Z20LEx virittäminen

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Avatar
enne
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1334
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 09:40
Paikkakunta: Tuusula

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja enne »

FinBastard kirjoitti:LEH Zafira saa kaveriksi 3" downpipen kakssatasella sporttikatilla, postia odotellaan ensi viikolle :yes: Syttyykö jakarivalo palamaan asennuksen jälkeen, meinaan että pitääkö käyttää pajalla tökityttämässä ECUa?
Luultavasti syttyy.
Kuva
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
Avatar
Tubbe
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2071
Liittynyt: 12 Loka 2007, 23:12
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja Tubbe »

Pitäis päästä M32 laatikon kaverina olevasta kaksoismassapyörästä eroon, onko olemassa muita vaihtoehtoja kuin kevennetty kilpamalli joka maksaa €€€ ? Moottorina siis Z20LER, mutta OPC Astran kytkinromut (240mm)
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Avatar
G.T.S
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3902
Liittynyt: 11 Elo 2008, 00:12
Paikkakunta: HKI

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja G.T.S »

Ströbä
OCF Member 2021
Viestit: 434
Liittynyt: 27 Kesä 2008, 18:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja Ströbä »

Yks vaihtoehto on Courtenay sport. Sieltä voi erikseen valita mieleisensä paketin. Itse en arvosta tuota opc:n paineasetelmaa ja kitkalevyä kovin paljon. Niillä ei kovin pitkälle pötkitä yli 300hv:n. Antautuu varmasti. Mut nää on makuasioita mikä on paras..
Astra Z20LEH x2
FinBastard
OCF Member 2015
Viestit: 569
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:14
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja FinBastard »

Mikä olisi hyvä paketti, että viittii "normaaliajossa" käyttää? Eikös nuo sintterit ole nykiviä ja sellaisen kanssa menee kyllä hermot kaupungissa.
Avatar
enne
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1334
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 09:40
Paikkakunta: Tuusula

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja enne »

FinBastard kirjoitti:Mikä olisi hyvä paketti, että viittii "normaaliajossa" käyttää? Eikös nuo sintterit ole nykiviä ja sellaisen kanssa menee kyllä hermot kaupungissa.
Tuosta: http://www.courtenaysport.co.uk/buy-onl ... _1246.html
Kuva
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
Avatar
Tubbe
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2071
Liittynyt: 12 Loka 2007, 23:12
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja Tubbe »

Kuten monesti ennenkin todettu niin se väännönkesto kytkimelle on oleellisin, ei se teho. Sumujen saarilta löytyy vehkeitä missä k04 korvattu garrettilaisella ja vakio kytkin edelleen. Kytkimen saa varmaan pitämään kovillakin tehoilla jos vääntökäyrästä tehdään tasainen eikä hirveää piikkiä pienille kierroksille. Tuo Mtechin kytkin+vauhtipyöräpaketti houkuttaa, tuohan on ihan pilkkahintainen jos 700€ saa kaiken :food: Toki omaan vehkeeseen on aika paljon hankittavaa, joten ei noita 700e pakettejakaan montaa kerralla osteta :D Menis vaan laatikkorempan yhteydessä nuo kytkimen osat samalla paikalleen :roll:
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Avatar
G.T.S
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3902
Liittynyt: 11 Elo 2008, 00:12
Paikkakunta: HKI

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja G.T.S »

Itellä tuo vaihdettiin silloin wavetrackin lukon kanssa ja oli kyllä mukava ajella ihan normiajoakin.
FinBastard
OCF Member 2015
Viestit: 569
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:14
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja FinBastard »

Nyt on TX:n rööri paikollaan ja aika kivuttomasti meni, ku keksittiin miten auto saadaan ilmaan :D Joka renkaan alle laitettiin kahdet renkaat niin mahtu työskentelemään. Ei syttynyt vikavalo ja selkeä ero keskirekisteriin. Kakkosella ja kolmosella lähtee kahen tuhannen kierroksen jälkeen ihan eri tavalla kuin aiemmalla putkella ja katilla. Menin sitten vielä Saksan pojilta kysymään välijäähyttimestä tarjousta, niin alkoi sen verran kutkuttamaan että sekin pitää nyt laittaa tilaukseen :lol: Ei päästy vielä ajamaan uutta softaa siis sisään vaan ootellaan cooreli ensiksi. Myös MFactorylle nakkasin viestiä, että eikös kesä-ale -20% koskisi myös M32 lukkoa. Sitä ootellessa :thumbsup:
Avatar
levanen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1298
Liittynyt: 04 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja levanen »

Olisiko kenellkään tarvetta tällaiselle 2,5" ahtoputkelle? -> http://i.imgur.com/qgSKPyc.jpg

Ei mene varmaan ihan bolt-on kaikkiin koska alapää on muokattu B Vectraan sopivaksi.
Avatar
Tubbe
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2071
Liittynyt: 12 Loka 2007, 23:12
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja Tubbe »

Ei suoraan liity LEX koneiden viritykseen, mutta sivuaa ainakin niitä. Eli kun näitä H Astroja ja B Zafiroja löytyy tuolla sport-toiminnolla, niin..... Eli oma laitos menee varmaan kesällä/syksyllä säätöön motorbitille, niin onko kellään kokemusta osaako/pystyykö Pekka tekemään tuon napin taakse tiukemman (tehokkaamman) ohjelman? Meinaan katukäytössä voisi olla ilman sport nappia joku reipas 300hv ja nappi painettuna sitten se mitä sieltä kiulusta saa ulos. Ainakin eds tekee eri tehoversioita noiden nappien taakse, mutta kuinka yksinkertainen operaatio mahtaa olla :roll:
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Avatar
enne
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1334
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 09:40
Paikkakunta: Tuusula

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja enne »

Tubbe kirjoitti:Ei suoraan liity LEX koneiden viritykseen, mutta sivuaa ainakin niitä. Eli kun näitä H Astroja ja B Zafiroja löytyy tuolla sport-toiminnolla, niin..... Eli oma laitos menee varmaan kesällä/syksyllä säätöön motorbitille, niin onko kellään kokemusta osaako/pystyykö Pekka tekemään tuon napin taakse tiukemman (tehokkaamman) ohjelman? Meinaan katukäytössä voisi olla ilman sport nappia joku reipas 300hv ja nappi painettuna sitten se mitä sieltä kiulusta saa ulos. Ainakin eds tekee eri tehoversioita noiden nappien taakse, mutta kuinka yksinkertainen operaatio mahtaa olla :roll:
Kyllä se minun muistaakseni pystyy tekemään. Saattaa vain olla aika turha tehdä eri ohjelmia. Helpompi on vain säätää hieman kaasupolkimen toimintaa. Siten, että toisessa ohjelmassa kone reagoi "hitaammin" polkimen toimintoihin.
Kun on toimiva ohjelma, ei oikeastaan tarvitse eri ohjelmia.

p.s. Ennen kuin viet auton säätöön kannattaa varmistaa, että moottorinohjain on päivitetty uusimpaan mahdolliseen.
Kuva
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
FinBastard
OCF Member 2015
Viestit: 569
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:14
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja FinBastard »

Miten tuo moottorinohjaimen päivityksen voi tarkistaa?
Ströbä
OCF Member 2021
Viestit: 434
Liittynyt: 27 Kesä 2008, 18:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja Ströbä »

-05 vuoden Z20LEx autoissa on ollu ongelmia softien kanssa. Niin latauksissa kuin toimivuudessa. -06 eteenpäin en tiedä että olis ollu mitään.
Astra Z20LEH x2
Avatar
Tubbe
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2071
Liittynyt: 12 Loka 2007, 23:12
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja Tubbe »

No lähteepä samalla tuo nykyinen digituning softaus pois boksista sitten kun käy päivittämässä :lol: Mitähän tuollainen ecun päivitys maksaa?
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Vastaa Viestiin