Ilmastointi rikki Astra G
Re: Ilmastointi rikki Astra G
https://docs.google.com/file/d/0B66Ek2_ ... sp=sharing
https://docs.google.com/file/d/0B66Ek2_ ... sp=sharing
Tuossa ohje kompuranvaihtoon ja yllättäen myös akselitiivisteen vaihtoon.
Vaihto ei ole ylivoimainen tehtävä... auto pitää vaan saada kunnolla ylös , eli ennemmin nosturille.
Ymmärtääkseni kuivain on intehroitu vuosimallista 2001 alkaen... kannattaa siis tarkistaa. Siihen asti erillinen.
https://docs.google.com/file/d/0B66Ek2_ ... sp=sharing
Tuossa ohje kompuranvaihtoon ja yllättäen myös akselitiivisteen vaihtoon.
Vaihto ei ole ylivoimainen tehtävä... auto pitää vaan saada kunnolla ylös , eli ennemmin nosturille.
Ymmärtääkseni kuivain on intehroitu vuosimallista 2001 alkaen... kannattaa siis tarkistaa. Siihen asti erillinen.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Poikkeus vahvistaa säännön, itsellä Zafira -01 1.8 125hv ja kompurana denso 7sb16cZafira kirjoitti:G-Astran kyseessä ollessa kompuran tyyppi on meleko helppo selvittää. Bensakone = Delphi CVC , dieselkone = Sanden SD6V12. Kirjainkoodeilla ei väliä.
Ainut poikkeus on 2.2 bensa, jossa Sanden PXV16-kompura.
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Mites ne Zafiran kompurat nyt Astraan liittyy?Kekko kirjoitti:Poikkeus vahvistaa säännön, itsellä Zafira -01 1.8 125hv ja kompurana denso 7sb16cZafira kirjoitti:G-Astran kyseessä ollessa kompuran tyyppi on meleko helppo selvittää. Bensakone = Delphi CVC , dieselkone = Sanden SD6V12. Kirjainkoodeilla ei väliä.
Ainut poikkeus on 2.2 bensa, jossa Sanden PXV16-kompura.
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Paremmin asiasta tietämättömänä kommentoin, kun palikat tuppaa yleensä olemaan samoja..
- e0101296
- 'Diplomat'
- Viestit: 1264
- Liittynyt: 15 Helmi 2009, 19:13
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
- Viesti:
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Sivuhuomautus asiaan:
JA NIMENOMAAN KIRJAINKOODEILLA ON MERKITYS
CSV lyhenne tarkoittaa ainoastaan kompuran yleistä toimintaperiaatetta - se on paineistetun järjestelmän lyhenne.
Delphiltäkin CSV periaatteella toimivia kompuroita löytyy satoja erilaisia. Mistään Astra G mallista ei tuota CSV lappua löydy.
Myös mm. Valeo, APS ja ATP (Autoteile Pöllath) toimittavat myös Delphi-Harrisonin korvaavia tuotteita.
Delphillä lyhenteenä ainakin NC, NX, NC, 5CVC100, 5CVC120, 6CVC125, 6CVC140, 6CVC160, 7CVC165, 7CVC185 ynnä muita.
Tosiaankin kompurat on aina moottorimallikohtaisesti erilaisia.
Astra G ilmastoinnin kuivaimia ei enimmäkseen ole integroitu lauhduttimeen eli sen voi helposti aina vaihtaa.
Tämä riippuu eniten (lauhduttimesta) moottorityypistä. Toisissa tyypeissä kuivain on integroitu lauhduttimeen.
Asia selviää esim luuraamalla pellin alle ..
Ei ole näin yksioikoista tai suoraviivaista.G-Astran kyseessä ollessa kompuran tyyppi on meleko helppo selvittää. Bensakone = Delphi CVC , dieselkone = Sanden SD6V12. Kirjainkoodeilla ei väliä..
JA NIMENOMAAN KIRJAINKOODEILLA ON MERKITYS
CSV lyhenne tarkoittaa ainoastaan kompuran yleistä toimintaperiaatetta - se on paineistetun järjestelmän lyhenne.
Delphiltäkin CSV periaatteella toimivia kompuroita löytyy satoja erilaisia. Mistään Astra G mallista ei tuota CSV lappua löydy.
Myös mm. Valeo, APS ja ATP (Autoteile Pöllath) toimittavat myös Delphi-Harrisonin korvaavia tuotteita.
Delphillä lyhenteenä ainakin NC, NX, NC, 5CVC100, 5CVC120, 6CVC125, 6CVC140, 6CVC160, 7CVC165, 7CVC185 ynnä muita.
Tosiaankin kompurat on aina moottorimallikohtaisesti erilaisia.
Astra G ilmastoinnin kuivaimia ei enimmäkseen ole integroitu lauhduttimeen eli sen voi helposti aina vaihtaa.
Tämä riippuu eniten (lauhduttimesta) moottorityypistä. Toisissa tyypeissä kuivain on integroitu lauhduttimeen.
Asia selviää esim luuraamalla pellin alle ..
