Eli kyseessä vm. '97 farkkuvectra 2.0. Rullattu 335tkm ja jakopääremppa tehty n. 15tkm sitten.
Rupesi vecculi pitämään metkaa vinkunaa (tasainen, ikäänkuin elektroninen ääni) pari viikkoa sitten ja paikallistin äänen jonnekkin apulaitteiden tykö. Ei anna vikakoodeja, eikä sytyttele vikavaloa.
Moniurahihna irroitettuna ääni häviää, joten vaihdoin kiristimen ja hihnan, mutta ääni jäi.
Tänään sitten vaihdettiin koko laturi ja vieläkin ääni kuuluu. Ohjaustehostinkin on 2kk sitten uusittu, joten en jaksa uskoa, että ääni siitäkään lähtee. Ilmastointia ei ole.
Ääni kuuluu tyhjäkäynnillä ja myös kytkin pohjassa, mutta heti, kun painaa kaasua, ääni katoaa ja palaa, kun kierrokset tippuvat tyhjäkäynnin tasolle.
Mainittakoon, että öljyähän tuo syö aika reippaasti (venttiilivarren kumit, stefat, öljypohjan tiivisteet ym vuotaa ainakin.)
Foorumia koitin selailla, mutta tähän vikaan sopivaa ratkaisua ei löytynyt.
Halp.
Vectran mystinen vinkuna
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Vectran mystinen vinkuna
Laturin diodisiltaa olisin ehdottanut mutta laturi näköjään vaihdettu.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Vectran mystinen vinkuna
Jakopään koppa.kunnossa eikä vastaa moniurahihnaan?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Vectran mystinen vinkuna
....? Meni ohi, mitä tarkoitat.1,2sorsa kirjoitti:Jakopään koppa.kunnossa eikä vastaa moniurahihnaan?
Re: Vectran mystinen vinkuna
Noniin, eli eilen mekaanikkokaveri kerkesi pikaisesti vilkaisemaan/kuulostelemaan vinkunaa ja tokaisi melkein heti, että imuvuotohan se. Sen verran pieni vuoto, että ääni melkoisen mielenkiintoinen.
Tänään nyt sitten pitäisi hakea bräkleeniä tai käynnistysspraytä ja ruveta imuvuotoa paikallistamaan.
Onko X20XEVissä jotain tyypillisiä kohtia mistä yleensä rupeaa vuotamaan?
Ääni kuulostaa tulevan siis laturin suunnilta / venakopan takaa.
EGRn tulppaamisesta samaan syssyyn:
Tästä monta ketjua ollut, mutta ei koskaan ole selvinnyt, että riittääkö EGRn tulppaukseen pelkkä EGR ruuvaaminen ja pikaliimatippa perään, että pysyy. Näin siis tällähetkellä omassa Vectrassa EGR laitettu.
Mietin, että tarviiko se välttämättä lisäksi sokeaa tiivistettä väliin / tai kuulaa (tms.) U-letkuun?
Tänään nyt sitten pitäisi hakea bräkleeniä tai käynnistysspraytä ja ruveta imuvuotoa paikallistamaan.
Onko X20XEVissä jotain tyypillisiä kohtia mistä yleensä rupeaa vuotamaan?
Ääni kuulostaa tulevan siis laturin suunnilta / venakopan takaa.
EGRn tulppaamisesta samaan syssyyn:
Tästä monta ketjua ollut, mutta ei koskaan ole selvinnyt, että riittääkö EGRn tulppaukseen pelkkä EGR ruuvaaminen ja pikaliimatippa perään, että pysyy. Näin siis tällähetkellä omassa Vectrassa EGR laitettu.
Mietin, että tarviiko se välttämättä lisäksi sokeaa tiivistettä väliin / tai kuulaa (tms.) U-letkuun?
Re: Vectran mystinen vinkuna
Päivitystä vähän, eli
Ruiskuttelin brakleeniä joka paikkaan ja vinkuna paikallistui tyhjäkäyntisäätimeen.
Tyhjäkäyntisäätimen alempi pultti oli löystynyt ja ilmeisesti vähän kierteetkin kärsinyt. Väsäsin uuden tiivisteen ja korvasin alemman pultin pidemmällä ja latoin mutterin toiselle puolelle.
Ruiskuttelin brakleeniä joka paikkaan ja vinkuna paikallistui tyhjäkäyntisäätimeen.
Tyhjäkäyntisäätimen alempi pultti oli löystynyt ja ilmeisesti vähän kierteetkin kärsinyt. Väsäsin uuden tiivisteen ja korvasin alemman pultin pidemmällä ja latoin mutterin toiselle puolelle.
Re: Vectran mystinen vinkuna
Kyllä se venttiilin säädön ihan kiinni ruuvaaminen riittää ja tosiaan liimatippa. Nuo muut ovat varmistuksia ( uskon puute) tai vaihtoehtoisia tapoja.Sedure2 kirjoitti:Noniin, eli eilen mekaanikkokaveri kerkesi pikaisesti vilkaisemaan/kuulostelemaan vinkunaa ja tokaisi melkein heti, että imuvuotohan se. Sen verran pieni vuoto, että ääni melkoisen mielenkiintoinen.
Tänään nyt sitten pitäisi hakea bräkleeniä tai käynnistysspraytä ja ruveta imuvuotoa paikallistamaan.
Onko X20XEVissä jotain tyypillisiä kohtia mistä yleensä rupeaa vuotamaan?
Ääni kuulostaa tulevan siis laturin suunnilta / venakopan takaa.
EGRn tulppaamisesta samaan syssyyn:
Tästä monta ketjua ollut, mutta ei koskaan ole selvinnyt, että riittääkö EGRn tulppaukseen pelkkä EGR ruuvaaminen ja pikaliimatippa perään, että pysyy. Näin siis tällähetkellä omassa Vectrassa EGR laitettu.
Mietin, että tarviiko se välttämättä lisäksi sokeaa tiivistettä väliin / tai kuulaa (tms.) U-letkuun?
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i