Tätä on ollu mukava rakentaa kun ei ole kukaan aikasemmin ruvennut patentti ratkaisuilla räpeltämään, peltejä lukuunottamattabart kirjoitti:aikoinaan tuli senu ostettua ja ajatuksena tehdä tuon suuntainen lattiasta kattoon projekti siitä.
no en ole saanut mtn aikaiseksi
hienoa että jaksat väkertää
Senator vm.91 *kuvapäivitystä*
Re: Senator vm.91 *Mittaristoa*
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Re: Senator vm.91 *Tekniikkaa(ko)*
Jeppistä joo, Tullu tehtyä taas kaikkea pientä kivaa.
Mittariston kun sain valmiiksi kusipäisen kissan mielestä homma ei natsannut ja mittaristo tapasi parkettilattian
Että näin.
Vielä on päätös tulematta maksaako kissan omistaja mittariston vai pitääkö minun maksaa. Kissan omistaja tuppaa olemaan vähän sitä mieltä että minun vika kun jätin sen mittariston pöydälle... Tokasin että on se perkele jos kissan takia pitää kaikki olla joko lattialla tai lukkojen takana ettei vaan kissa tiputa, kun "kissat nyt vaan on tuollaisia"
Noo asiasta kukkaruukkuun hyllyt sain paikoilleen ja 12 kpl pahvilaatikoita hävisi tuohon rytöläjään sitten
kelepaa pyöriä auton ympärillä kun nyt siihen pystyykin, siirtoalustan proto on tallikaverin auton alla tällä hetkellä ja protosta siirrytään mutkan kautta lopulliseen siirtoalustaan ja työntö senatorin alle että pääsee sitten liikuttelemaan sitä
Vesipumpun hihnapyörän pulteista pyörähti kannat pyöreiksi, siihen sitten menikin tovi kun porasi niitä pois kun halppis poranteräsarjasta ei pärjännyt yksikään pulttien kantoihin...
Nyt viikonloppuna sain aikaiseksi porata nekin pois jonka jälkeen jakopää auki
ÜLLATÜÜS!!
jakoketjun laahaimet palasina
Tällä kun olisi saksaan lähdetty pois oltais tultu varmaan hinurilla...
Vaihteiston ja moottorin yhteiselo päättyi ja moottori pukille hoppista
Öljypohja poikkeen
Aiemmin alkukesästä Motonetistä ostettu alapään tiivistesarja saa nyt sitten oikeasti käyttöä, viimenen mitä konserniin saatiin ja siitäkin kampuran takastefa 5mm kiero.. Eipä haittaa kun konetta avata tuota enempää
Paperitiivisteet vaihtuu Loctite 5910 tiivistemassaan, saa oikeasti sen öljyn pysymään pois koneen ulkopuolelta oikein käytettynä...
Mittariston kun sain valmiiksi kusipäisen kissan mielestä homma ei natsannut ja mittaristo tapasi parkettilattian
Että näin.
Vielä on päätös tulematta maksaako kissan omistaja mittariston vai pitääkö minun maksaa. Kissan omistaja tuppaa olemaan vähän sitä mieltä että minun vika kun jätin sen mittariston pöydälle... Tokasin että on se perkele jos kissan takia pitää kaikki olla joko lattialla tai lukkojen takana ettei vaan kissa tiputa, kun "kissat nyt vaan on tuollaisia"
Noo asiasta kukkaruukkuun hyllyt sain paikoilleen ja 12 kpl pahvilaatikoita hävisi tuohon rytöläjään sitten
kelepaa pyöriä auton ympärillä kun nyt siihen pystyykin, siirtoalustan proto on tallikaverin auton alla tällä hetkellä ja protosta siirrytään mutkan kautta lopulliseen siirtoalustaan ja työntö senatorin alle että pääsee sitten liikuttelemaan sitä
Vesipumpun hihnapyörän pulteista pyörähti kannat pyöreiksi, siihen sitten menikin tovi kun porasi niitä pois kun halppis poranteräsarjasta ei pärjännyt yksikään pulttien kantoihin...
Nyt viikonloppuna sain aikaiseksi porata nekin pois jonka jälkeen jakopää auki
ÜLLATÜÜS!!
jakoketjun laahaimet palasina
Tällä kun olisi saksaan lähdetty pois oltais tultu varmaan hinurilla...
