Kuvioin tuollaista otsikon mukaista moottorin vaihtoa(X20XEV Astraan C18XE:n tilalle). Onko jollakulla kokemuksia vastaavista vaihdoista ja sovituksista?
Minulla on kaksi X20XEV moottoria nurkissa enemmän tai vähemmän osina odottamassa uusia laakereita ja tiivisteitä jne.
Saako X20XEV:n toimimaan C18XE:n johtosarjalla ja ecu:lla vai tarvitseeko X20XEV sen oman ecun ja johtosarjan?
Pakokaasun kierrätyksistä ei tarvitse kantaa huolta; kohdeauto on 1993 Astra.
Vinkkejä ja "älä sellaisia edes suunnittele, vaan tee tällä tavoin" -neuvoja otetaan vastaan
Kaikki käy, kesäkeittokin mennee...
X20XEV Astraan C18XE:n tilalle
-
- OCF Member 2020
- Viestit: 209
- Liittynyt: 20 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Jyväskylä
X20XEV Astraan C18XE:n tilalle
On Pakkasta En Lähde
Corsa Z13DTH -08, Astra A14NET -10 ja Astra C18/20XE -93
Vuodesta -81 alkaen joka päivä joku Ooppeli; parhaimpana päivänä kuusi Opelia samanaikaisesti
Corsa Z13DTH -08, Astra A14NET -10 ja Astra C18/20XE -93
Vuodesta -81 alkaen joka päivä joku Ooppeli; parhaimpana päivänä kuusi Opelia samanaikaisesti
Re: X20XEV Astraan C18XE:n tilalle
Kyseessähän on aivan identtinen moottori joten kaikki sopii Bolt-on.
ELi vaihda vain se pelkkä perusmoottori ja ota nokka-akselit siitä C18XE:stä siihen kakslitraseen.
ELi vaihda vain se pelkkä perusmoottori ja ota nokka-akselit siitä C18XE:stä siihen kakslitraseen.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
- OCF Member 2020
- Viestit: 209
- Liittynyt: 20 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: X20XEV Astraan C18XE:n tilalle
Kiitos vastauksesta
Sitä minä olinkin hunttaillut, tuota C18 moottorin nokkien asennusta.
C20 moottorista minulla ei ole käytettävisä muuta kuin öljypohja ja huohotinputki/öljytikkuyhdistelmä. Alakerran muita osia on kaksin kappalein X20XE:stä.
Vertailua, luettu moottorin numeroarvoista:
C18 (kannen korkeus 135,58-135,68mm ) (vent. pituus,imu std 102,1mm/pako std 92,25mm) (vent. halkaisija imu 32mm/pako29mm)
X20 (kannen korkeus 135,58-135,68mm ) (vent. pituus,imu std 102,1mm/pako std 92,25mm) (vent. halkaisija imu 32mm/pako29mm)
C20 (kannen korkeus 134mm) '''''''''''''''''''''''''''''''''(vent. pituus,imu std 105mm/pako?)'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''(vent. halkaisija imu 33mm/pako29mm)
Elikäs voinen laittaa C18 moottorin kannen nokkineen päivineen ja X20XEV:n kunnostetun alakerran yhteen tai sitten laitan X20XEV:n kannen ja C18 moottorin nokat yhteen ja sen sitten X20XEV:n alakerralle.
Tällaista mietiskelin.
Mahtaako olla tietoa siitä mitkä ovat C18 moottorin vakionokkien arvot?
Minulla on ollut ja on siinä C18 moottorissa aitosaksalainen rosteripeltisarja kiinni ja moottorin käynti kuulostaa ´hyvältä´
Kiitos vastauksesta
Sitä minä olinkin hunttaillut, tuota C18 moottorin nokkien asennusta.
C20 moottorista minulla ei ole käytettävisä muuta kuin öljypohja ja huohotinputki/öljytikkuyhdistelmä. Alakerran muita osia on kaksin kappalein X20XE:stä.
Vertailua, luettu moottorin numeroarvoista:
C18 (kannen korkeus 135,58-135,68mm ) (vent. pituus,imu std 102,1mm/pako std 92,25mm) (vent. halkaisija imu 32mm/pako29mm)
X20 (kannen korkeus 135,58-135,68mm ) (vent. pituus,imu std 102,1mm/pako std 92,25mm) (vent. halkaisija imu 32mm/pako29mm)
C20 (kannen korkeus 134mm) '''''''''''''''''''''''''''''''''(vent. pituus,imu std 105mm/pako?)'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''(vent. halkaisija imu 33mm/pako29mm)
Elikäs voinen laittaa C18 moottorin kannen nokkineen päivineen ja X20XEV:n kunnostetun alakerran yhteen tai sitten laitan X20XEV:n kannen ja C18 moottorin nokat yhteen ja sen sitten X20XEV:n alakerralle.
Tällaista mietiskelin.
Mahtaako olla tietoa siitä mitkä ovat C18 moottorin vakionokkien arvot?
Minulla on ollut ja on siinä C18 moottorissa aitosaksalainen rosteripeltisarja kiinni ja moottorin käynti kuulostaa ´hyvältä´
Kiitos vastauksesta
On Pakkasta En Lähde
Corsa Z13DTH -08, Astra A14NET -10 ja Astra C18/20XE -93
Vuodesta -81 alkaen joka päivä joku Ooppeli; parhaimpana päivänä kuusi Opelia samanaikaisesti
Corsa Z13DTH -08, Astra A14NET -10 ja Astra C18/20XE -93
Vuodesta -81 alkaen joka päivä joku Ooppeli; parhaimpana päivänä kuusi Opelia samanaikaisesti
Re: X20XEV Astraan C18XE:n tilalle
Nokissa on 1mm enemmän nostoa. Muuta en muista.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: X20XEV Astraan C18XE:n tilalle
C18XE kannessa on myös pienemmät palotilat kuin X20XE kannessa. Joten X20XE kellarilla ja C18XE kannella tulee enemmän puristuksia.
Lisää purkkaa + lisää nokkaa = todennäköisesti enemmän tehoa.
Lisää purkkaa + lisää nokkaa = todennäköisesti enemmän tehoa.
JEEEEEEEEEEEEE!
-
- OCF Member 2020
- Viestit: 209
- Liittynyt: 20 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: X20XEV Astraan C18XE:n tilalle
On Pakkasta En Lähde
Corsa Z13DTH -08, Astra A14NET -10 ja Astra C18/20XE -93
Vuodesta -81 alkaen joka päivä joku Ooppeli; parhaimpana päivänä kuusi Opelia samanaikaisesti
Corsa Z13DTH -08, Astra A14NET -10 ja Astra C18/20XE -93
Vuodesta -81 alkaen joka päivä joku Ooppeli; parhaimpana päivänä kuusi Opelia samanaikaisesti