Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Nyt on vikavalot poissa ja rengaspaineet taas näkyvillä. ABS- ja luistonestodiagnostiikan antamat "viat" kuittaantui samalla.
Se mikä jäi hämärän peittoon on radion kuuluvuusongelmat. Vahvistimeen tuli virta normaalisti ja mitään vikakoodia ei löytynyt, mutta kuuluvuus on edelleen ihan mitä sattuu. Radio Rock ja City kehä III-sisällä eivät ole ennen muilla autoilla häröilleet, mutta nyt tasaiseen tahtiin tipahtaa lähes kokonaan ääni pois tai tulee häiriöitä. Jos tämä on ominaisuus, niin pakko siirtyä vain Spotifyn kuunteluun.
Se mikä jäi hämärän peittoon on radion kuuluvuusongelmat. Vahvistimeen tuli virta normaalisti ja mitään vikakoodia ei löytynyt, mutta kuuluvuus on edelleen ihan mitä sattuu. Radio Rock ja City kehä III-sisällä eivät ole ennen muilla autoilla häröilleet, mutta nyt tasaiseen tahtiin tipahtaa lähes kokonaan ääni pois tai tulee häiriöitä. Jos tämä on ominaisuus, niin pakko siirtyä vain Spotifyn kuunteluun.
Astra Sports Tourer Business Matrix cdti AT, 2018
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mulle tosiaan vaihdettiin Astraan uusi antenninvahvistin ja nyt kuuluu radio selvästi paremmin. Aiemmin oli juuri noita samoja ongelmia.Se mikä jäi hämärän peittoon on radion kuuluvuusongelmat. Vahvistimeen tuli virta normaalisti ja mitään vikakoodia ei löytynyt, mutta kuuluvuus on edelleen ihan mitä sattuu. Radio Rock ja City kehä III-sisällä eivät ole ennen muilla autoilla häröilleet, mutta nyt tasaiseen tahtiin tipahtaa lähes kokonaan ääni pois tai tulee häiriöitä. Jos tämä on ominaisuus, niin pakko siirtyä vain Spotifyn kuunteluun.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ok, hyvä tietää, niin voin yrittää vaikka ekassa huollossa kinuamaan vahvistimen vaihtoa, kiitokset.
Astra Sports Tourer Business Matrix cdti AT, 2018
-
- 'Admiral'
- Viestit: 255
- Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tänään ilmestynyt TM:n kestotesti Astrasta oli kaikin puolin positiivista luettavaa Itse käytännössä täysin samanlaisella autolla ajelevana (webasto lisänä) voin allekirjoittaa kaikki testin esiin nostamat kokemukset. Hyvät ajo-ominaisuudet, hyvät ledivalot ja hyvä ergonomia/tilat.
Toivotaan, että PSA:n mukaantulon myötä Opel saa kuitenkin edelleen valmistaa omia hyviä tuotoksia, eikä mennä liikaa samaan muottiin muun muassa Peugeotin kanssa.
Toivotaan, että PSA:n mukaantulon myötä Opel saa kuitenkin edelleen valmistaa omia hyviä tuotoksia, eikä mennä liikaa samaan muottiin muun muassa Peugeotin kanssa.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Jos ja kun Wagniikan maailma kehuu Astraa niinkuin nyt käyttötestissä oli kehuttu, niin kyllä sen täytyy olla oikeasti hyvä.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Jostain luin että kaikki tehdään PSA.n pohjalevyille ja niitä tule olemaan 8 kpl nykyiesn 9.n sijasta.
Suunnittelu pysyy Russenhaimissa mutta kaikki muu on sitten ranskan p.....a. Itsellä on viellä toive jos Mokasta tai Astrasta tulee facelifti niin saa yhden hyvän Opelin viellä tosin rengasmelu tarvii saada noissa kuriin että vaihdan tuon J Astran pois. Muuten vaihtuu merkki.
Suunnittelu pysyy Russenhaimissa mutta kaikki muu on sitten ranskan p.....a. Itsellä on viellä toive jos Mokasta tai Astrasta tulee facelifti niin saa yhden hyvän Opelin viellä tosin rengasmelu tarvii saada noissa kuriin että vaihdan tuon J Astran pois. Muuten vaihtuu merkki.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Noista suunnitelmista on hyvin tietoa netissä, eli ns. PACE-niminen suunnitelma. Viimeiseksi aidoksi Opeliksi tulee jäämään uusi Insignia, joka jatkaa 2024 asti siitä päätellen, että PSA:n suunnitelmissa viimeiset GM-pohjaiset tuotteet valmistetaan silloin. K-Astran tuotantoa on spekuloitu jatkuvan 2021 tai 2022 asti ja FL olisi luvassa 2019. Eli kyllä vielä aidoille Opel-kaupoille ehtii. Opelin tuotekehitys tosiaan säilyy itsenäisenä eikä muutenkaan mitään välittömiä irtisanomis- tai tehtaiden lakkauttamispäätöksiä ole näköpiirissä. PSA antaa Opelille nyt näytön paikan ja pari vuotta aikaa saada tulos voitolliseksi.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
30tkm tulee tässä tällä viikolla täyteen ja vasta nyt viimeisen 300km kohdalla näyttänyt käyttöiäksi 0%, tiedä sitJP_Vette kirjoitti:41tkm mittaris eikä nitise. Toisinaan nitisee, mutta runnomalla ovikotelois olevaa romua se loppuu. Ehkä mulle on osunu priima yksilö.
30tkm huoltoväli on kyl kusetusta. Vaihdan toki 15tkm välein öljyt, mutta voi sitä silti ihmetellä. 29.9.2017 29tkm oli öljynvaihto ja nyt 12tkm myöhemmin näyttää enää 47% öljyn käyttöiäks. Ja ajosta on ollu 98% matka-ajoa 100 mittarivauhtia. Jossei tällä 300km/päivä tahdilla pääse maksimiin, niin millä sitte?
1.6 Bi Turbo Astra K MY17
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kävin vertaamassa esittelyauton rattiin ja se oli ihan surkee!" Ei lämmennyt sitäkään vähää mitä omassani. Mut Länsiauton toimesta asialle ei aiota mitään tehdä joten ei mahda kai sitten mitään :/
Opel Insignia Grand Sport 2020 165T
Opel Insignia Grand Sport 2018 1.6 CDTI
Opel Astra K 2017 1.4 Spotrs Tourer
Opel Astra G 2000 2.0 16V Sport
Opel Manta -77 2.0i GSi
Opel Insignia Grand Sport 2018 1.6 CDTI
Opel Astra K 2017 1.4 Spotrs Tourer
Opel Astra G 2000 2.0 16V Sport
Opel Manta -77 2.0i GSi
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Jatkossa niitä tulee olemaan 2 ei 8. CMP ja EMP2Pete66 kirjoitti:Jostain luin että kaikki tehdään PSA.n pohjalevyille ja niitä tule olemaan 8 kpl nykyiesn 9.n sijasta.
Suunnittelu pysyy Russenhaimissa mutta kaikki muu on sitten ranskan p.....a. Itsellä on viellä toive jos Mokasta tai Astrasta tulee facelifti niin saa yhden hyvän Opelin viellä tosin rengasmelu tarvii saada noissa kuriin että vaihdan tuon J Astran pois. Muuten vaihtuu merkki.
Mokasta tuskin faceliftiä tulee, kun eikös tämä Mokka X nyt ole jo vähän se facelift sille ensimmäiselle Mokka versiolle.
Uuden Mokan piti ennen PSA kauppoja tulla 2019 tai 2020 rakennettua samalle GM-pohjalle, mille Corsan piti tulla. Nyt Corsa tuleekin CMP-pohjaisena 2019. Grossland X on CMP-pohjainen, joten säilyykö Mokka sitten jatkossa tuotannossa vai ei.
Briteille taitaa olla luvattu Astran tuotanto Ellesmere portissa 2021 asti. Eli eiköhän K:n tuotanto lopu sitten siihen ja seuraavan alkaa sitten varmaan Ranska/Puola akselilla.otj kirjoitti:Noista suunnitelmista on hyvin tietoa netissä, eli ns. PACE-niminen suunnitelma. Viimeiseksi aidoksi Opeliksi tulee jäämään uusi Insignia, joka jatkaa 2024 asti siitä päätellen, että PSA:n suunnitelmissa viimeiset GM-pohjaiset tuotteet valmistetaan silloin. K-Astran tuotantoa on spekuloitu jatkuvan 2021 tai 2022 asti ja FL olisi luvassa 2019. Eli kyllä vielä aidoille Opel-kaupoille ehtii. Opelin tuotekehitys tosiaan säilyy itsenäisenä eikä muutenkaan mitään välittömiä irtisanomis- tai tehtaiden lakkauttamispäätöksiä ole näköpiirissä. PSA antaa Opelille nyt näytön paikan ja pari vuotta aikaa saada tulos voitolliseksi.