Vaihteiston ja moottorin yhteiselo päättyi ja moottori pukille hoppista
Öljypohja poikkeen
Aiemmin alkukesästä Motonetistä ostettu alapään tiivistesarja saa nyt sitten oikeasti käyttöä, viimenen mitä konserniin saatiin ja siitäkin kampuran takastefa 5mm kiero.. Eipä haittaa kun konetta avata tuota enempää
Paperitiivisteet vaihtuu Loctite 5910 tiivistemassaan, saa oikeasti sen öljyn pysymään pois koneen ulkopuolelta oikein käytettynä...
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Re: Senator vm.91 *Tekniikkaa(ko)*
Ei kyllä meillä ole IKINÄ kissat kauaa pöydillä hyppineet... Yleensä sen yhden ja viimeisen kerran vesisuihkulla kasteltuna.pläsäri kirjoitti:Mittariston kun sain valmiiksi kusipäisen kissan mielestä homma ei natsannut ja mittaristo tapasi parkettilattian
Että näin.
Vielä on päätös tulematta maksaako kissan omistaja mittariston vai pitääkö minun maksaa. Kissan omistaja tuppaa olemaan vähän sitä mieltä että minun vika kun jätin sen mittariston pöydälle... Tokasin että on se perkele jos kissan takia pitää kaikki olla joko lattialla tai lukkojen takana ettei vaan kissa tiputa, kun "kissat nyt vaan on tuollaisia"
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: Senator vm.91 *Tekniikkaa(ko)*
Juu, tämä oli tapahtunut kun ei ollut ketään kotona, tosin kissat saa kiittää onneaan etten ollut paikalla tapahtuma aikaanTimonen kirjoitti:Ei kyllä meillä ole IKINÄ kissat kauaa pöydillä hyppineet... Yleensä sen yhden ja viimeisen kerran vesisuihkulla kasteltuna.pläsäri kirjoitti:Mittariston kun sain valmiiksi kusipäisen kissan mielestä homma ei natsannut ja mittaristo tapasi parkettilattian
Että näin.
Vielä on päätös tulematta maksaako kissan omistaja mittariston vai pitääkö minun maksaa. Kissan omistaja tuppaa olemaan vähän sitä mieltä että minun vika kun jätin sen mittariston pöydälle... Tokasin että on se perkele jos kissan takia pitää kaikki olla joko lattialla tai lukkojen takana ettei vaan kissa tiputa, kun "kissat nyt vaan on tuollaisia"
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Re: Senator vm.91 *Tekniikkaa(ko)*
mulla on yksi digimittaristo hyllyssä. taitaa olla omegasta mutta siitä saa osia ainakin. en ole koskaan kokeillut kuinka toimiva se on. saat sen veloituksetta jos on käyttöä.
Re: Senator vm.91 *Tekniikkaa(ko)*
Mä pidän ton mielessä, aika usein tulee Heinolassa käytyä kuitenkinL.ossi kirjoitti:mulla on yksi digimittaristo hyllyssä. taitaa olla omegasta mutta siitä saa osia ainakin. en ole koskaan kokeillut kuinka toimiva se on. saat sen veloituksetta jos on käyttöä.
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Re: Senator vm.91 *Tekniikkaa(ko)*
Samoilla vauhdeilla manuaaliaskia paikalleen sopiikos tuo putkisto semmosen kanssa yhteen?
._.
Re: Senator vm.91 *Tekniikkaa(ko)*
Sopis kyllä mut ei ole tulossa manuaalia, ei tää mikään omega ole Jos jenkeistä pistäis vahvistuspakettia tilaukseen uuden turbiinin kanssa? ei ehkä nyt tässä vaiheessa kun on niin paljon muutakin hommaaGreadR kirjoitti:Samoilla vauhdeilla manuaaliaskia paikalleen sopiikos tuo putkisto semmosen kanssa yhteen?
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Re: Senator vm.91 *Tekniikkaa(ko)*
Ei hyviä autoja pidä mennä manuaaliaskilla pilaamaan.
