Vectra C-04 ja vikakoodi P0136
Vectra C-04 ja vikakoodi P0136
Heips,
ongelmana on siis Vectra C -04 ja vikakoodi PO136. Tuo koodihan tarkoittanee että kyseessä on "happianturi 2, mittaus/lämmityspiiri, johdinsarja vika". Koodin sai kuitattua, mutta vikavalo syttyi hetken päästä taas palamaan. Siispä lambda-anturi meni vaihtoon ja vikakoodin nollasin. Mutta....vikavalo pysyi poissa muutaman päivän ja auto kävi hienosti, mutta nyt vikavalo jälleen palaa.
Voisiko joku nyt auttaa, mikä mahtanee olla ongelma? Auto käy hieman huonosti, "hummaa". Saattaa lämpimänä käynnistyä huonosti/sammua. Lämmöt nostaa viiveellä. Kannattaisiko katsoa lambdan liitoskohdat?
ongelmana on siis Vectra C -04 ja vikakoodi PO136. Tuo koodihan tarkoittanee että kyseessä on "happianturi 2, mittaus/lämmityspiiri, johdinsarja vika". Koodin sai kuitattua, mutta vikavalo syttyi hetken päästä taas palamaan. Siispä lambda-anturi meni vaihtoon ja vikakoodin nollasin. Mutta....vikavalo pysyi poissa muutaman päivän ja auto kävi hienosti, mutta nyt vikavalo jälleen palaa.
Voisiko joku nyt auttaa, mikä mahtanee olla ongelma? Auto käy hieman huonosti, "hummaa". Saattaa lämpimänä käynnistyä huonosti/sammua. Lämmöt nostaa viiveellä. Kannattaisiko katsoa lambdan liitoskohdat?
Re: Vectra C-04 ja vikakoodi P0136
Lambda-anturi 2 ei vaikuta seoksen säätöön, se on vain tarkistuslambda. Auton oireet tuskin johtuvat siitä. Jos ei ole muita vikakoodeja , niin käyntiä voivat sotkea moottorin jäähdytysnesteen lampötila- anturi ja maf - anturi. Niistä ei tule vikakoodia , ellei mittauspiirissä ole katkosta.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Vectra C-04 ja vikakoodi P0136
Onko kuinka tavallista että lämpömittari ei käytännössä näytä mitään ennen kuin auto on lämmenny sisältä riittävästi. Live dataa luettaessa näyttää että moottorin lämpötila nousisi lookisesti käynnistyksestä alkaen ja asettuisi n.90 tienoille. Kumpaa ecu uskoo mittaria vai anturitietoa ? Onko mahdollisesti että mittaristossa olisi jokin vakiovika.
Re: Vectra C-04 ja vikakoodi P0136
Ei ole itselle tullut vastaan , enkä ole moisesta täällä foorumilla lukenut. Lämpötila-anturin tieto menee ensin eculle ja sitä ecu uskoo. Mittaristolle lämpötilatieto tulee ecun kautta. Vakioviaksi en sanoisi, mutta mittaristossa saattaa olla kylmä juotos tai jokin muu huono kontakti.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Vectra C-04 ja vikakoodi P0136
Kyllä mä sitä livedataa uskoisin, esim. oma Astrani alkaa nostaa lämpömittarin viisaria kun livedata on 70ast.hapatuu kirjoitti: ↑13 Helmi 2018, 19:10 Onko kuinka tavallista että lämpömittari ei käytännössä näytä mitään ennen kuin auto on lämmenny sisältä riittävästi. Live dataa luettaessa näyttää että moottorin lämpötila nousisi lookisesti käynnistyksestä alkaen ja asettuisi n.90 tienoille. Kumpaa ecu uskoo mittaria vai anturitietoa ? Onko mahdollisesti että mittaristossa olisi jokin vakiovika.
VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Re: Vectra C-04 ja vikakoodi P0136
Aloituksen tekijä täällä. MAF-anturi putsattu ja ilmasuodatin myös. Aika paljon moskaa olikin kertynyt suodattimeen, uutta en huomannut ostaa, joten tyydyttävä puhdistukseen. Vikakoodi kuitattu, auto käy tosiaan nyt paremmin, ei hummaa, kierrokset pysyy tasaisempana. Mutta...päivän verran vikavalo pysyi pois, kunnes syttyi jälleen...Seuraavaksi siis täytyy katsoa tuo jäähdytysnesteen lämpötila-anturi....
Re: Vectra C-04 ja vikakoodi P0136
Ja vikakoodi on edelleen sama?Katsku kirjoitti: ↑15 Helmi 2018, 13:02 Aloituksen tekijä täällä. MAF-anturi putsattu ja ilmasuodatin myös. Aika paljon moskaa olikin kertynyt suodattimeen, uutta en huomannut ostaa, joten tyydyttävä puhdistukseen. Vikakoodi kuitattu, auto käy tosiaan nyt paremmin, ei hummaa, kierrokset pysyy tasaisempana. Mutta...päivän verran vikavalo pysyi pois, kunnes syttyi jälleen...Seuraavaksi siis täytyy katsoa tuo jäähdytysnesteen lämpötila-anturi....
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: Vectra C-04 ja vikakoodi P0136
Jep, vikakoodi edelleen sama.
Re: Vectra C-04 ja vikakoodi P0136
Tuo vikakoodi P0136 on kakkoslambdan mittauspiirin vika. Kumpi lambda siihen vaihdettiin ?
Kyseinen koodi viittaa jälkimmäiseen lambda - anturiin(Bank 1, sensor 2), siihen tarkistuslambdaan. Anturin jännite matala tai korkea, ei ole sallitulla alueella tai virtapiiri poikki.
Jos 1 lambda, eli seosta säätävä lambda ei toimi oikein, eli on vanha ja väsynyt , voi tuo kakkoslambda antaa vikakoodin. Toki muitakin vaihtoehtoja on. Kannattaa tarkistaa / puhdistaa myös kaasuläppäkotelo. Kaasuläppä voi jumittaa, jos kotelo on likainen.
Melkein kannattaisi käyttää testerissä ja katsoa sillä, miten toimii ykköslambda ja mikä on maffin arvo.
Kyseinen koodi viittaa jälkimmäiseen lambda - anturiin(Bank 1, sensor 2), siihen tarkistuslambdaan. Anturin jännite matala tai korkea, ei ole sallitulla alueella tai virtapiiri poikki.
Jos 1 lambda, eli seosta säätävä lambda ei toimi oikein, eli on vanha ja väsynyt , voi tuo kakkoslambda antaa vikakoodin. Toki muitakin vaihtoehtoja on. Kannattaa tarkistaa / puhdistaa myös kaasuläppäkotelo. Kaasuläppä voi jumittaa, jos kotelo on likainen.
Melkein kannattaisi käyttää testerissä ja katsoa sillä, miten toimii ykköslambda ja mikä on maffin arvo.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Vectra C-04 ja vikakoodi P0136
2 lambda vaihdettu, kertaalleen liittimetkin vaihdettu, ihan varmuden vuoksi kytköshäiriön pois sulkemiseksi.Viittaiskohan kuitenkin siis 1 lambdaan, kun vikavalo pysyy nollauksen jälkeen max 1 päivää pois?
Re: Vectra C-04 ja vikakoodi P0136
Katti entinen?
Re: Vectra C-04 ja vikakoodi P0136
Kuten tuossa jo mainittiin, vika voi olla myös katossa tai myös 1 lambdassa. Millä koneella kyseinen auto on. Jos katti ei puhdista kunnolla tai 1 lambda ei säädä oikein.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Vectra C-04 ja vikakoodi P0136
2.2l koneella. Taidan käyttää testerissä, jos syy selviäisi.
Re: Vectra C-04 ja vikakoodi P0136
Ihan viisasta käyttää testerissä, niin ei tarvitse arpoa ja vaihtaa turhaan osia.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Vectra C-04 ja vikakoodi P0136
Kiitos kaikille avusta, varsinkin Robertx:lle nopeista vastauksista. Infoan miten käy.