Manta B 204 *Penkitetty*
Re: Manta B 2.X *Lyhyt ajokausi takana...*
miten tuo laatikko noin on räjähtäny Uudesta laatikosta päätellen penarin moottori tulossa??
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
Re: Manta B 2.X *Lyhyt ajokausi takana...*
Ei ainakaan moottorin woimasta,mutta melko jännästi o käyny.ascona77 kirjoitti:miten tuo laatikko noin on räjähtäny
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Manta B 2.X *Lyhyt ajokausi takana...*
Muistan tommosen samantyyppisen tapauksen pikku G kanssa ja se meni tasaisessa maantie ajossa.
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
Re: Manta B 2.X *Lyhyt ajokausi takana...*
No ei se woimasta johdu. Mutta muutama teoria on että koneen kannake kumit joustaneet niin että laatikko kääntyi korkki ruuville. Koska muutoksia talvella tuli ettei kone/laatikko enää kantanut putkea vasten ja sitä kautta apurunkoon, eli tavallaan ylimääräinen tuki hävisi.
Virheistä opitaan. Ja ei osu penarin motti veikkaukseen, laatikon saa sopimaan mihin vaan kun tekee. Pysytään neljässä pytyssä.
Virheistä opitaan. Ja ei osu penarin motti veikkaukseen, laatikon saa sopimaan mihin vaan kun tekee. Pysytään neljässä pytyssä.
"Jokainen tekee röntälleen mitä haluaa"
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
Re: Manta B 2.X *Lyhyt ajokausi takana...*
Eli baassia ?
Oisko laatikossa ennemminki jostain syystä, irtonainen hammas pyörimässä tms., lyöny koko paskan jumiin ja pyrkiny pyörähtää. Joka tapauksessa, on noista parista tapauksesta kuvia näkyny vastaavina/pahempinakin.
Oisko laatikossa ennemminki jostain syystä, irtonainen hammas pyörimässä tms., lyöny koko paskan jumiin ja pyrkiny pyörähtää. Joka tapauksessa, on noista parista tapauksesta kuvia näkyny vastaavina/pahempinakin.
Re: Manta B 2.X *Lyhyt ajokausi takana...*
5/5 tuli arvauksesta.
Sekuntti ennen pamausta alkoi täristää/jyristää aika tavalla, että yksi vaihtoehto myös että jotain hajosi laatikon sisällä. Turhahan tuota on murehtia ja tuumia sen enempää, kävi mitä kävi ja otetaan opiksi. Eli jos epäilyttää niin pitänee siirtyä käyttää tosissaan ylimitoitettuja osia.
Sinällään ei edes harmita kun on tosiaan tällä kesällä niin paljon muuta ohjelmaa että nyt tuo harraste opeli vain jää tältä erää listalta pois. Katotaan kun osia alkaa löytyä ja kasaantua, sekä oma talli saatu valmiiksi, niin mitä tuosta syntyy.
Sekuntti ennen pamausta alkoi täristää/jyristää aika tavalla, että yksi vaihtoehto myös että jotain hajosi laatikon sisällä. Turhahan tuota on murehtia ja tuumia sen enempää, kävi mitä kävi ja otetaan opiksi. Eli jos epäilyttää niin pitänee siirtyä käyttää tosissaan ylimitoitettuja osia.
Sinällään ei edes harmita kun on tosiaan tällä kesällä niin paljon muuta ohjelmaa että nyt tuo harraste opeli vain jää tältä erää listalta pois. Katotaan kun osia alkaa löytyä ja kasaantua, sekä oma talli saatu valmiiksi, niin mitä tuosta syntyy.
"Jokainen tekee röntälleen mitä haluaa"
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: Manta B 2.X *Lyhyt ajokausi takana...*
Äkkiä sinne heivaisi ehjän pikkugetragin sisään. kesää on jäljellä...
Re: Manta B 2.X *Lyhyt ajokausi takana...*
Niin eihän tuossa menis kun hakis varastolta uuden ja laittas kiinni. Mutta ajellaan tää kesä pyörällämotorsport kirjoitti:Äkkiä sinne heivaisi ehjän pikkugetragin sisään. kesää on jäljellä...
sai kuitenkin sen verta kokeiltua tuota alustan ja perän toimivuutta että olen siihen 110% tyytyväinen. Samalla kun laikkaa kardaani tunnelia isommaksi tuolle ZF:lle niin pitää vielä korin saumoja jäykistehitsailla loppuun.
"Jokainen tekee röntälleen mitä haluaa"
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
Re: Manta B 204 *never ending stoori*
Noniin, kesä oli ja meni. En ruvennut Mantaa vänkäämään takasin ajokuntoon vaan se sai maata pihalla liikkumatta koko kesän. Loppukesä kun meni käyttö Audin moottorin uudelleen rakentamisessa ja autotallin teossa. Nyt kun käyttis saatu leimattua ja ikioma autotalli saatettu käyttö kuntoon, on hyvä lähteä puurtamaan rakasta harraste vehjettä.
