Tekniikanvaihto
Havericky otti mielenkiintoisen asian esille, eli kulutusosat. Ei tunnu meinaan katsastusmiehet olevan kauhean perillä tuosta mikä luokitellaan kulutusosaksi. Vastaukset vaihtu sitä mukaan kun mieskin, kun kerran asiaa konttorilla tiedustelin. Sama älyttömyys on myös siinä, kun vaihdat vain osan akselistoa. Missään ei tunnu olevan sellaista luetteloa, missä ilmenisi pelkästään esim. etuvakaajan prosentit. Eli äijä vetää sen hatusta ja se todella voi heitellä konttoreiden kesken. Ja kyllä sitä konttorille mennessä haluaisi suoria vastauksia kysymyksiin, eikä sellaista kiertelyä ja vastuun siirtoa mitä on tullu vastaan.
"Kerran kun tuo raja katsotaanylitetyksi niin paluuta ei ole, vero pamahtaa maksuun välittömästi, ja siltä ei siinä vaiheessa ole mahdollista enää välttyä. "
Joskus V8:sta kun lueskelin noita rakentelusääntöjä, sanottiin siinä, että katsastus voidaan keskeyttää mikäli 50%on vaarassa ylittyä. Sitten on mahdollista vaihtaa osia takaisin ja yrittää uudestaan. En sitten tiedä jos tuo on muuttunut...
Joskus V8:sta kun lueskelin noita rakentelusääntöjä, sanottiin siinä, että katsastus voidaan keskeyttää mikäli 50%on vaarassa ylittyä. Sitten on mahdollista vaihtaa osia takaisin ja yrittää uudestaan. En sitten tiedä jos tuo on muuttunut...
Tuosta en tiedä, kenties voi ollakin mahdollista keskeyttää katsastus joissain tilanteissa. Jos kuitenkin todetaan osia jo vaihdetun yli 50 %, niin siinä tapauksessa vero menee tiettävästi maksuun välittömästi.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B