitten startti, ilmeisesti. Palataan siihen kunhan asia alkaa selviämään.
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Sanoisin , että oikeassa olet. Vaijeri tosiaan on vapaana kuoren sisällä, eikä siten moottorin heiluminen juurikaan vaikuta.mmustaja kirjoitti:Tuosta vaihdekepin heilumisesta on sellainen mielipide, että sitä ei moottorin kumityynyjen jousto heiluttele, koska on vaijerivälitteinen. Kummatkin vaijerit on vedetty "askista keppiin" kuorinensa, joten moottorin heiluminen heiluttaa kuorta vaijereineen, eikä vaijeria suhteessa kuoreen. Jos keppi liikkuu kytkintä nostaessa, niin silloin momentti + välys vaikuttaa vaihteensiirtohaarukkaan joka vaikuttaa siirtovivustoon, joka vaikuttaa vaijeriin, ja välittyy vaijeria pitkin keppiin. Ei minulla heilunut keppi yrittämälläkään edes vaikka laakerit huusi apua, välys oli edelleen niin pieni, että se ei ollut kepin kautta havaittavissa. Välystä tullee vasta kun siellä on laakerit jo todella heikolla hapella. Minulla sen vian huomasi kihisevästä vinkunasta kaikilla vaihteilla yli 20kmh nopeudella, ja tällöin siis vika oli sisäpään laakereissa.
Edit: tämä vaijerivälitteisyys Astra J:ssä, muista en tiedä.
Kaikissa M32 - laatikoissa on vaijerivälitys.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Mulla tuli takuukorjattu laatikko 8tkm sitten ja vaihdoin siihen red linen mt-90 öljyt. Vanhat oli ilmeisesti päivitetty castroliksi, ja koska laadusta ei ollut tietoa niin vaihdoin. Lisäksi kun näiden suhteen on harhaluuloja niin minusta tuossa kakkosella keppi hieman heilahtaa kun laskee vedon tai laittaa kaasua niin vähän että lähtee vetämään. Samoin nelosella kun vedättää niin tuntuu sellaista ihme jurnutusta kepissä , eli vajaan sekunnin välein värisee. Riippuu vähän kierroksista, eli kun kierrokset kasvaa niin tietty nopeampi rytmistä.
Nuo seitsemän tonnia ajetut castrolit näytti ihan kun olisi jotakin tuoretta hopeamaalia ollut purkissa. Sellaista ruskean ja hopean sekoitusta.
Onko kellään laakerivammaisella ollut tuollaiset öljyt.
Laitoin samalla tuon rvs käsittelyn.
Vaikka tuo red LINE kai pitäisi olla käypä ja laatuöljy, niin vaihteet ei mene nyt niin helposti päälle. Vaikka koittaa reippaasti laittaa niin tuntuu että ne ei mene heti ja siinä on enemmän sellainen pykälä. Liekö synkroille huonompaa kuin castrol?
Nuo seitsemän tonnia ajetut castrolit näytti ihan kun olisi jotakin tuoretta hopeamaalia ollut purkissa. Sellaista ruskean ja hopean sekoitusta.
Onko kellään laakerivammaisella ollut tuollaiset öljyt.
Laitoin samalla tuon rvs käsittelyn.
Vaikka tuo red LINE kai pitäisi olla käypä ja laatuöljy, niin vaihteet ei mene nyt niin helposti päälle. Vaikka koittaa reippaasti laittaa niin tuntuu että ne ei mene heti ja siinä on enemmän sellainen pykälä. Liekö synkroille huonompaa kuin castrol?
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Kai laitoit ainaki 2 litraa öljyä siihe? Itelle tul 2.2
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
- caravan16v
- 'Senator'
- Viestit: 444
- Liittynyt: 19 Maalis 2005, 15:07
- Paikkakunta: jkl
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Mulla kävi astra huollossa ja vaihatin laatikon öljyt samalla, laskun mukaan laitettu 2l öljyä merkistä ei tietoa mitä ne sinne on laittanut.
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
2litraa?
Eikös yleinen käsitys ole että se 2.4 litraakin on liian vähän ja lähemmäksi kolme olisi ok.
Eikös yleinen käsitys ole että se 2.4 litraakin on liian vähän ja lähemmäksi kolme olisi ok.
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Eikö siel 1.8 ole tehtaan jäliltä, ainaki vanhemmis
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Onko tietoa pajoista, jotka tekis vienosti ujeltavalle m32-vaihdelaatikolle remppoja pääkaupunkiseudulla? Ketjussa mainitut on kaikki jossain kauempana, kuten Nokialla. Kyselin merkkiliikkeestä ja sanoivat, että 3000e ovat tehneet laakerinvaihtotöitä Espoossa. Uusi loota sitten 6000e...Ei hirveästi houkuttele noilla hinnoilla, kun auton arvokaan ei ole 6000 euroa
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Täällä on uudelleenlaakeroitu vaihdelaatikko ja huomasin, että vaihdekeppi on alkanut vapaa-asennossa jumittamaan 1. vaihteen päätyyn. Pitää siirtää käsivoimin keskelle. Toisesta päästä keskittää normaalisti. Enteileekö tämä vaihdevikaa, vai tarvitsisiko vain kaapeleita voidella?
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Olen tehnyt jo liikkeessä kaupat 2011 Astrasta 1,7ctdi ajettu 185tkm. En tiennyt tuosta autosta mitään lauppoja tehdessä, mutta jälkeenpäin aloin lukemaan tästä laatikkoviasta. Koeajolla rn huomannut mitään, mutta toisaalta en mitään osannut katsoakkaan laatikkoon liittyen. Auto on siis vielä liikkeessä kun tekevät huoltoa siihen, ja käsitin että paperit eivät lähde eteenpäin n ennen kuin haen auton. Kannattaako tuota nyt ostaa tuon ongelman takia? Luulisin että kaupat voi vielä peruuttaa. Muiten auto oli kyllä meidän tarpeisiin ja ajossa 5/5.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Takuuajankorjauksia ei merkitä huoltokirjaan ja jos laatikko ei äännä ei siinä vikaakaan ole. Jokereita hajoaa tai ei hajoa.
Sattuiko olemaan jir alkuisella rekkarilla?
Sattuiko olemaan jir alkuisella rekkarilla?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Kiitos vastauksesta! Sattuipa hyvinkin olemaan. Sen verran tiedän että liisarina ollut, mutta tiedätkö jotain tarkemmin autosta?
- Paska Omena
- OCF Member 2024
- Viestit: 3301
- Liittynyt: 13 Kesä 2010, 01:02
- Paikkakunta: Vaasa
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Liekköhän sorsa se joka sen huollon suorittaa?
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Taitaa virallinen kanta olla etten saa puhua asiakkaiden autoista ulkopuolisille.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.