Kesän mittaa pari eri osa kokonaisuutta hommattu, ja viimeisin tuli ostettua ihan joululahjaksi. Vielä kuitenkin paljon paljon lisää hankittavaa. Lisäksi alkaa tuo rojektin loppukuva hahmottumaan. Juoruan tästä lisää kunhan saan kevään kulkiessa hamstrattua lisää osia. Tähtäimessä on saattaa auto ajoon kesäksi 2015 uudistetulla koneella, voimansiirrolla ja sisustalla.
Lykkäsin siis tuon recaro penkki + ovipahvi setin myyntilistoille että siitä ostohousujen kanssa ihmettelemään.
Kesän mittaa pari eri osa kokonaisuutta hommattu, ja viimeisin tuli ostettua ihan joululahjaksi. Vielä kuitenkin paljon paljon lisää hankittavaa. Lisäksi alkaa tuo rojektin loppukuva hahmottumaan. Juoruan tästä lisää kunhan saan kevään kulkiessa hamstrattua lisää osia. Tähtäimessä on saattaa auto ajoon kesäksi 2015 uudistetulla koneella, voimansiirrolla ja sisustalla.
Lykkäsin siis tuon recaro penkki + ovipahvi setin myyntilistoille että siitä ostohousujen kanssa ihmettelemään.
"Jokainen tekee röntälleen mitä haluaa"
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
Re: Manta B 2.X *Lyhyt ajokausi takana...*
Näyttää jotenkin niin pitkältä toi aski, että hämääkö vaan toi kuvakulma vai onko toi kuus lovinen?Carbin kirjoitti:
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: Manta B 2.X *Lyhyt ajokausi takana...*
5 vaihteinen aski, 328 m-sport/M3 aski. Varsin hämää kuvakulma. On tuo paljon lyhkäsempi kun sitä nenän edessä tiiraa eikä linssin läpi.Keme kirjoitti:Näyttää jotenkin niin pitkältä toi aski, että hämääkö vaan toi kuvakulma vai onko toi kuus lovinen?Carbin kirjoitti:
Piti muuten Keme siulta kysästä kytkin asiasta. Eli mikä vauhtipyörä-levy-asetelma combo on siulla käytössä?
"Jokainen tekee röntälleen mitä haluaa"
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
Re: Manta B 204 *never ending stoori*
9-5 vauhtipyörä, nelilapanen sintteri ja Sachsin SRE -618. En ole varma mahtuisikohan tohon se SRE -765 asetelmakin.
Aihio vauhtipyörä:
Valmis vauhtipyörä:
Ja vaikka toi vauhtipyörä on orggista paksumpi, niin kytkinlevy ei ole kokonaan askin booreilla. Toi ZF:n kytkinakseli on niin vittumaisen lyhyt.
Aihio vauhtipyörä:
Valmis vauhtipyörä:
Ja vaikka toi vauhtipyörä on orggista paksumpi, niin kytkinlevy ei ole kokonaan askin booreilla. Toi ZF:n kytkinakseli on niin vittumaisen lyhyt.
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: Manta B 204 *never ending stoori*
Talven ratoksi on taas koria laiteltu. Kumma ettei se 5 omistusvuoden aikana ole loppuun asti päässyt vieläkään, ehkäpä ne entiset vuokrakimppatilat oli aika jarruttava tekijä sen tosiasian kanssa että koppa pitäisi purkaa atomeiksi ja tehdä oikein kunnolla uusiksi ettei joka talvi tarviis "pikku" korjauksia suorittaa sinne tänne. Mene ja tiedä, mutta sitähän se auton tosissaan rakennus kuitenkin on, että tehdään kunnolla ja hyvin.
Tätä pähkäilin koko syksyn ja päätinkin pistää homman isommin pyörimään nyt kun harrastetilat ovat siirtyneet kokonaisuudessaan omalle tontille. Tarkoituksena kuluvan talven aikana muun hitsauksen ja paikkailun ohessa tehdä osa vanhoista omista korjauksista uusiksi, näitä paikkauksia aloitettu ja tehtykkin osittain, sähköistää koppa uusiksi universaali piuhasarjalla, sulake- ja relebokseilla, sekä vedellä polttoainelinjasto kuntoon tulevaa tekniikkaa varten. Sinänsä koppa on käyty läpi puslien, akselien ja jarrulinjojen puitteissa. Toki vielä taakse laittamatta levyjarrut. Turvakaari aihiot tulivat luuppalalta ja pedalboksi hankittu myöskin, tarkoituksena poistaa tehostaja käytöstä lisätilan saamisen toivossa. Uudella moottorilla kun ahtimen vaatima tila saattaa olla isonpuoleinen, eikä tuo vanha&väsynyt tehostaja oikein vakuuta jatkoa ajatellen muutenkaan.
