x20xev/22xe koneen virittäminen.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 252
- Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35
Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.
Voisin yhden parin ostaa C18XE Nokka-akseleita, oliko jollain ylimääräiset?
Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.
Mulla jää ylimääräset kun vaan saan keksittyä/tilattua uudet. Ei välttämättä vielä ihan lähiaikoina.lauantaijokeri kirjoitti: ↑11 Maalis 2018, 19:07 Voisin yhden parin ostaa C18XE Nokka-akseleita, oliko jollain ylimääräiset?
-
- 'Admiral'
- Viestit: 252
- Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35
Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.
No tarve onkin ensi talven lumille. Vielä muutama vkl ja talven ajot voi olla taputeltu, sitten joutaa uutta laittamaan. Oleppa yhteyksissä sitten kun osat vapautuu.maksda kirjoitti: ↑11 Maalis 2018, 21:52Mulla jää ylimääräset kun vaan saan keksittyä/tilattua uudet. Ei välttämättä vielä ihan lähiaikoina.lauantaijokeri kirjoitti: ↑11 Maalis 2018, 19:07 Voisin yhden parin ostaa C18XE Nokka-akseleita, oliko jollain ylimääräiset?
-
- 'Admiral'
- Viestit: 252
- Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35
Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.
Mistä hyvällä hinta/laatu suhteella oleva peltipakosarja (F-Astra 2-osainen öljypohja)?
-
- 'Admiral'
- Viestit: 252
- Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35
Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.
Oliko kenellä kokemuksia X20XEV:stä johon nakattu C/X18XE(L) kansi. Aika kovat litistykset tulee kun vakiokin on 10,8:1. Vaatinee kireämpää nokkaa jotta puristussuhteen nostosta saa hyötyä? Vai millaisia kombinaatioita ja kokemuksia porukalla on?
Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.
Mulla ol xevissä kairattu 1.8 kansi ja nuo c18xe nokat. Rutut tais olla hiukan alle 12 jos en väärin muista 98lla ajelin eikä ollut ongelmia
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd
-
- 'Admiral'
- Viestit: 252
- Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35
Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.
Onko kukaan lasketunut paljon tulee puristussuhteeksi, jos z22xe moottoriin laitaa x20xev männät? kumminkin alkuperäiset jää monta milliä lohkotasosta ja nuo kakslitrasen männät tulee muitaakseni tasalle. Kumminkin vakio männillä on jo 10.5:1
Kadett D GTE
Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.
Monta milliä? Eikai ny sentään. Onko sulla väärät kiertokanget tms siellä.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.
Kyllä ne vaan on noissa omegan koneissa silmämääräisesti noin 2-3mm jää lohkon alapuolelle nuo männät, ja näitä koneita on purettu useampia siviili autoista, että en usko että kaikkiin olisi joku veivit vaihtanut..
Kadett D GTE
Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.
Olin kans yllättynyt, kun ne on noinkin alhaalla verrattuna pikkuveljeensä ( x20xev )
Jollen aivan väärin muistele omia laskelmia aiheesta niin niin nousee 10.5 -> 11.8.
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.
Uskomatonta. Tuollasia ratkaisuja tulee harvoin vastaan.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
- 'Admiral'
- Viestit: 252
- Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35
Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.
Nihkeästi tänne tulee kokemuksia eri konekombinaatioista. Itsellä vähän mietinnässä laitaisinko C18XE nokat X20XE kanteen vaiko C18XE nokat ja X18XE kansi(sama kuin C18XE kansi). Tuossa X20XEV:ssä kun on jo vakiona 10,8:1 puristukset. Että onko tuosta isommasta puristuksesta mitään hyötyä noin loivalla nokka-akselilla?
Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.
kyllä tuo kone muuttui aivan erilaiseksi tuolla muutoksella ja mentiin vakiolla moottoriohjauksella ja 98 bensalla.
En muista nyt varmaksi mutta oisinko 15t ajellut ennen kuin vaihtui kone voi jotain tarinaa olla tuossa omassa projekti topikissa tuosta swapista ja tämä kone jatkoi elämäänsä 20v vanhemmassa kipossa. Uudessa kopassa kävi sitten penkissä ja piti heti alkuun pari pykälää kylmemmät tulpat laittaa tulkohan ihan c20letin vakio tulpat ohjaimena tuossa oli sillon megaruutta ja lopulta siitä meni sitten kiertokangenlaakerit jotain 320t ajettu avaamaton alakerta oli. Tarkemmin en tuosta reissusta muista kun itse poistuin paikalta aika alkumetreillä kun sai oman kipon ehjänä pois rullilta mutta oliko ennen säätöruljanssia jotain 160 kaakkia ja vääntöä reilu 200 jos en ihan väärin muista ja lopullinen teho tuosta jäi mittaamatta kun meni ne laakerit.
En muista nyt varmaksi mutta oisinko 15t ajellut ennen kuin vaihtui kone voi jotain tarinaa olla tuossa omassa projekti topikissa tuosta swapista ja tämä kone jatkoi elämäänsä 20v vanhemmassa kipossa. Uudessa kopassa kävi sitten penkissä ja piti heti alkuun pari pykälää kylmemmät tulpat laittaa tulkohan ihan c20letin vakio tulpat ohjaimena tuossa oli sillon megaruutta ja lopulta siitä meni sitten kiertokangenlaakerit jotain 320t ajettu avaamaton alakerta oli. Tarkemmin en tuosta reissusta muista kun itse poistuin paikalta aika alkumetreillä kun sai oman kipon ehjänä pois rullilta mutta oliko ennen säätöruljanssia jotain 160 kaakkia ja vääntöä reilu 200 jos en ihan väärin muista ja lopullinen teho tuosta jäi mittaamatta kun meni ne laakerit.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd