Yksi mahdollinen tarkoitus sille lämpösulakkeelle on suojata jäähdytysmoduulin elektroniikkaa. G-Astrassa ja Zafirassa on jäähdytysmoduulissa ilmeisesti transistoriohjaus kompuran magneettikytkimelle. Sulake on vasta jäähdytysmoduulin etupuolella.Juho M-P kirjoitti:Mitä virkaa sillä kokovsulakkeella edes on? Kun se kärähtää, on magneettikykin sökö(ellei ite korjaa sitä). Jos jossain välissä käämi kuumenee ja eristeet sulaa, niin kyllä itse piirin sulake/suojatoiminto hoitaa tilanteen kuten muunmerkkisissä kompuroissa. Luulenpa että itse ongelma on hiukan liian heikko virrankesto yhdistettynä pakosarjan läheisyyteen.
B- ja C- Vectran kompressorien magneettikytkimissä on releohjaus ja ainakaan kytkentäkaavioiden mukaan niissä ei ole lämpösulaketta magneettikytkimen käämissä.