Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
JP_Vette
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 218
Liittynyt: 14 Loka 2016, 17:13

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

41tkm mittaris eikä nitise. Toisinaan nitisee, mutta runnomalla ovikotelois olevaa romua se loppuu. Ehkä mulle on osunu priima yksilö.

30tkm huoltoväli on kyl kusetusta. Vaihdan toki 15tkm välein öljyt, mutta voi sitä silti ihmetellä. 29.9.2017 29tkm oli öljynvaihto ja nyt 12tkm myöhemmin näyttää enää 47% öljyn käyttöiäks. Ja ajosta on ollu 98% matka-ajoa 100 mittarivauhtia. Jossei tällä 300km/päivä tahdilla pääse maksimiin, niin millä sitte?
Avatar
Jaku
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2238
Liittynyt: 30 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Jaku »

otj kirjoitti:Paljon mahdollista, että tuo GM:n purkkiin pakattu öljy on Liqui Molyn öljyjä. Juuri teetin väliöljynvaihdon GM:n Dexos 1 Gen 2 öljyllä ja öljyn osuus hinnasta oli 60 e, alkuperäinen suodatin 28 e ja työt 25 e (ei merkkiliike). Kylläpä käy sievästi kone uusilla litkuilla.
Viikko sitten teetätin väliöljynvaihdon Seinäjoen Rintajoupilla. Koko lysti 80€ ja ohjelmoivat vielä talvirenkaat samalla. :peukku:
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
marqus
OCF Member 2017
Viestit: 3381
Liittynyt: 13 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja marqus »

Liisari kirjoitti:Tänään aamulla tuli diagnostiikkaviesti s-postilla:
Ajonvakautusjärjestelmä
StabiliTrak®-ajonvakautusjärjestelmässä on havaittu ongelma. Ota yhteys jälleenmyyjään huoltoa varten.
ABS-jarrujärjestelmä
Lukkiutumaton jarrujärjestelmä -järjestelmässä on havaittu ongelma. Ota yhteys jälleenmyyjään huoltoa varten.

Pitää kiikuttaa huoltoon ja samalla radion kuulumattomuutta saavat ihmetellä. Mittarissa 3 tkm, eli ei kovin hyvin ala tama taival.
Sama sposti mulle viime perjantaina. Onkohan tää joku joukkosähköposti?? :roll:
No huomenna töpseliin katsomaan, että mikä siellä kukkuu. Ja renkaiden vaihdosta on jo monta viikkoa kulunut. TPMS-anturit on vielä kuittaamatta, kun odottelen Kiinasta kapulaa.
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

Taisi se vastauskin tulla tuossa samassa viestissä.... "TPMS-anturit on vielä kuittaamatta"
Farkkuasta My17
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 28
Liittynyt: 08 Joulu 2016, 11:23

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Farkkuasta My17 »

Minulla ei ole talvirenkaissa noita antureita, tuo diagnostiikka sähköposti on ihan vitsi, se menee tosiaan vuodenaikojen mukaan kesällä kaikki vihreätä, talvella herjat noissa rengaspaineissa, ajonvakautuksessa ja ABS-järjestelmässä :o johtuu juurikin noista antureista eli ei aiheuta toimenpiteitä.
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T AT6 2017 My17
marqus
OCF Member 2017
Viestit: 3381
Liittynyt: 13 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja marqus »

JPopeli kirjoitti:Taisi se vastauskin tulla tuossa samassa viestissä.... "TPMS-anturit on vielä kuittaamatta"
No käsittämätöntä että antaa ton spostiviestin 2 viikkoa renkaitten vaihtamisen jälkeen.
Joka käynnistyksellähän ilmoittaa samaa asiaa kunnes ne on työkalulla kuitattu.
Kyl mä nyt mielelläni käytän töpselissä ja poissuljen ikävät yllätykset liikkeellä ollessa.
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Jaku kirjoitti:
otj kirjoitti:Paljon mahdollista, että tuo GM:n purkkiin pakattu öljy on Liqui Molyn öljyjä. Juuri teetin väliöljynvaihdon GM:n Dexos 1 Gen 2 öljyllä ja öljyn osuus hinnasta oli 60 e, alkuperäinen suodatin 28 e ja työt 25 e (ei merkkiliike). Kylläpä käy sievästi kone uusilla litkuilla.
Viikko sitten teetätin väliöljynvaihdon Seinäjoen Rintajoupilla. Koko lysti 80€ ja ohjelmoivat vielä talvirenkaat samalla. :peukku:
Halpa huolto oli, se keneltä tpms kapulan ostin sanoi et pelkkä renkaiden kuittaus on rintajoupilla 60€.
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1344
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Nible »

Onkos nuo ledit pitkiä itse käyttäessä ns. normi kaukovalot, vai sammutteleeko se silloinkin vain niitä joita tarvitsee?
Tuli vaan tuossa kokeiltua sumareita, niin tiputtaa näköjään kaukovaloautomatiikan pois päältä, jos pelkästään takana sumarit päällä.

Tosin saattoihan J tehdä tuon myös, mutta onneksi runsaan suolan käytön takia, nuo kelit on aika harvassa viime talvina ollut, että olisi pitkiä ja takasumaria tarvinnut
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
TerOpel
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 90
Liittynyt: 18 Kesä 2016, 19:58

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja TerOpel »

JP_Vette kirjoitti:41tkm mittaris eikä nitise. Toisinaan nitisee, mutta runnomalla ovikotelois olevaa romua se loppuu. Ehkä mulle on osunu priima yksilö.

