Opel Astra F GSi 16v -92 *14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft 134WHP*
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 145tkm *ensisavut otettu*
Moottori ajettu onnistuneesti sisään. Huomenna olisi tarkoitus vielä ajaa pintaruosteet jarrulaikoista ja sitten alkaa muu sipistely leimalle.
Uuden pyyhkijänmoottorin tarvitsisin, eli saa tarjota yksityisviestillä.
Varmaankin vielä ennen talvea pitää myllytellä ja vahata...
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 145tkm *moottori sisäänajettu*
Hieno Gessi
Insignia Sports Tourer edition CDTI 118kw M6 -2011
OP-COM vikakoodi luku ja nollaukset, ohjelmointi, Kysy YV.
Vuokraan: CDTI jakopää lukitustyökalu sarjan, Kysy YV.
OP-COM vikakoodi luku ja nollaukset, ohjelmointi, Kysy YV.
Vuokraan: CDTI jakopää lukitustyökalu sarjan, Kysy YV.
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 145tkm *moottori sisäänajettu*
Vuosikatsastus suoritettu virheettä.
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 145tkm *moottori sisäänajettu*
Onnea leimasta. Hienoa että näitä orkkis gessejä on vielä.
"kaikkea nämä opelit saa ihmisen tekemään"
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 145tkm *moottori sisäänajettu*
Nää vanhemmat gsit on hienoja kun on orkkis korisarjakin mikä näyttää edes joltain. Hienoa et on vielä liikenteessä. Ehdottomasti yks monesta omasta lemppari
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 145tkm *moottori sisäänajettu*
600 km ajeltu ongelmitta.
Pientä alavääntötestiä:
https://www.youtube.com/watch?v=3lyEmdis37c
Sitten vois alkaa miettimään Coscast-kantta, rähinänokkia, kovia nostajia, läppärunkoja, suuttimia, säädettävää ecua ja laajakaistalambdaa.
Pientä alavääntötestiä:
https://www.youtube.com/watch?v=3lyEmdis37c
Sitten vois alkaa miettimään Coscast-kantta, rähinänokkia, kovia nostajia, läppärunkoja, suuttimia, säädettävää ecua ja laajakaistalambdaa.
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 145tkm *moottori sisäänajettu*
Autotunelta tilattu MS2-pohjainen MAX-piirillä oleva ATEcu V3 -ohjainlaite ja Speedimportsilta AEM-laajakaistalambda.
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 145tkm *moottori sisäänajettu*
Ecu-päivitys ATEcuun on jäänyt kiireiden takia ensikauteen. Auto on ollut päivittäisessä ajossa ja tuntuu pelaavan edelleen hienosti.
Kilometrejä on mittarissa tällä hetkellä 156 tkm. Jotain pientä on tullut puuhasteltua. Paikalla ollut Vauxhall Cavalierin ecu sai väistyä "N-ryhmän" chipillä olevan ecun tieltä, jolla auto tuntuisi pelaavan vielä vähän paremmin. Rajottaja on siirtynyt n. 500 rpm ylemmäksi ja tuntuu vastaavaan kaasuun paljon paremmin. Nyt kelaa kakkosella mittarinopeutta n. 110 km /h.
Erilaisia rengastuksiakin on kokeiltu alla (yksi pari 195/50/15 Auroroita tuhottu) - tällä hetkellä alla pyörii Hankookin semislicksit koossa 205/50/15, lisäksi sarja R888 Toyoja vastaavassa koossa kävi alla noin viikon verran. Lisäksi löytyy vielä pari Federal 595 RS-R.
Tuo 195/50/15 koon rengas tuntuisi tuolla alustasetupilla toimivan keulassa vähän rauhallisemmin, kun tuo 205/50/15... Kokeilut jatkukoon.
Lauantaina 28.5. lähdetään Kiikalaan tavoittelemaan matalaa 15 s varttimailiaikaa (pitäisi onnistua jos kaikki pelaa) - tarkoituksena ajaa mahdollisimman monta vetoa päivän aikana.
Välitykset osuu laskennallisesti näin:
1. 65 km/h
2. 107 km/h
3. 156 km/h
4. 204 km/h
5. 259 km/h
Ahvenistolle pääsee sitten testaamaan heinäkuussa.
Kilometrejä on mittarissa tällä hetkellä 156 tkm. Jotain pientä on tullut puuhasteltua. Paikalla ollut Vauxhall Cavalierin ecu sai väistyä "N-ryhmän" chipillä olevan ecun tieltä, jolla auto tuntuisi pelaavan vielä vähän paremmin. Rajottaja on siirtynyt n. 500 rpm ylemmäksi ja tuntuu vastaavaan kaasuun paljon paremmin. Nyt kelaa kakkosella mittarinopeutta n. 110 km /h.
Erilaisia rengastuksiakin on kokeiltu alla (yksi pari 195/50/15 Auroroita tuhottu) - tällä hetkellä alla pyörii Hankookin semislicksit koossa 205/50/15, lisäksi sarja R888 Toyoja vastaavassa koossa kävi alla noin viikon verran. Lisäksi löytyy vielä pari Federal 595 RS-R.
Tuo 195/50/15 koon rengas tuntuisi tuolla alustasetupilla toimivan keulassa vähän rauhallisemmin, kun tuo 205/50/15... Kokeilut jatkukoon.
Lauantaina 28.5. lähdetään Kiikalaan tavoittelemaan matalaa 15 s varttimailiaikaa (pitäisi onnistua jos kaikki pelaa) - tarkoituksena ajaa mahdollisimman monta vetoa päivän aikana.
Välitykset osuu laskennallisesti näin:
1. 65 km/h
2. 107 km/h
3. 156 km/h
4. 204 km/h
5. 259 km/h
Ahvenistolle pääsee sitten testaamaan heinäkuussa.
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *varttimailihommia*
Kuusi vetoa kerkesi ajamaan.
Paras aika: 15,52s @ 148 km/h ja 60 ft 2,51 s.
Paras aika: 15,52s @ 148 km/h ja 60 ft 2,51 s.
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *varttimailihommia*
Tasan vuosi on siitä, kun viimeksi kirjoittelin tilannepäivitystä.
Lauantaina vaihtui paikalleen Catcamsin Ultra Fast Road -nokat. Moottorin ja vaihteiston tuentaa paranneltiin ja renkaiksi valikoitui uudet R888R Toyot -koossa 195/50/15.
Näillä eväillä lähdetään tavoittelemaan kesällä 14,5s varttimailiaikaa liimaamattomalla radalla.
Moottorilla ajettu nyt noin 30 tkm ja huomasin, että ainakin pako-ohjureiden kumit on mennyttä kalua. Saako näihin hankittua paremmin kuumuutta kestäviä kumeja, esim. teflonisia?
Lauantaina vaihtui paikalleen Catcamsin Ultra Fast Road -nokat. Moottorin ja vaihteiston tuentaa paranneltiin ja renkaiksi valikoitui uudet R888R Toyot -koossa 195/50/15.
Näillä eväillä lähdetään tavoittelemaan kesällä 14,5s varttimailiaikaa liimaamattomalla radalla.
Moottorilla ajettu nyt noin 30 tkm ja huomasin, että ainakin pako-ohjureiden kumit on mennyttä kalua. Saako näihin hankittua paremmin kuumuutta kestäviä kumeja, esim. teflonisia?
- kolkoti
- OCF Member 2024
- Viestit: 686
- Liittynyt: 21 Maalis 2009, 10:27
- Paikkakunta: Valkeakoski/Urjala
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *varttimailihommia*
En ole kuullutkaan että ohjurikumien kanssa olisi noin ongelmia ollut eikä itsellänikään koskaan, kun vaan käyttää niitä vihreitä pehmeää kumia olevia, OEM laatuisia esim. reinz.
Tuliko nokkien vaihdolla huomattavaa muutosta?
Tuliko nokkien vaihdolla huomattavaa muutosta?
Kadett D Caravan 16V
Vectra Turbo 4x4
Vectra Turbo 4x4
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *varttimailihommia*
Jep, juuri sellaiset sinne asensin. Nyt on suunniteltava teflonisia.
