vectra c 2.8 turbo nykii/pätkii
Re: vectra c 2.8 turbo nykii/pätkii
Vectra OPC 320/530 <arden blue mica>
Re: vectra c 2.8 turbo nykii/pätkii
Voiko jollain selvittää mikä 6:sta puolasta falskaa? Ei tarvitsisi kaikkia uusia
Re: vectra c 2.8 turbo nykii/pätkii
Uppista!
Re: vectra c 2.8 turbo nykii/pätkii
Eikö ole jäänyt misfire koodia jollekkin sylinterille?
Kaiken järjen mukaan pitäisi näkyä syttyhäiriö sille sylinterille mistä puola on pimeänä...
Ja kait noi uudempienkin autojen puolat voi mitata ihan yleismittarilla(ohmi), korjatkoon joku jos syystä tai toisesta ei onnistuisi.
Kaiken järjen mukaan pitäisi näkyä syttyhäiriö sille sylinterille mistä puola on pimeänä...
Ja kait noi uudempienkin autojen puolat voi mitata ihan yleismittarilla(ohmi), korjatkoon joku jos syystä tai toisesta ei onnistuisi.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 253
- Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35
Re: vectra c 2.8 turbo nykii/pätkii
Bosch testeri näyttää ainakin Saabin kohdalla samalle moottorille sylinterikohtaiset sytytyshäiriölaskurit(Tech2 ei näytä, eikä ole vikakoodejakaan välttämättä). Niihin sylintereihin missä reilusti muita enemmän sytytyskatkoja uudet puolat. Välillä nollaa ja koittaa uudelleen, huonoimmat näkyy selvästi.
Re: vectra c 2.8 turbo nykii/pätkii
Joo eli ei tämä siis anna mitään vikakoodia. Voisiko pätkiminen olla jokin muu kuin puola, tulpat vaihdettu 70k sitten. Bensapumppu?
Re: vectra c 2.8 turbo nykii/pätkii
Millä koodit on katsottu?
Re: vectra c 2.8 turbo nykii/pätkii
Lyötiin kiinni joku vikakoodin lukija, oli ihan kyllä huollossa lyöty, joten oletin että on ihan pätevä laite. Tiedä sitten millä lotiskolla se on katsottu.
Re: vectra c 2.8 turbo nykii/pätkii
Puola sisältää integroidun pääteasteen, joten ensiöpiirin käämiä ei pysty mittaamaan/toteamaan ohmisesti. Toisiokäämi on eri juttu, mutta tulpanhatun kautta.pepper kirjoitti: ↑08 Helmi 2018, 22:01 Eikö ole jäänyt misfire koodia jollekkin sylinterille?
Kaiken järjen mukaan pitäisi näkyä syttyhäiriö sille sylinterille mistä puola on pimeänä...
Ja kait noi uudempienkin autojen puolat voi mitata ihan yleismittarilla(ohmi), korjatkoon joku jos syystä tai toisesta ei onnistuisi.
Ei resistiivinen ohmimittaus kerro puolan kuntoa luotettavasti edes vaikka toisiokäämin mittaisi.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: vectra c 2.8 turbo nykii/pätkii
Lisään vielä edelliseen...
Puolassa energia siirtyy ensiökäämistä toisiokäämiin magneettivuon avulla. Toimii siis kuten muuntaja. Vaikka muuntajan käämitykset olisivat ohmisesti mitattuna ehjiä, ei se vielä takaa kunnollista toimintaa. Muuntajan sydän aineen magneettisten ominaisuuksien heikentyminen vaikuttaa merkittävästi toimintaan. Energia ei välttämättä siirry enää samalla tavalla ensiöstä toisioon tai sitten eristyskykyä menetettyään suurjännite toisiosta vuotaa osittain puolan ensiöön/runkoon. Kipinä siis heikkenee.
Ohmimittauksella ei myöskään voi varmistaa kunnolla sitä onko osittain jotkin käämin kierrokset oikosulussa keskenään. Näin ollen kierroksia on vähemmän kuin niitä pitäisi olla. Se ei erotu kunnolla ohmimittauksella, koska käämin resistanssia kuitenkin näkyy olevan. Sitä on tavallista vähemmän, muttei pysty luotetavasti erottamaan sitä siitä oikeasta. Katkoksen havaitseminen sen sijaan onnistuu.
Puolassa energia siirtyy ensiökäämistä toisiokäämiin magneettivuon avulla. Toimii siis kuten muuntaja. Vaikka muuntajan käämitykset olisivat ohmisesti mitattuna ehjiä, ei se vielä takaa kunnollista toimintaa. Muuntajan sydän aineen magneettisten ominaisuuksien heikentyminen vaikuttaa merkittävästi toimintaan. Energia ei välttämättä siirry enää samalla tavalla ensiöstä toisioon tai sitten eristyskykyä menetettyään suurjännite toisiosta vuotaa osittain puolan ensiöön/runkoon. Kipinä siis heikkenee.
Ohmimittauksella ei myöskään voi varmistaa kunnolla sitä onko osittain jotkin käämin kierrokset oikosulussa keskenään. Näin ollen kierroksia on vähemmän kuin niitä pitäisi olla. Se ei erotu kunnolla ohmimittauksella, koska käämin resistanssia kuitenkin näkyy olevan. Sitä on tavallista vähemmän, muttei pysty luotetavasti erottamaan sitä siitä oikeasta. Katkoksen havaitseminen sen sijaan onnistuu.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: vectra c 2.8 turbo nykii/pätkii
ECU (EOBD) tsekkaa puolien primääripiirit ja asettaa koodit tarvittaessa, Ignition Coil Primary Codes P0351->
Re: vectra c 2.8 turbo nykii/pätkii
Käytin huollossa pätkiminen takia. Tulppien vaihto ei auttanut. Antoi sylintereistä 2 ja 6 sytyskatkosista vikakoodit.
Onko tähän ainut vaihtoehto puolat ja olisiko jollain tähän tietoa mistä saisi fiksulla hinnalla.
Onko tähän ainut vaihtoehto puolat ja olisiko jollain tähän tietoa mistä saisi fiksulla hinnalla.
Re: vectra c 2.8 turbo nykii/pätkii
Autonvaraosat24.fi tuolta ostin alennus oli -15%.Hintaa en enää muista,oli halvemmat kun muualla.Merkki oli Bosch.
Re: vectra c 2.8 turbo nykii/pätkii
Kiitos! Voiko muuten ne vaihtaa kuinka helposti itse? Sytyspuolat, käsittääkseni ne ovat edessä olevat puolat (2 ja 6)
- M lampinen
- OCF Member 2024
- Viestit: 2150
- Liittynyt: 28 Tammi 2011, 17:28
- Paikkakunta: mikkeli
Re: vectra c 2.8 turbo nykii/pätkii
Ne etummaiset saa tosi helposti vaihdettua.ottaa suojamuovin pois ja yks liitin ja pultti pois niin puola senkun nostaa pois.2 ja 6 on minusta etupuolella laitimmaiset.
Vikakoodien lukua mikkelissä: TECH2/mdi+Turvakoodin selvitys.