Vectra C - takarenkaiden kuluminen sisäsyrjältä
Vectra C - takarenkaiden kuluminen sisäsyrjältä
Moi! Huomasin tuossa, että autoni takarenkaat ovat kuluneet sisäreunoilta enemmän kuin muualta. Onko tämä normaalia vai pitäisikö renkaiden kulua tismalleen saman verran joka kohdasta? Auto on Vectra c gts, jossa alustasarja. Kannattaako käydä teettämässä nelipyöräsuuntaus vai mistä lähteä liikkeelle, ettei uudet renkaat kulu huonoiksi ennen aikojaan? Auto myös puoltaa hieman oikealle kun ratista päästää irti..
Re: Vectra C - takarenkaiden kuluminen sisäsyrjältä
Vie johonkin Euromasterille, osta sieltä uudet gummit ja säädätä samalla rengaskulmat kohdilleen.
Opel Omega B, Caravan
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
Re: Vectra C - takarenkaiden kuluminen sisäsyrjältä
GTS:ssä on camberia aina takana liikaa vaikka kulmat olisi säädetty tehtaan ohjearvoihin, etenkin enemmän madalletuissa, ja tämä syö renkaita sisäsyrjältä. En tiedä onko olemassa epäkeskopultteja tai säädettäviä puslia/tukivarsia taakse?
Puoltaminen viittaisi kyllä joka tapauksessa virheellisiin pyöränkulmiin, ellei sitten etujarru laahaa..
Puoltaminen viittaisi kyllä joka tapauksessa virheellisiin pyöränkulmiin, ellei sitten etujarru laahaa..
Re: Vectra C - takarenkaiden kuluminen sisäsyrjältä
En usko, että etujarru laahaa. Pitääpäs käyttää auto rengaskulmien säädössä..
-
- OCF Member 2018
- Viestit: 1242
- Liittynyt: 16 Marras 2009, 16:33
Re: Vectra C - takarenkaiden kuluminen sisäsyrjältä
Parhaiten saa kulumisen aisoihin kun laittaa aurauksen säädöt ensin tappiin(auraamaan,ei harittamaan) ja sitten kääntää camberi säätöä niin että auraus on nolla.Silloin camber jää noin 1.50. Tämän ohjeen mukaan säädätin oman auton kulmat niin väheni tosi paljon takarenkaiden kuluminen, renkaina takana oli suht leveät 265/30 nakit
Re: Vectra C - takarenkaiden kuluminen sisäsyrjältä
joo näin se on helpoin tapaopelisti77 kirjoitti:Parhaiten saa kulumisen aisoihin kun laittaa aurauksen säädöt ensin tappiin(auraamaan,ei harittamaan) ja sitten kääntää camberi säätöä niin että auraus on nolla.Silloin camber jää noin 1.50. Tämän ohjeen mukaan säädätin oman auton kulmat niin väheni tosi paljon takarenkaiden kuluminen, renkaina takana oli suht leveät 265/30 nakit
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
-
- OCF Member 2018
- Viestit: 1242
- Liittynyt: 16 Marras 2009, 16:33
Re: Vectra C - takarenkaiden kuluminen sisäsyrjältä
Sulta saatu ohje ja toimi kyllä hyvin. Ohjearvoihin kun koittaa laittaa niin kuluvuus on taattu.Jartsa kirjoitti:joo näin se on helpoin tapaopelisti77 kirjoitti:Parhaiten saa kulumisen aisoihin kun laittaa aurauksen säädöt ensin tappiin(auraamaan,ei harittamaan) ja sitten kääntää camberi säätöä niin että auraus on nolla.Silloin camber jää noin 1.50. Tämän ohjeen mukaan säädätin oman auton kulmat niin väheni tosi paljon takarenkaiden kuluminen, renkaina takana oli suht leveät 265/30 nakit
Re: Vectra C - takarenkaiden kuluminen sisäsyrjältä
näin toiminu itekkin jo parin vecun kans leveillä kumeilla.. tai ainakin vanteilla.
Vectra C2 Wagon 2.0 turbo "OPC" -07
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Omega B2 caravan M57 aut. -02
MB Sprinter w906 315 CDi -09
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Omega B2 caravan M57 aut. -02
MB Sprinter w906 315 CDi -09