Opel OHC 2.0 8v iskun pidennys

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
ParhaTom
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 12
Liittynyt: 06 Loka 2010, 11:45

Opel OHC 2.0 8v iskun pidennys

Viesti Kirjoittaja ParhaTom »

Niin onko kukaan pidentänyt vakio kampurasta hiomalla iskua? Ja jos on niin millä veiveillä ja männillä? Kysyn nyt jos joku on tehnyt niin ei tarvitsisi itse ruveta mittomaan. Kyseisen moottorin lohkoon on mäntien suurennus mahdotonta( lukuunottamatta ylikoon mäntiä)
Jokkista Opeleilla
2,0 16v
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 146
Liittynyt: 22 Heinä 2007, 16:48

Re: Opel OHC 2.0 8v iskun pidennys

Viesti Kirjoittaja 2,0 16v »

ite oon käyttäny kaikissa moottoreissa missä iskua on pidennetty niin bmw kankia.. kestäviä ja vaihtoehtoja on 130mm aina 145mm(tässä tapauksessa) asti 5mm välein pituudessa.. ja alapesä on melkeempä kaikissa sama tuo 45mm laakerin kanssa.. ja taitaa joitain olla 48mm en ole varma mutta itellä eioo tullu vastaan.. näitä löytyy jostain vanos koneista?? ite oon aina bimmer clubilta näitä haalinut ne tietää sielä enemmän :D tosin yläpäät näissä kans vaihtelee diesel ja bensakoneitten välillä mutta helotuksella pystyy säätää pituutta pikkasen jos käyttää eri mäntää puristuskorkeudeltaan ym.. itellä tällähetkellä tulos kans c20xe mihin tehty z22xe kampiakseli 135mm bemarin kangella omalla iskulla tosin ettei oo hiottu sivuun.. ja todella pahalla kampikulmalla :lollis: eihän tollakaan ihan hirveesti iskua pidennetä mutta yks hyvä vaihtoehto
Avatar
putkikardaani
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1462
Liittynyt: 26 Syys 2005, 15:50
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Opel OHC 2.0 8v iskun pidennys

Viesti Kirjoittaja putkikardaani »

hoblaa niitähän saa ihan tehdastekoisena :D
http://chicagoengines.com/industrial/gm ... ngine.html
Jokainen saa tehdä omalle lintalleen ihan mitä haluaa!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
Avatar
tikkku
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 126
Liittynyt: 06 Helmi 2006, 10:47
Paikkakunta: pieksämäki

Re: Opel OHC 2.0 8v iskun pidennys

Viesti Kirjoittaja tikkku »

vag:n tdi moottoreista on kanssa käytetty foordeissa ja volvoissa.. :) (kankia)
Vastaa Viestiin