Vectra A alapallonivelen / koko tukivarren vaihto

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
Keijo A.J
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 83
Liittynyt: 05 Loka 2012, 15:33
Paikkakunta: HAMINA

Vectra A alapallonivelen / koko tukivarren vaihto

Viesti Kirjoittaja Keijo A.J »

Uteliaisuuttani kyselen, onko täällä henkilöä joka on vaihtanut itse vectran alapallonivelen vai oletteko suosista vaihtaneet koko tukivarren.
Ekaks, jos ootte vaihtneet pelkän pallonivelen, niin miten ootte poistaneet niitit?
Tokaks, jos ootte vaihtaneet koko alatukivarren niin millaisella avaimella ootte avanneet sen takimmaisen pultin, siihen syvennykseen kun ei oikeen mahdu hylsy ja räikkä eikä oikein jatkovarsikaan. Mutterimopoa ei mulla oo käytettävissä.
Opel Vectra A 1995 1.8i 8ventt., Opel Astra G 1.6 1998
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19314
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Vectra A alapallonivelen / koko tukivarren vaihto

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Ne niitit lähtee poraamalla. Eka pienemmällä, 3-4mm apureikä, ja loput 8mm terällä. Sitten saa taltalla lyötyä pois kannan, ja loppu niitti on helppo tökätä pois.

Mulle vaihdettiin vuoden välein A-Veccuun tukivarret alapalloineen, mutta korjaamossa n. 10v sitten.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Keijo A.J
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 83
Liittynyt: 05 Loka 2012, 15:33
Paikkakunta: HAMINA

Re: Vectra A alapallonivelen / koko tukivarren vaihto

Viesti Kirjoittaja Keijo A.J »

Kerro poranterä mikä tosiaan leikkaa, HSS-terä ei pysty, ei vaikka painaa miten. Hiottiin niitin kannat pois ja yritettiin saada niiti hakkaamalla irti, siitä huolimatta istu kun tauti kiinni tukivarressa. Ilmeisesti tehtaalla laitettu niitit kuumina ja ne on jotenkin pullistuneet. Ei auttanut kun vaihtaa koko varsi uuteen. Siinäkin oli nokko hommaa. Onnistuhan se viimein työn ja tuskan kanssa. Siks kyselin keinoa millä helpottaa hommaa.
Opel Vectra A 1995 1.8i 8ventt., Opel Astra G 1.6 1998
Avatar
Juge127
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Maalis 2007, 15:04
Paikkakunta: Lieto

Re: Vectra A alapallonivelen / koko tukivarren vaihto

Viesti Kirjoittaja Juge127 »

Kyllä siitä poralla läpi pääsee, Dormerin teriä oon käyttänyt ja niihin ollut tyytyväinen. Joskus kyllä ollut niitit niin tiukassa että joutunut vielä porauksen jälkeen paineilma vingulla hinkkaamaan puhki.
Ascona - Manta B - Omega B2 - Rekord - Rekord E2 - Vectra A2
Avatar
iso.kunkku
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4468
Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
Paikkakunta: Kannus

Re: Vectra A alapallonivelen / koko tukivarren vaihto

Viesti Kirjoittaja iso.kunkku »

Vanha topik, mutta ite vaihellu noita alapalloja laikkaamalla niitin kannat pois ja sopivalla tuurnalla lyöny tapin vekeen.
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Vastaa Viestiin