Megasquirt

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
keku79
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 111
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 14:43
Paikkakunta: lappajärvi

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja keku79 »

moi. löytyisköhän täältä apuja kun olis sellainen ongelma että turbotin mun vanhan kikottimen ja sehän on tuttu ja turvallinen c20ne calibran korissa. boxina on m2 v3 hukkakipinällä ja omalla vr anturilla.. prosportin laajakaistakin löytyy.. ja korkeaohmiset 440cc suuttimet. tyhjäkäynti venttiili on otettu pois ja säädetty kaasuläpällä n.900.. bensanpaineet on tyhjäkäynnillä n 2,5bar.. ongelma on tämä.. tyhjäkäynti on pirun hyvää sillon ku afr näyttää 12.5-13.. siitä kun vähä yrittää laihentaa ninne 14.7 kieppeille niin alkaa kierrokset humppaamaan niin saatanasti.. isompi bensa pumppukin on vaihdettu.. tyhjäkäynti ennakkot on siinä 15ast.. anturit on kalibroitu oikein ja akku jännitteet kans..ja tooth angle on 120ast.
Avatar
hukka
OCF Member 2019
Viestit: 544
Liittynyt: 28 Loka 2010, 17:54
Paikkakunta: iisalmi

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja hukka »

Onko yllä mainittu jo ratkennu?

Onko sulla erillinen seos mittari vai luotatko pelkkään megan tietoon? Kuulostas äkkiseltään että menee laihalle vuotaako pakoputki ennen tai heti jälkeen lambdan.vaatiiko tuo lambda calibroinnin?

mitä mieltä tietävät ovat tollaisesta sytytyskartasta liekkö liian vähän ennakkoa? ajettu noin 4kesää jo tolla.

R6 CIH
alakerta 30E 2.5 kannella ilmeisesti
polttoaineena E85
ilmasta huolehtii eaton M112

sytty.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja madi »

Voisin sanoa että voi olla jo liikaa
Penkissähän nuo sais testattua ajaa ensin vedon ja sitten laskee vaikka 5ast jos käyrät on paremmat niin liikaa on ollut...
Virtual dynokin on ollut iso apu säätämisessä ei välttämättä tartte penkkiä http://www.virtualdyno.net/
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
lauantaijokeri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 252
Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja lauantaijokeri »

madi kirjoitti:Voisin sanoa että voi olla jo liikaa
Penkissähän nuo sais testattua ajaa ensin vedon ja sitten laskee vaikka 5ast jos käyrät on paremmat niin liikaa on ollut...
Virtual dynokin on ollut iso apu säätämisessä ei välttämättä tartte penkkiä http://www.virtualdyno.net/
Suomenna(kerro lyhyesti ja ytimekkäästi) virtual dynon periaate?
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja madi »

Ajat vaikka 3 vaihteella kierrosalueen läpi logi päällä sitten autosta kaikki mahdollinen tieto ilmanvastuskertoimesta lähtien ja se laskee sulle tehot sen login perusteella
Lukemathan saadaan näyttämään mitä haluuaa jos itseään tykkää huijjata :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
lauantaijokeri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 252
Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja lauantaijokeri »

Jos oikein ymmärsin niin ohjelma ymmärtää tiettyjä moottorinohjaimia ja ohjelman avulla otetaan yhteys ecuun? Parempi siis ladata ohjelma läppärille eikä pöytäkoneelle.. ?
Avatar
hukka
OCF Member 2019
Viestit: 544
Liittynyt: 28 Loka 2010, 17:54
Paikkakunta: iisalmi

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja hukka »

Ei kun sillä avataan loki tiedosto. Tuota linkkiä ei välttämättä kannata avata puhelimella ainakin mun androidi hyppäs sovellus kauppaan ja sovellus näkyy vaativan jonkun bluetuuth obd palikan
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Vilderi
OCF Member 2017
Viestit: 1629
Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Siikainen city
Viesti:

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja Vilderi »

Mulla calibrassa c20ne, en saanut käymään tyhjää ilman venttiiliä, kylmänä kierrokset 600-700, lämpimänä hirnui 1100-1200.

Orkkis venttiilin jälkeen muistaakseni 800 laitoin, lähti hyvin käyntiin eikä kuumana ollut kierrokset tapissa.

Ennakkoa oli joku 10 korvilla, suuttimet 875.

Venttiilillä kierroksia ei saa pysymään, polttoaine kartasta löytyi rikkaampi piste jota ympäröi laihemmat täplät. Muistaakseni. Tuo ilman säätö venttiili auttoi kierroksia pysymään täplän kohdalla, paha sitä pistettä oli 600-1200 alueellekkaan laittaa...
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3614
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja Sämä »

Saikos tuon X20XEV:n tyhjäkäyntimoottorin pelaamaan megalla?
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja madi »

Toimii sillä TIP121 modilla suoraan samalla toimii myös XE... tkmoottorit
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3614
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja Sämä »

madi kirjoitti: 28 Kesä 2018, 13:26 Toimii sillä TIP121 modilla suoraan samalla toimii myös XE... tkmoottorit
Pelaako tuolla suoraan; http://autotune.fi/tuote/46/pwmtyhjakayntiohjaus-modi vai vaatiiko lisäksi tuon tehovastuksen?

Edit. tuo mainittu tehovastus taitaa olla nuita 3 napasia tk moottoreita varten, eli ilman pelaisi.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Vilderi
OCF Member 2017
Viestit: 1629
Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Siikainen city
Viesti:

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja Vilderi »

Onkos kenelläkään tietoa omegan 2.2 moottorin puolan ohjauksesta? Menin purkamaan auton mittaamatta miten puolaa ajetaan ja ajattelin laittaa bemarin puolat, mutta nyt alkaa mietityttää josko tuo alkuperäinen olis varmempi ratkaisu.. Samaa puolaa vissiin myös x20xev? Samankaltaista samalta ajalta myös x18xe1?
Avatar
hukka
OCF Member 2019
Viestit: 544
Liittynyt: 28 Loka 2010, 17:54
Paikkakunta: iisalmi

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja hukka »

http://www.autotune.fi/tuote/6/hukkakip ... 21-503-407
eikös se ole tollanen päätteetön hukkakipinä
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Vilderi
OCF Member 2017
Viestit: 1629
Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Siikainen city
Viesti:

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja Vilderi »

madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja madi »

Tuota taidetaan ohjata 5V pull-upilla

http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... Cop_Up.JPG
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Vastaa Viestiin