Astran 2021 ja Insignian 2024 loppumisista oli jossain vaiheessa juttua myös Australiasta, kun noita kumpaakin viedään Holden merkille sinne. Ja tekeehän Opel tällä hetkellä Insigniaa myös buickina jenkkeihin ja Kiinaan.
Hyvinhän tuo Astra on kestotestistä selvinnyt. Yllättävän paljon huomiota sai tuulilasin kunto testin loputtua ja ne parit halkeamaan johtaneet kiveniskut. Vai menikö tuo nyt siihen että kun ei oikein muutakaan löytynyt.
Valoissa tuo ledien vähyyden olen itsekin huomannut, eli vähän turhan ison mustan alueen tekee tietyissä tilanteissa. Ilmeisen hyvin kyllä valot muuten on toiminut, kun vähemmän tällä on noita valojen vilkuttelijoita tullut vastaan mitä 2013 syksyllä J Astran afl valojen kanssa.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Poikkea Pirkkalas, niin kuvataan lämpökameralla video molemmista autoista. Autot rinnakkain ja samalla sekunnilla lämppärit päälle. Postaat lämpökameravideon Faceen ja tägäät Länsiauton ja Opelin. Eiköhän sit ala tapahtumaan.Piude81 kirjoitti:Kävin vertaamassa esittelyauton rattiin ja se oli ihan surkee!" Ei lämmennyt sitäkään vähää mitä omassani. Mut Länsiauton toimesta asialle ei aiota mitään tehdä joten ei mahda kai sitten mitään :/
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ilmeisesti aika paljon vaihtelua rattien lämpöjen suhteen. Mulla ratti lämpenee miellyttäväksi.JP_Vette kirjoitti:Poikkea Pirkkalas, niin kuvataan lämpökameralla video molemmista autoista. Autot rinnakkain ja samalla sekunnilla lämppärit päälle. Postaat lämpökameravideon Faceen ja tägäät Länsiauton ja Opelin. Eiköhän sit ala tapahtumaan.Piude81 kirjoitti:Kävin vertaamassa esittelyauton rattiin ja se oli ihan surkee!" Ei lämmennyt sitäkään vähää mitä omassani. Mut Länsiauton toimesta asialle ei aiota mitään tehdä joten ei mahda kai sitten mitään :/
Eräässä Länsiauto-Vantaan huollon sijaisautossa lämpeni tulikuumaksi. Ei pystynyt kovin pitkään pitämään päällä.
ASTRA Sports Tourer Innovation 1,6 CDTI Ecotec 100kW AT6 + Webasto
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kyl mullaki alkaa oleen pari minuutin jälkeen niin kuuma, et lämppäri on pakko sammuttaa. Mut niinhän sen kuuluuki olla. Nopeasti tavotelämpö ja sit pois päältä.
Vastaavasti takapenkin lämppäri on nopea ja tehokas. Ei sitäkää montaa minuuttia voi pitää päällä, ettei iske jäätävä pehi.
Odottelen innolla kunnon pakkasia, niin pääsee näkemään miten kone lämpiää. Sähkövastus toki kabiinin lämmittää, mut kuinka käy koneen.
Tietääkö joku onko nois Ecoflexeis jotain Hiacesta tuttuja lämmitysratkasuja? Pakkasella lämpösestä koneesta kuuluu hassu pörinä ja yks päivä kuulu hyvin magneettikytkimäinen ääni, vaikka ilmastointi oli pois päältä.
Vastaavasti takapenkin lämppäri on nopea ja tehokas. Ei sitäkää montaa minuuttia voi pitää päällä, ettei iske jäätävä pehi.
Odottelen innolla kunnon pakkasia, niin pääsee näkemään miten kone lämpiää. Sähkövastus toki kabiinin lämmittää, mut kuinka käy koneen.
Tietääkö joku onko nois Ecoflexeis jotain Hiacesta tuttuja lämmitysratkasuja? Pakkasella lämpösestä koneesta kuuluu hassu pörinä ja yks päivä kuulu hyvin magneettikytkimäinen ääni, vaikka ilmastointi oli pois päältä.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mulla Astrassa saattaa unohtua ratinlämmitin päälle kun lämmittää niin miedosti. Insigniassa tulee parissa minuutissa niin kuumaksi että täytyy kytkeä pois.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Sekä Astra J:ssä että K:ssa toimi rattilämppäri mielestäni kuin ajatus. Voi olla, että se lämpiää ensin kovemmalla teholla ja sitten tiputtaa tehoa. Pidän talvella rattilämmitintä oikeastaan koko ajan päällä. Ei kyllä polta näppejä, mutta kuitenkin toimii niinkuin pitääkin mielestäni.