Kovasti on suunnitelmia muutenkin ja kaikki muuttuu sitä mukaan kun tässä edistytään, joka tapauksessa tarkoitus ei ole luoda hirveää pilvi-ideaa ja parin vuoden päästä todeta että tää jäikin vaan haaveeksi. Autoon kulutetut työtunnit kun ei maksa itseään rahalla enää takaisin niin otetaan maksu sitten fiiliksestä ja rakentamisen ilosta. Välillä nimittäin tuntuu että enemmän tykkäisi rakentaa kuin ajaa näillä vehkeillä. Jatketaan siis näillä aatoksilla. Värkkään tässä seuraavana ihan kuvallisen päivityksen(kuvia kun on niin kiva katella) kunhan saan oikeasti konkreettista tulosta aikaan, kun varmaan jokainen osaa kuvitella omaan päähänsä ruostereiän->hitsattu reikä kuvitelman.
Tätä pähkäilin koko syksyn ja päätinkin pistää homman isommin pyörimään nyt kun harrastetilat ovat siirtyneet kokonaisuudessaan omalle tontille. Tarkoituksena kuluvan talven aikana muun hitsauksen ja paikkailun ohessa tehdä osa vanhoista omista korjauksista uusiksi, näitä paikkauksia aloitettu ja tehtykkin osittain, sähköistää koppa uusiksi universaali piuhasarjalla, sulake- ja relebokseilla, sekä vedellä polttoainelinjasto kuntoon tulevaa tekniikkaa varten. Sinänsä koppa on käyty läpi puslien, akselien ja jarrulinjojen puitteissa. Toki vielä taakse laittamatta levyjarrut. Turvakaari aihiot tulivat luuppalalta ja pedalboksi hankittu myöskin, tarkoituksena poistaa tehostaja käytöstä lisätilan saamisen toivossa. Uudella moottorilla kun ahtimen vaatima tila saattaa olla isonpuoleinen, eikä tuo vanha&väsynyt tehostaja oikein vakuuta jatkoa ajatellen muutenkaan.
Kovasti on suunnitelmia muutenkin ja kaikki muuttuu sitä mukaan kun tässä edistytään, joka tapauksessa tarkoitus ei ole luoda hirveää pilvi-ideaa ja parin vuoden päästä todeta että tää jäikin vaan haaveeksi. Autoon kulutetut työtunnit kun ei maksa itseään rahalla enää takaisin niin otetaan maksu sitten fiiliksestä ja rakentamisen ilosta. Välillä nimittäin tuntuu että enemmän tykkäisi rakentaa kuin ajaa näillä vehkeillä. Jatketaan siis näillä aatoksilla. Värkkään tässä seuraavana ihan kuvallisen päivityksen(kuvia kun on niin kiva katella) kunhan saan oikeasti konkreettista tulosta aikaan, kun varmaan jokainen osaa kuvitella omaan päähänsä ruostereiän->hitsattu reikä kuvitelman.
"Jokainen tekee röntälleen mitä haluaa"
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
Re: Manta B 204 *etenee*
No niin, kesä alkaa olla vietelty ja kerenny lomailun seassakin vähän edistämään projektia. Pääosin kyllä puuhastellu kaiken ylimääräisen ajan auton parissa, mitä omakotitalo elämältä joutanut.
Osia hommailtu pikku hiljaa aina kun sopivaa käytettyä tullut myyntiin, esim kansi odottaa enää koneistamo reissua. Tekniikkaa linjattu koriin ja kokonaisuus saatu melkein hahmoteltua. Tarkemmin olen tuonne kuvat.fi palvelun blogiin tehnyt tarinaa ja kuvia säilönyt.
Lopputalvi ja kevät meni kopan hitsailussa, kaarien ja penkkien laitossa. Kesän ajan sitten hipistelty hiljakseen kertyneitä osia paikalleen. Antaapas kuvien sitten puhua puolestani:
Vielä kuitenkin puuttuu jonnin verran tekniikan osia. Esim lohko on aivan tyhjä. Mutta veronpalautuksia ootellessa.
Osia hommailtu pikku hiljaa aina kun sopivaa käytettyä tullut myyntiin, esim kansi odottaa enää koneistamo reissua. Tekniikkaa linjattu koriin ja kokonaisuus saatu melkein hahmoteltua. Tarkemmin olen tuonne kuvat.fi palvelun blogiin tehnyt tarinaa ja kuvia säilönyt.
Lopputalvi ja kevät meni kopan hitsailussa, kaarien ja penkkien laitossa. Kesän ajan sitten hipistelty hiljakseen kertyneitä osia paikalleen. Antaapas kuvien sitten puhua puolestani:
Vielä kuitenkin puuttuu jonnin verran tekniikan osia. Esim lohko on aivan tyhjä. Mutta veronpalautuksia ootellessa.
"Jokainen tekee röntälleen mitä haluaa"
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
Re: Manta B 204 *never ending stoori*
No nyt on karannut se kuuluisa mopo kyllä totaalisesti käsistä
Ei sillä, hyvältä näyttää
Ei sillä, hyvältä näyttää
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96