Ilmastointi rikki Astra G
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Noh liityn joukkoon hajonnut astran ilmastointi, ei se tosin minun aikana ole koskaan toiminutkaan
Otin tänään itseäni niskasta kiinni ja löin auton kiinni huoltolaitteeseen. N.500g tuli ulos ja laitoin 700g takaisin. (auto -98 X16XEL)
Ja sit ihmettelemään, napista kun painaa niin valo tosiaan tulee kojelautaan ja kierrokset muuttuu. Ihan kuten ennen huoltoa.
Konehuoneen puolella ei flekti lähde pyörimään ja kompuralle ei tule virtaa. Painekytkin??
Ennen huoltoa leikin op-comilla ja siellä kun katseli auton parametreja käynnissä niin ilmastointi vaihtui "active" tilaan kun sen käynnisti.
Otin tänään itseäni niskasta kiinni ja löin auton kiinni huoltolaitteeseen. N.500g tuli ulos ja laitoin 700g takaisin. (auto -98 X16XEL)
Ja sit ihmettelemään, napista kun painaa niin valo tosiaan tulee kojelautaan ja kierrokset muuttuu. Ihan kuten ennen huoltoa.
Konehuoneen puolella ei flekti lähde pyörimään ja kompuralle ei tule virtaa. Painekytkin??
Ennen huoltoa leikin op-comilla ja siellä kun katseli auton parametreja käynnissä niin ilmastointi vaihtui "active" tilaan kun sen käynnisti.
Opel Calibra V6-Auto -97 Last edition Nro.526
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Sama neuvo kuin muillekin: mittaa tuleeko liittimeen jännite kun auto käynnissä ja ilmastointi päällä. Ja mittaa mitä resistanssia näyttää kompuran pään liitimestä.
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Niin, siis liittimelle ei tosiaan tule jännite kun auto on käynnissä ja ilmastointi on "päällä".App kirjoitti:Sama neuvo kuin muillekin: mittaa tuleeko liittimeen jännite kun auto käynnissä ja ilmastointi päällä. Ja mittaa mitä resistanssia näyttää kompuran pään liitimestä.
Yleismittarin käytön opettelu ei ole edistynyt vielä tähän ikään ihan niin pitkälle että resistanssin osaisin mitata
EDIT. Sellainen havainto vielä että kun sisäilmapuhaltimen laittaa nollille niin ilmastoinnin napista alkaa sekin puhaltaa taas.
Johonkin vaikuttaa ilmeisesti tämäkin....?
Opel Calibra V6-Auto -97 Last edition Nro.526
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
Re: Ilmastointi rikki Astra G
G-Astrassa ilmastoinnin kompressoria ja lauhduttimen flektiä ohjaa jäähdytysmoduuli. Moduulille tulee tieto painekytkimeltä ja 4 tietoa moottoriohjaukselta.
Tarkista ensimmäiseksi sulakkeet F4 (30A) , F1.35 (10A), F1.40 (7,5A) ja F2.39 (7,5 A).
Vika voi olla sulakkeissa, painekytkimessä, jäähdytysmoduulissa tai johtosarjassa.
Tarkista ensimmäiseksi sulakkeet F4 (30A) , F1.35 (10A), F1.40 (7,5A) ja F2.39 (7,5 A).
Vika voi olla sulakkeissa, painekytkimessä, jäähdytysmoduulissa tai johtosarjassa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Mitä se op-com näyttää ilmastoinnin paineiksi?
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Noinsen kuuluuki tehä. Ilmastoinnin ollessa päällä on puhaltimen ykkösnopeus aina (vähintään) päällä. Tämä pitää kylmäprosessin normaalissa toiminnassa.EDIT. Sellainen havainto vielä että kun sisäilmapuhaltimen laittaa nollille niin ilmastoinnin napista alkaa sekin puhaltaa taas.
Johonkin vaikuttaa ilmeisesti tämäkin....?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Oho, enpäs tiennyt että tässä on joku jäähdytysmoduuli. Täytyy tarkistaa nuo sulakkeet.Robertx kirjoitti:G-Astrassa ilmastoinnin kompressoria ja lauhduttimen flektiä ohjaa jäähdytysmoduuli. Moduulille tulee tieto painekytkimeltä ja 4 tietoa moottoriohjaukselta.
Tarkista ensimmäiseksi sulakkeet F4 (30A) , F1.35 (10A), F1.40 (7,5A) ja F2.39 (7,5 A).
Vika voi olla sulakkeissa, painekytkimessä, jäähdytysmoduulissa tai johtosarjassa.
Opel Calibra V6-Auto -97 Last edition Nro.526
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Se oli joskus syksyllä kun katselin niin muistaakseni joku päälle 4bar.... Voisi katsoa nyt uudestaan kun on muutenkin koodinluvulle tarvetta.Zafira kirjoitti:Mitä se op-com näyttää ilmastoinnin paineiksi?
Opel Calibra V6-Auto -97 Last edition Nro.526
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Jäähdytysmoduuli on boxi, jonka sisällä on elektroniikkaa ja releitä. Kompressorin magneettikytkintä ohjaa se elektroniikka. Siihen tulee myös paineanturin tieto.Lindemann kirjoitti:Oho, enpäs tiennyt että tässä on joku jäähdytysmoduuli. Täytyy tarkistaa nuo sulakkeet.Robertx kirjoitti:G-Astrassa ilmastoinnin kompressoria ja lauhduttimen flektiä ohjaa jäähdytysmoduuli. Moduulille tulee tieto painekytkimeltä ja 4 tietoa moottoriohjaukselta.
Tarkista ensimmäiseksi sulakkeet F4 (30A) , F1.35 (10A), F1.40 (7,5A) ja F2.39 (7,5 A).
Vika voi olla sulakkeissa, painekytkimessä, jäähdytysmoduulissa tai johtosarjassa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Sulakkeet oli näemmä kaikki aivan ehjiä. Siinä kun samalla yritin vähän silmäillä miten olisi painekytkimen vaihto toteutettavissa niin huomasin että kompuralle menevät johdot ovat aika heikossa hapessa.
Kun otin liittimen irti niin toinen johdoista meni poikki, oli ilmeisesti jo aikaisemmin vain kuoren avulla kasassa
EHKÄ tuo vähän vaikuttaa siihen toimintaan. Täytyy nyt mitata uudestaan tuleeko siihen virtaa ennen kuin alan painekytkintä suotta tilata.
Ilmeisesti tuo ilmastoinnin flekti ei käynnisty ellei kompura käynnisty vai miten on?
Kun otin liittimen irti niin toinen johdoista meni poikki, oli ilmeisesti jo aikaisemmin vain kuoren avulla kasassa
EHKÄ tuo vähän vaikuttaa siihen toimintaan. Täytyy nyt mitata uudestaan tuleeko siihen virtaa ennen kuin alan painekytkintä suotta tilata.
Ilmeisesti tuo ilmastoinnin flekti ei käynnisty ellei kompura käynnisty vai miten on?
Opel Calibra V6-Auto -97 Last edition Nro.526
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
Re: Ilmastointi rikki Astra G
On ollut muillakin johtimia poikki siitä kompuran liittimen läheltä. Kyllähän se vaikuttaa. Mittaa tosiaan uudestaan ja mittaa myös auton runkoa vasten... maajohdin voi olla poikki myös jossain suojaputken mutkassa.
Ymmärtääkseni flektin käynnistyminen vaatii kylmäaineen paineen kasvun... eli käynnistyy vasta, kun kompura on tuottanut painetta.
Ymmärtääkseni flektin käynnistyminen vaatii kylmäaineen paineen kasvun... eli käynnistyy vasta, kun kompura on tuottanut painetta.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Juuri noin. Paineanturin voi vaihtaa vaikka järjestelmässä on paineet tallella.Robertx kirjoitti:eli käynnistyy vasta, kun kompura on tuottanut painetta.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Juu, laitoin mitaten katkenneesta johdosta että virtaa tulee täydet kyllä siihen asti.
Oli joku muukin joskus ihmetellyt katkennutta kompuran johtoa ja lyönyt tinaa, kutistesukkaa ja sähköteippiä päälle niin että kaverille kans Ne sain purettua pois kun otin imutorven ja flektin pois tieltä.
Sit pari kunnollista abikoa tilalle ja toteamaan ettei lähde kompura tulille vaikka sitä virtaa tulee nyt ihan liittimelle asti.
Eli klassisesti nyt ilmeisesti magneettikytkin mennyttä. Kompuran kyljessä lukee delphi ja mahdollisesti jotain muuta, ei saa tolkkua kun on tarra vähän kärsinyt. Eikös tuossa olis minulle passeli kytkin?
http://www.ebay.co.uk/itm/321803966913? ... EBIDX%3AIT
Oli joku muukin joskus ihmetellyt katkennutta kompuran johtoa ja lyönyt tinaa, kutistesukkaa ja sähköteippiä päälle niin että kaverille kans Ne sain purettua pois kun otin imutorven ja flektin pois tieltä.
Sit pari kunnollista abikoa tilalle ja toteamaan ettei lähde kompura tulille vaikka sitä virtaa tulee nyt ihan liittimelle asti.
Eli klassisesti nyt ilmeisesti magneettikytkin mennyttä. Kompuran kyljessä lukee delphi ja mahdollisesti jotain muuta, ei saa tolkkua kun on tarra vähän kärsinyt. Eikös tuossa olis minulle passeli kytkin?
http://www.ebay.co.uk/itm/321803966913? ... EBIDX%3AIT
Opel Calibra V6-Auto -97 Last edition Nro.526
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Mittaa sen magneettikytkimen resistanssi. Yleismittarin valitsin kohtaan, jossa on ohmin merkki. Jos resistanssi on ääretön (OL) on magneettikytkin rikki. Vika voi olla myös johtimissa siinä kompuran kyljessä olevan liittimen lähellä.
Uuden magneettikytkimen sopivuuden kannalta olis tärkeää nähdä kirjainkoodi. Linkittämäsi magneettikytkin sopii vuosimallin 1998 G-Astra 1.6 16V CC - malliin.
Diese Magnetspule wird NUR in Opel Fahrzeugen mit Kompressoren der Marke Delphi verbaut, welche auf dem Typenschild einer der folgenden Buchstabenkennungen haben:
AE4, HR2, KS4, KU4, UK3, UM3, MG, MU, NU, NX,PD, QR, QS, QT, QQ, RM, RR, RT, SX, SW, WA, WC, WG, WH, WK, WJ, WM, WP, WY3, XS/SX
Todennäköisesti sopii, mutta kirjainkoodi varmistaisi.
Uuden magneettikytkimen sopivuuden kannalta olis tärkeää nähdä kirjainkoodi. Linkittämäsi magneettikytkin sopii vuosimallin 1998 G-Astra 1.6 16V CC - malliin.
Diese Magnetspule wird NUR in Opel Fahrzeugen mit Kompressoren der Marke Delphi verbaut, welche auf dem Typenschild einer der folgenden Buchstabenkennungen haben:
AE4, HR2, KS4, KU4, UK3, UM3, MG, MU, NU, NX,PD, QR, QS, QT, QQ, RM, RR, RT, SX, SW, WA, WC, WG, WH, WK, WJ, WM, WP, WY3, XS/SX
Todennäköisesti sopii, mutta kirjainkoodi varmistaisi.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Ilmastointi rikki Astra G
No sitten olisi asia ainakin täysin varmaa. Täytyy kokeilla saanko tuolla halpismittarilla lukuja ulos.Robertx kirjoitti:Mittaa sen magneettikytkimen resistanssi. Yleismittarin valitsin kohtaan, jossa on ohmin merkki. Jos resistanssi on ääretön (OL) on magneettikytkin rikki. Vika voi olla myös johtimissa siinä kompuran kyljessä olevan liittimen lähellä.
Uuden magneettikytkimen sopivuuden kannalta olis tärkeää nähdä kirjainkoodi. Linkittämäsi magneettikytkin sopii vuosimallin 1998 G-Astra 1.6 16V CC - malliin.
Diese Magnetspule wird NUR in Opel Fahrzeugen mit Kompressoren der Marke Delphi verbaut, welche auf dem Typenschild einer der folgenden Buchstabenkennungen haben:
AE4, HR2, KS4, KU4, UK3, UM3, MG, MU, NU, NX,PD, QR, QS, QT, QQ, RM, RR, RT, SX, SW, WA, WC, WG, WH, WK, WJ, WM, WP, WY3, XS/SX
Todennäköisesti sopii, mutta kirjainkoodi varmistaisi.
Opel Calibra V6-Auto -97 Last edition Nro.526
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH