pahoittelut tästä kaikesta
corsa a:han oli tarkoituksena vaihtaa vectra a mallista tuttuun c20ne koneeseen sekä pitää vielä kilvissä
jarrut mallia gsi edessä ja takana sekä kova alustasarja
ongelma numero 1 on kuutiotilavuus
vertailukohteena mallisarjan tehoikkain corsa A gsi on 1.6L (C16SE) 72kw
Männän halkaisija 79,0mm, Iskun pituus 81,5mm = 1,598 cc +25% = 1997,5cc
c20ne (85kw) Männän halkaisija 86mm, Iskun pituus 86mm = 1998cc - 1997,5cc = 0.5cc menee yli leimasta
juttelen paripäivää sitten leimasedän kanssa tuli ehdoton EI jatkoon
voin tehdä erikoislupa hakemuksen hintaan XXX eikä ole takuita mitään meneekö edes läpi + käsittelyaika on luokkaa pyrograattinen mahdollisesti vuosia..
20d koneessa olisi Männän halkaisija 86,5mm Iskun pituus 85,0mm
jako on ketjulla pystyykö tästä ottamaan kampiakselista hammaspyörää irti ja vaihtamaan pyörää hihnalle sopivaksi sekä mahtaako sopia tuohon c20ne alakertaan
c20ne kampiakselille olisi myös teoreettinen vaihtoehto käydä sorvauttamassa kauloja keskemmälle = männän liikerata pienempi sylinterien tilavuus laskisi näin sallitulle alueelle
ongelma numero 2 akselipaino saa nousta max 10%
käydäänkö tämä mittauttamassa jossain / tästä olisi kiva saada lisää tietoa 1.6/2.0L koneen painoerot
lasikuitu konepelti tulee tehtyä varmuuden vuoksi / akku takakonttiin
kiitos vastauksista jo etukäteen
Corsa A 1.3s --> c20ne
Corsa A 1.3s --> c20ne
Rakentelun alla kaikenlaisia loppuun ajettuja ja kirottuja tuomionpäivän vehkeitä
Re: Corsa A 1.3s --> c20ne
itse itselleni tarkemmin vastaten
1.6L
1998,0625cc
2L
1998,25cc
tilavuus ero tarkalleen 0.1875cc /4 = 0.0468..cc per sylinteri
pienestä olisi siis kiinni jos pilkkua ruvetaan viilailemaan
1.6L
1998,0625cc
2L
1998,25cc
tilavuus ero tarkalleen 0.1875cc /4 = 0.0468..cc per sylinteri
pienestä olisi siis kiinni jos pilkkua ruvetaan viilailemaan
Rakentelun alla kaikenlaisia loppuun ajettuja ja kirottuja tuomionpäivän vehkeitä
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Corsa A 1.3s --> c20ne
On noita leimattu puhumalla tuolle koneelle
Vakaajat vaatii edessä 22mm takana ?
Isompi jarrutehostaja
Jäähdytetyt etulevyt ja satulassa isompi mäntä
Ja paineen "säätäjät" takajarruille
Ja ei se liikaa paina, lue trafilta lakia
olis gsi corsan alkuperäinen c16se ja f13 ja etujarrut myynnissä
Vakaajat vaatii edessä 22mm takana ?
Isompi jarrutehostaja
Jäähdytetyt etulevyt ja satulassa isompi mäntä
Ja paineen "säätäjät" takajarruille
Ja ei se liikaa paina, lue trafilta lakia
olis gsi corsan alkuperäinen c16se ja f13 ja etujarrut myynnissä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28 Loka 2012, 19:11
Re: Corsa A 1.3s --> c20ne
Pienestä on kiinni, mutta rajan yli se silti menee, viilataan pilkkua tai ei. Vähän saman juttu kuin nainen. Se joko on raskaana tai ei ole. Välimuotoja ei ole.FieryRust kirjoitti:itse itselleni tarkemmin vastaten
1.6L
1998,0625cc
2L
1998,25cc
tilavuus ero tarkalleen 0.1875cc /4 = 0.0468..cc per sylinteri
pienestä olisi siis kiinni jos pilkkua ruvetaan viilailemaan
Iskun pitäisi olla noin 8 mikrometriä lyhyempi tai männän halkaisijan 2,6 um pienempi, jotta tilavuus ei menisi yli.
Omega Farkku 2,2 vm 2000, 385 000 km
Re: Corsa A 1.3s --> c20ne
Aavistuksen se menee yli tosiaan, mutta onhan noita saatu jo useampia leimattua.
Mulla muuten on joutilas GSi:n jarrutehostin ja pääsylinteri...
Mulla muuten on joutilas GSi:n jarrutehostin ja pääsylinteri...
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Re: Corsa A 1.3s --> c20ne
Ite oon noita vuosien saatossa muutaman katsastanu tyyliin=> mallisarjan suurin moottori=1,6 ja vaihdettu moottori =2,0. Ei täällä ainakaan tuosta puolesta kuutiosentista ole niuhotettu.
Re: Corsa A 1.3s --> c20ne
Tämä on 70-luvun CIH moottorista muunnettu umpivalurautainen Dieselmoottori jota oli vain takavetoasennuksissa. Yhteistä C20NE:n kanssa on vain valmistaja.FieryRust kirjoitti: 20d koneessa olisi Männän halkaisija 86,5mm Iskun pituus 85,0mm
jako on ketjulla pystyykö tästä ottamaan kampiakselista hammaspyörää irti ja vaihtamaan pyörää hihnalle sopivaksi sekä mahtaako sopia tuohon c20ne alakertaan
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)