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *varttimailihommia*
Taitanee viitata ennemminkin väljiin pako-ohjaimiin, mikäli kumit eivät kestä. Jos ohjaimet ovat kunnossa, kumit kestävät melko runsaasti kilometrejä. Olen vaihtanut näihin kansiin fiksummat ohjaimet, sekä samalla tietysti vaihtuvat kumitkin. Mutta Reinzejä sekä Elringin kumeja olen käyttänyt silti.
Vakio-ohjaimet ovat melko suurelle välykselle tehtyjä jo alunperinkin. Toki alkuperäinen ohjain kestää asentaa K-Linerin, jolloin päästään melko pieniin välyksiin. Tarvike ei kestä, vaikka näyttää samalta. On liian kovaa tavaraa ja halkeaa holkin tuurnausvaiheessa.
Vakio-ohjaimet ovat melko suurelle välykselle tehtyjä jo alunperinkin. Toki alkuperäinen ohjain kestää asentaa K-Linerin, jolloin päästään melko pieniin välyksiin. Tarvike ei kestä, vaikka näyttää samalta. On liian kovaa tavaraa ja halkeaa holkin tuurnausvaiheessa.
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *varttimailihommia*
Pitääkin tutkia tuota ohjurihommaa tarkemmin. K-Linerit voisi olla mukava ratkaisu tähän. Nuo alkuperäiset ohjurikumit on muuten helppo rikkoa asennusvaiheessa, tuli harjoiteltua hommaa jo paikallaan olleilla vanhoilla kumeilla ennen uusien asentamista. Liekkö myös öljyllä jotain vaikutusta asiaan, itse olen ajanut kesät talvet GM Dexos II LL -liemillä sen ollessa kyllin edullista tähän. Kuumaviskositeettia voisi toki koittaa lisätä kesäkautta ajatellen. Myös tuo täysin järjetön öljypohjan loiskelevyn tuplakorkkitiiviste on nyt korvattu uudemmalla loiskelevyllä, jossa kumivulkanointi. Eipä hikoile enää kellari öljyä.
Nopeilla laskukaavoilla jos 14,59s varttimailiaikaa tavoitellaan, tulisi 60ft ajasta saada lähes puoli sekuntia pois. En tiedä onko nykyisellä kytkimellä edes mahdollista mutta yritetää parasta. Uusilla nokilla tuntuu tarvitsevan vähän enemmän lähtökierroksia, ettei kone puudu. R888R eteen ja paineet sopiviksi + takaiskunvaimentajat jäykimmilleen niin katsotaan miten irtoaa viivalta.
Ilmoittauduin tuohon 3.6. Malmilla järjestettävään ajopäivään. Katsotaan saadaanko parannusta vai vehkeet särki
Nopeilla laskukaavoilla jos 14,59s varttimailiaikaa tavoitellaan, tulisi 60ft ajasta saada lähes puoli sekuntia pois. En tiedä onko nykyisellä kytkimellä edes mahdollista mutta yritetää parasta. Uusilla nokilla tuntuu tarvitsevan vähän enemmän lähtökierroksia, ettei kone puudu. R888R eteen ja paineet sopiviksi + takaiskunvaimentajat jäykimmilleen niin katsotaan miten irtoaa viivalta.
Ilmoittauduin tuohon 3.6. Malmilla järjestettävään ajopäivään. Katsotaan saadaanko parannusta vai vehkeet särki
kosunen kirjoitti:Taitanee viitata ennemminkin väljiin pako-ohjaimiin, mikäli kumit eivät kestä. Jos ohjaimet ovat kunnossa, kumit kestävät melko runsaasti kilometrejä. Olen vaihtanut näihin kansiin fiksummat ohjaimet, sekä samalla tietysti vaihtuvat kumitkin. Mutta Reinzejä sekä Elringin kumeja olen käyttänyt silti.
Vakio-ohjaimet ovat melko suurelle välykselle tehtyjä jo alunperinkin. Toki alkuperäinen ohjain kestää asentaa K-Linerin, jolloin päästään melko pieniin välyksiin. Tarvike ei kestä, vaikka näyttää samalta. On liian kovaa tavaraa ja halkeaa holkin tuurnausvaiheessa.
Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *varttimailihommia*
Jos tarvitset ohjain juttuja, niin soittele tännepäin. 0400-510138