Opel sivut: sivustot.net/phweb/Auto/
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Olisiko kellään tietoa onko Lahdessa jotain korjaamoa joka vaihtaisi tuon magneettikytkimen? tarvisi siis osan+vaihtotyön. Itsellä on Opel Astra -01 1.6 16v. Eilen tehty ilmastointin huolto ja nesteet vaihdettu, ilmastoinnin valo syttyy päälle mutta kompura ei lähde päälle.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 26
- Liittynyt: 10 Huhti 2010, 20:36
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Aaargh... Onko toi hihnapyörän ruuvi vasen vai okeakätinen? Vasenkätisenä sen ainakin sain melkein korkattua (nyt en tiedä kumpaan suuntaan yrittää). Mikä ihme opelilla on fiksaatio näihin naaraspuolisiin ruuveihin, kun mm. öljytulppakin korkkaa joka kerta.
Hyvä siitä tulee kun maalaa.
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Ruuvilukitetta oli ainakin omassa tapauksessa reilusti, tarjosin lämpöä ja rakkautta niin lähti auki.
Vectra -04 Caravan Z20NET
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Normikierre ruuvilukitteella. Ite avasin tampilla ja vasaralla kun torx kärki petti.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
- 'Kadett'
- Viestit: 26
- Liittynyt: 10 Huhti 2010, 20:36
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Selvä kiitos tiedosta. Nyt on niin, että olen todella vaikeuksissa ton pultin kanssa... Sain kaverilta suojakaasuttoman migin käyttöön ja olen yrittänyt roiskia siihen kiinni mutteria, mutta huonolla tuloksella. Jos tuosta rikkoo tuon kannan, niin pystyykö sitä kierreosaa samaan sieltä ulos ilman kompuran irrottamista ja poraamista? Jos Tampereen nurkilta löytyy avuliasta hitsaajaa/tee-se-itse-miestä tuohon avuksi, niin kaljat tarjoon
Hyvä siitä tulee kun maalaa.
- e0101296
- 'Diplomat'
- Viestit: 1264
- Liittynyt: 15 Helmi 2009, 19:13
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
- Viesti:
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Taitaa olla jo ilmastointi kunnossa enkä nyt tiedä minkämerkkistä kompuraa marwinious yrittää purkaa mutta ....
Huono hitsata ilman suojakaasua eikä tuo paikka ole hitsuutukseen kaikkein ihanteellisin.
Koeta lyödä taltalla ja vasaralla irti sitä pulttia. Toisin sanoen saada sitä edes pikkusen pyörähtämään.
Siinä on normaali suuntainen kierre ja ainoastaan hieman ruuvilukitetta sekä about 25-35kN momenttia esteenä. Akselissa on kiila joka lukitsee magnetspulen sisäosaa.
Mielestäni ei ollut hirmu lujassa se pultti kun irrotin sen ( viilapenkissä ) eikä ainakaan delfi-harrisonissa ole kartiollinen magnetspulen sisäosa joten lähtee kampeamalla irti. Ei siis lukittu akseliin pultin poisoton jälkeen.
Jos ei onnistu niin kompura viilapenkkiin ja pultti pois rälläkällä.
Muistithan kääntää kompuran päätä taaksepäin niin sait työskentely tilaa ?
Huono hitsata ilman suojakaasua eikä tuo paikka ole hitsuutukseen kaikkein ihanteellisin.
Koeta lyödä taltalla ja vasaralla irti sitä pulttia. Toisin sanoen saada sitä edes pikkusen pyörähtämään.
Siinä on normaali suuntainen kierre ja ainoastaan hieman ruuvilukitetta sekä about 25-35kN momenttia esteenä. Akselissa on kiila joka lukitsee magnetspulen sisäosaa.
Kampeamalla magnetspule pois / sen korjaaminen \ vaihtaminen, lukko tai putkipihdeillä pultinnysä irti ja uusi pultti ( kovempi kuin normi 8.8 ) tilalle.Jos tuosta rikkoo tuon kannan, niin pystyykö sitä kierreosaa samaan sieltä ulos ilman kompuran irrottamista ja poraamista ?
Mielestäni ei ollut hirmu lujassa se pultti kun irrotin sen ( viilapenkissä ) eikä ainakaan delfi-harrisonissa ole kartiollinen magnetspulen sisäosa joten lähtee kampeamalla irti. Ei siis lukittu akseliin pultin poisoton jälkeen.
Jos ei onnistu niin kompura viilapenkkiin ja pultti pois rälläkällä.
Muistithan kääntää kompuran päätä taaksepäin niin sait työskentely tilaa ?
Opel sivut: sivustot.net/phweb/Auto/
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Millä te noita järjestelmän vuotopaikkoja etitte? Oli talven aikana nesteet karannu kaikki ja laitettiin uudet sisään (700gr) pari päivää ja taas on tyhjä. Lammikon oli pihalle puottanut väriainetta vaan ainakaan vielä en oo saanu selvää mistä vuoti. Onko mitään mahkuja jos laittais typet sisään?
Vinkkejä mikä noista yleensä menee? Onko höyrystimiä porsinut kellään?
Vinkkejä mikä noista yleensä menee? Onko höyrystimiä porsinut kellään?
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Kenno kai niistä yleisimmin menee. Typellä vaan paineistus niin ei tarvii arvailla.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Ite paineistin kotona ihan ilmakompressorilla. 8bar sisään ja sitten fairyvedellä suihkuttelemaan. Tämä menetelmä tosin vaatii mielellään kuivaimen vaihdon.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Typpeä 10bar järjestelmään ja suhina alkoi käymään. Kompuran painepuolen letku rikki.
Oisko ehotuksia uuden hankintaan? Marmorilla 680e, ei naurata.
Oisko ehotuksia uuden hankintaan? Marmorilla 680e, ei naurata.