Jakopään ajoitus
Jakopään ajoitus
Nyt tuli ongelma omega-projektissa!
Kansi käynyt koneistamossa ja virinokat(arvio 290 astetta).
Postissa tulossa säädettävät nokkapyörät, jotta saan ajoituksen kohdalleen.
Vanhoilla nokkapyörillä ajoituis heittää pari hammasta.
Vanhoista nokkapyöristä saan suurinpiirtein ykk-kohdan.
Mutta mihin päin säädän ennakko, sinnekkö mihin heittää?
Oliskohan kenelläkään minkäänlaista ohjetta/hajua miten säädetään nokka-akselit.
Kansi käynyt koneistamossa ja virinokat(arvio 290 astetta).
Postissa tulossa säädettävät nokkapyörät, jotta saan ajoituksen kohdalleen.
Vanhoilla nokkapyörillä ajoituis heittää pari hammasta.
Vanhoista nokkapyöristä saan suurinpiirtein ykk-kohdan.
Mutta mihin päin säädän ennakko, sinnekkö mihin heittää?
Oliskohan kenelläkään minkäänlaista ohjetta/hajua miten säädetään nokka-akselit.
Re: Jakopään ajoitus
Mikä moottori?
Heittokellolla yksi vanha kaveri aikoinaan teki ton mun Ascona C:n 18E-moottoriin. Sen tarkemmin en enää muista.
Heittokellolla yksi vanha kaveri aikoinaan teki ton mun Ascona C:n 18E-moottoriin. Sen tarkemmin en enää muista.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: Jakopään ajoitus
Tiesin kyllä itsekkin, että heittokellolla homman saisi tehtyä.
Ei viitsi ostaa heittokello tuon yhden homman takia ja on joku sen ilman kelloaki tehnyt.
Lopulliset säädöt tehdään tietenki penkissä, kunhan jotekin saan ajettua auton sinne asti...
Ei viitsi ostaa heittokello tuon yhden homman takia ja on joku sen ilman kelloaki tehnyt.
Lopulliset säädöt tehdään tietenki penkissä, kunhan jotekin saan ajettua auton sinne asti...
Re: Jakopään ajoitus
Mikä moottori? Minkä merkkiset nokat niihin tulee yleensä kortti mukana mihin ne pitäisi säätää ei niitä siellä penkissä kukaan ala hieroon
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Re: Jakopään ajoitus
Nokat käyneet aikoinaan jossain koneistamolla edellisen omistajan toimesta ja niiden mukana ei tullut nokka korttia.
Re: Jakopään ajoitus
Onko tämä 8v? Jos niin mittaat heittokellolla imuventtiilin aukeaman kun alakerta on ykk. Jos et löydä mitään säätö arvoja nokalle niin kokeile esim.2mm ja sitten mittaat pakopuolen ja jos se on sama 2mm niin sillä voi jo kokeilla. Laittaa saman verran auki niin ainakin toimii niin että voi ajaa. Miedossa katunokassa imu on auki ykk 1.7-2.5mm ja rajuissa enemmän.
Re: Jakopään ajoitus
On 16 venttiilinen
Re: Jakopään ajoitus
Ecotecissa ei sitten vakiona venttiilit mahdu kovin paljon YKK:ssa aukeemaan!! Kannattanee ensin mitata tuo vara ennenku venttiilit on solmussa nokkia säätäessä...
Re: Jakopään ajoitus
Miksi tuo kone siis vaatii nuo säädettävät nokkapyörät, että saat jaon oikein???
Onko kantta madallattu millikaupalla vai onko kyse vain noista virinokista?
On myös se mahdollisuus, että kun niitä nokkalappuja ei ole, niin onko niissä nokissa kuitenkin ne osanumerot, joilla voisi googlata lisätietoa? Jyrsitty ne on sinne jonnekin.
Voihan olla, että ko. nokat menee vakionokkapyörilläkin! Näin kävi mulla X25XE:ssä. CatCamsin nokat asennettiin, kuin vakiot.
Onko kantta madallattu millikaupalla vai onko kyse vain noista virinokista?
On myös se mahdollisuus, että kun niitä nokkalappuja ei ole, niin onko niissä nokissa kuitenkin ne osanumerot, joilla voisi googlata lisätietoa? Jyrsitty ne on sinne jonnekin.
Voihan olla, että ko. nokat menee vakionokkapyörilläkin! Näin kävi mulla X25XE:ssä. CatCamsin nokat asennettiin, kuin vakiot.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: Jakopään ajoitus
Heittokello vaan helpottaa tota hommaa ihan vitusti ja sillei ne nokat saa ajoitettua kohdalleen. Ihan typerää sohlata virinokkien ajoitusta "kohdalleen" jotenkin arpomalla. Tulee vähän typerän hintavaksi lähtee sinne dynoon arpomaan nokkia kohdalleen, jos ne ei ole oikealla hehtaarillakaan ja koneen rakentajalla ei ole mitään hajua miten niiden nokkien pitäisi olla.Jukka83 kirjoitti:Ei viitsi ostaa heittokello tuon yhden homman takia ja on joku sen ilman kelloaki tehnyt
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: Jakopään ajoitus
On kansi suoristettu koneistamolla ja jonku toisen koneistamon virinokat( arvio asteista oli 290)
Re: Jakopään ajoitus
Kävin katsomassa niitä nokka-akseleita niin molemmissa lukee 691, mitä lie tarkoittaa.
Sekä GC 21
Sekä GC 21
Re: Jakopään ajoitus
Kerro vielä selkeästi, että miksi et saa jakoa kohdalleen ilman niitä säädettäviä nokkapyöriä?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: Jakopään ajoitus
Kone on 2,2l, kantta madallettu ja tosi jyrkät virinokat.
Venttiilit on uudet tupla jousilla.
Vakio nokkapyörillä ajoitus heittää yden hampaan verran.
Venttiilit on uudet tupla jousilla.
Vakio nokkapyörillä ajoitus heittää yden hampaan verran.
Re: Jakopään ajoitus
Sittenhän tuohon on helppo ratkaisu; laita ajoitus yhden hampaan verran pieleen, niin silloinhan se on virinokilla kohdallaan.Jukka83 kirjoitti:Vakio nokkapyörillä ajoitus heittää yden hampaan verran.
JEEEEEEEEEEEEE!