30tkm huoltoväli on kyl kusetusta. Vaihdan toki 15tkm välein öljyt, mutta voi sitä silti ihmetellä. 29.9.2017 29tkm oli öljynvaihto ja nyt 12tkm myöhemmin näyttää enää 47% öljyn käyttöiäks. Ja ajosta on ollu 98% matka-ajoa 100 mittarivauhtia. Jossei tällä 300km/päivä tahdilla pääse maksimiin, niin millä sitte?
Tahi ehkä mulla ei ole ihan niin priima yksilö. Kuitenkin jo 8700 mittarissa että ehkä se ovikin on vielä sisäänajossa. Lähinnä huvittaa miten tyhmänä sitä huoltomiehet asiakkaita pitää mutta kaippa meitä on moneen. Tuntuu et koko ovi istuu vähän huonosti mut nää on näitä. Kahden aikaisemman Volkkarin penkit natisi.. että kai se on ihan sama mitä mä ostan niin saan narinaa ja natinaa kaupan päällisiksi. Oon alkanut jo rageemaan ovelle kesken ajon ku välillä menee käpy. Mut kuten huomaatte.. kilsoja ei seisomalla tuu.
miata
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 139
Liittynyt: 16 Tammi 2017, 10:25

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja miata »

Nible kirjoitti:Onkos nuo ledit pitkiä itse käyttäessä ns. normi kaukovalot, vai sammutteleeko se silloinkin vain niitä joita tarvitsee?
Tuli vaan tuossa kokeiltua sumareita, niin tiputtaa näköjään kaukovaloautomatiikan pois päältä, jos pelkästään takana sumarit päällä.

Tosin saattoihan J tehdä tuon myös, mutta onneksi runsaan suolan käytön takia, nuo kelit on aika harvassa viime talvina ollut, että olisi pitkiä ja takasumaria tarvinnut
Kyllä ne on silloin ihan tavalliset valot. Tuo sumarijuttu on kyllä huono jos ajelee kirkkaalla kelillä jossa lumi pöllyää. Takasumaria olisi hyvä käyttää mutta valoautomatiikka vaan on pois pelistä.
Astra 1.4AT innovation ST my16.5 vm17
Kuva
ksfv
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 27
Liittynyt: 02 Marras 2017, 18:40
Paikkakunta: Kerava

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja ksfv »

Minkä hintaisia ovat huollot olleet dieselille?
Astra k Sports Tourer Matrix Business 1,6 cdti Biturbo
Kuljettaja
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 84
Liittynyt: 25 Loka 2016, 12:01

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Kuljettaja »

ksfv kirjoitti:Minkä hintaisia ovat huollot olleet dieselille?
30tkm "huolto" eli öljyn+suodattimen vaihto 245e
Astra K 1.6 CDTI A
TexasMan
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 177
Liittynyt: 10 Heinä 2017, 19:25

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja TexasMan »

ksfv kirjoitti:Minkä hintaisia ovat huollot olleet dieselille?
Mulla maksoi toinen huolto noin 45 tkm kohdalla 345 €, sisältäen öljyt+öljyn suodattimen ja raitisilmansuodattimen vaihdot.
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
TexasMan
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 177
Liittynyt: 10 Heinä 2017, 19:25

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja TexasMan »

JPYlöjärvi kirjoitti:
JPopeli kirjoitti:Minulla tuli nuo samat diagnostiikkailmoitukset viime keväänä renkaiden vaihdon jälkeen. Rengaspaineantureiden (TPMS) asetustyökalulla kun kierrettiin renkaat läpi (kuten renkaanvaihdon jälkeen pitäisikin), poistui sekä nuo että rengaspainetunnistimien merkkivalo mittaristosta.

Renkaanvaihdosta: Nuo pulttien päällä olevat pultinsuojukset ovat todella lujasti kiinni, ainakin Insigniaan verrattuna. Vaikea kaivaa poterosta niitä. Onko kenelläkään hyvää keinoa tuohon? Astrassa kun ei tule mitään työkaluakaan mukana tähän tarkoitukseen.
Ihan perus kärkipihdeillä lähtee ilman mitään tuskaa.

http://static2.motonet.fi/img/7/763328/500/763328.jpg
Joo itse käytän samanlaisia, ei mitään ongelmaa.
Enpä ole viitsinyt laittaa niitä enää takaisin, koska pärjään hyvin ilmankin ja toisaalta helpompi jälki kiristellä :)
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
Avatar
Jaku
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2238
Liittynyt: 30 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Jaku »

jarkkis kirjoitti:
Jaku kirjoitti:
otj kirjoitti:Paljon mahdollista, että tuo GM:n purkkiin pakattu öljy on Liqui Molyn öljyjä. Juuri teetin väliöljynvaihdon GM:n Dexos 1 Gen 2 öljyllä ja öljyn osuus hinnasta oli 60 e, alkuperäinen suodatin 28 e ja työt 25 e (ei merkkiliike). Kylläpä käy sievästi kone uusilla litkuilla.
Viikko sitten teetätin väliöljynvaihdon Seinäjoen Rintajoupilla. Koko lysti 80€ ja ohjelmoivat vielä talvirenkaat samalla. :peukku:
Halpa huolto oli, se keneltä tpms kapulan ostin sanoi et pelkkä renkaiden kuittaus on rintajoupilla 60€.
Juu, en pitänyt pahana hintana. En edes pyytänyt renkaiden kuittausta kun tiesin et oma kapula oli jo tulossa, mutta tekivät sen ilmaiseksi pyytämättä. :worship: Keräsivät pisteet kotiin. :thumbsup:
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
Vastaa Viestiin