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
Re: Senator vm.91 *Tekniikkaa(ko)*
+ 1L.ossi kirjoitti:mulla on yksi digimittaristo hyllyssä. taitaa olla omegasta mutta siitä saa osia ainakin. en ole koskaan kokeillut kuinka toimiva se on. saat sen veloituksetta jos on käyttöä.
Re: Senator vm.91 *Tekniikkaa(ko)*
Löytyy multakin digimittaristo A omegasta.. mut toi ei ole ihan ilmainentelwin kirjoitti:+ 1L.ossi kirjoitti:mulla on yksi digimittaristo hyllyssä. taitaa olla omegasta mutta siitä saa osia ainakin. en ole koskaan kokeillut kuinka toimiva se on. saat sen veloituksetta jos on käyttöä.
Omega A
Re: Senator vm.91 *Ledien vääntämistä*
Hommat jatkunut taas harppauksen eteenpäin kun sain valokuidun ja sähköhilut kiinasta..
Ylivirran saanti Arduinolle estyy nyt tällä jännitteensäätimellä, tiputan virran auton käynnissä ollessa vajaaseen 12 voltiin ettei käy hassusti kun pistää koneet käyntiin (kun ne lähtee käyntiin)
Itse Arduino juntattuna hallin koneeseen, ja ohjelma latautumaan kas näin
Huomatkaa AVAAMATON olut!! vieläkin avaamatta, voisi tallikaveria kiusataksee avata sen seuraavalla kerralla kun tuppaa sen arvokas olunen olemaan
Hommahan lähti siis kolvaamalla Motronicin 25 pinninen liitin irti jostain wolkkarin ecusta, mukavaa hommaa kun tinaimuri oli hävinnyt... löytyi jälkikäteen kotoa
Ja juottamalla se kiinni uuteen piiriin
Komponenttien paikat katottiin kohilleen ja tähän kohtaan tällä kertaa hommat jäi, kun ei enää tinahöyryissä pystynyt luovaan ajatteluun
Mosfetit puuttuu vielä ennen kun pääsee lopulliseen piirin valmiiksi tekoon ja kysymys merkkinä vielä on juotanko arduinosta usb ja virtaportit irti ja kolvaan piiriin kiinteästi vai miten.. Näkee sitten kun muut saa kolvailtua..
Valokuitu saapui Nadenexilta kotiin ja tässähän piti nyt tehdä lopullinen päätös miten mä noi hommat teen, päätös tehtiin parin tupakin jälkeen ja eikun menoks!
Whiiiii--RUKS sano porakone ja liittimiin sekä liitinrunkoihin tuli reikää jumalaton määrä
Liittimiin piti muovihitsata ohjurit valokuidulle että sai valon oikeaan paikkaan, sopiva materiaali löytyi Hondan helmamuovin kiinnikkeistä
Itse valokuitu, kuoren kanssa 8,4mm ja ilman kuorta 6mm
Näillä eteenpäin
Ylivirran saanti Arduinolle estyy nyt tällä jännitteensäätimellä, tiputan virran auton käynnissä ollessa vajaaseen 12 voltiin ettei käy hassusti kun pistää koneet käyntiin (kun ne lähtee käyntiin)
Itse Arduino juntattuna hallin koneeseen, ja ohjelma latautumaan kas näin
Huomatkaa AVAAMATON olut!! vieläkin avaamatta, voisi tallikaveria kiusataksee avata sen seuraavalla kerralla kun tuppaa sen arvokas olunen olemaan
Hommahan lähti siis kolvaamalla Motronicin 25 pinninen liitin irti jostain wolkkarin ecusta, mukavaa hommaa kun tinaimuri oli hävinnyt... löytyi jälkikäteen kotoa
Ja juottamalla se kiinni uuteen piiriin
Komponenttien paikat katottiin kohilleen ja tähän kohtaan tällä kertaa hommat jäi, kun ei enää tinahöyryissä pystynyt luovaan ajatteluun
Mosfetit puuttuu vielä ennen kun pääsee lopulliseen piirin valmiiksi tekoon ja kysymys merkkinä vielä on juotanko arduinosta usb ja virtaportit irti ja kolvaan piiriin kiinteästi vai miten.. Näkee sitten kun muut saa kolvailtua..
Valokuitu saapui Nadenexilta kotiin ja tässähän piti nyt tehdä lopullinen päätös miten mä noi hommat teen, päätös tehtiin parin tupakin jälkeen ja eikun menoks!
Whiiiii--RUKS sano porakone ja liittimiin sekä liitinrunkoihin tuli reikää jumalaton määrä
Liittimiin piti muovihitsata ohjurit valokuidulle että sai valon oikeaan paikkaan, sopiva materiaali löytyi Hondan helmamuovin kiinnikkeistä
Itse valokuitu, kuoren kanssa 8,4mm ja ilman kuorta 6mm
Näillä eteenpäin
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Re: Senator vm.91 *Ledien vääntämistä*
Mulla meni ohi että mitä tässä ollaan tekemässä? työn jälki kyllä näyttää aikasta hyvälle ja harkitulle sijoittamiselle.
tuohon tinaamiseen niin olisi hyvä jos käytössä joku imuri tai puhallin ettei höyryt jää pyöriin siihen hollille.
tuohon tinaamiseen niin olisi hyvä jos käytössä joku imuri tai puhallin ettei höyryt jää pyöriin siihen hollille.
Re: Senator vm.91 *Ledien vääntämistä*
Säädettävää RGB Led valaistusta sisustaan. Normaali ajossa taustavalaistus on oranssi, sportilla ajettaessa punainen ja pakkasasennolla ajettaessa valkoinen. tuohon purkkiin vois vielä lisätä automaattisen kirkkauden säädön mutta laitetaan nyt tää ekaks kuosiinRizla^^ kirjoitti:Mulla meni ohi että mitä tässä ollaan tekemässä? työn jälki kyllä näyttää aikasta hyvälle ja harkitulle sijoittamiselle.
tuohon tinaamiseen niin olisi hyvä jos käytössä joku imuri tai puhallin ettei höyryt jää pyöriin siihen hollille.
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Re: Senator vm.91 *peltihommia*
Jos ei se räpeltäminen lopu, se saa jatkua!
Joten jatketaan.
Sain otettua itteäni niskasta kiinni ja rupesin kaaria tekeen uudestaan, vähän kadettia ja omegaa yhdistelemällä päästiin hyvään alkuun. Omegan korjauskaaret sai vääntää kolmeen osaan että rupes sopimaan paikoilleen
Nyt vaan kun on uusi kaari abouttiarallaa paikoillaan tajusin ottaa vasta tässä vaiheessa takapuskurin seinältä alas ja katsoa että miten se istuu.. No eihän se oikeen istu kun vedin kaaren alkuperästä hitusen ylemmäs. Täytyy miettiä miten tuon fiksaa että se näyttää siltä miltä pitääkin
Sisältäkin saanu naputeltua bitumia poikkeen jo reilu puolet, apparin puoli käytännössä jälellä enään
Penkin kiskojakin motivaation yllättäessä tein, luulis säädöt riittävän pienemmällekkin ihmiselle. Kuvassa penkki työnnetty niin eteen ja niin ylös kun sen saa
Päivän jokerina kuva perän öljypropusta minkä tein tuossa viime vuoden puolella
Joten jatketaan.
Sain otettua itteäni niskasta kiinni ja rupesin kaaria tekeen uudestaan, vähän kadettia ja omegaa yhdistelemällä päästiin hyvään alkuun. Omegan korjauskaaret sai vääntää kolmeen osaan että rupes sopimaan paikoilleen
Nyt vaan kun on uusi kaari abouttiarallaa paikoillaan tajusin ottaa vasta tässä vaiheessa takapuskurin seinältä alas ja katsoa että miten se istuu.. No eihän se oikeen istu kun vedin kaaren alkuperästä hitusen ylemmäs. Täytyy miettiä miten tuon fiksaa että se näyttää siltä miltä pitääkin
Sisältäkin saanu naputeltua bitumia poikkeen jo reilu puolet, apparin puoli käytännössä jälellä enään
Penkin kiskojakin motivaation yllättäessä tein, luulis säädöt riittävän pienemmällekkin ihmiselle. Kuvassa penkki työnnetty niin eteen ja niin ylös kun sen saa
Päivän jokerina kuva perän öljypropusta minkä tein tuossa viime vuoden puolella
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa