Tuollaista miettinyt että onko miten suuri sähköpuolen homma jos tuollaisen swapin toteuttaa että 1.6 8v (c16se) tilalle pistäis 2.0 16v (c20xe) tekniikan??
Nuo perus alusta ym jutut tiedän et mitä pitää vaihtaa jos moisen tekee mut tuo sähköpuoli vähän vielä harmaata aluetta et jos joku paremmin tietävä viittii selvittää asiaa vähäsen.
Tietty ilmeisesti yhtenä ratkaisuna olisi vaihtaa kaikki sähköt keulalta perälle asti toisesta (gsi:stä) että saisi ajotietokoneen ym toimintaa toiseen..
Astra f 1.6 8v -> 2.0 16v sähköisiä neuvoja?
Re: Astra f 1.6 8v -> 2.0 16v sähköisiä neuvoja?
Ei siihen tarvii vaihtaa, kun moottorin johtosetti + muut moottorinohjaukseen liittyvät. Tämän lisäks liittää parit mittaristolle menevät johdot kuten vikavalo moottorin lämpötila jne.. Eli tarviit luovuttajasta moottorinohjausboxi + moottorin puolen johtosarjan. Toteutin itse vastaavan kaltaisen swapin viitisen vuotta sitten Frisco kadettiin eli c18nz tilalle c20ne.
Re: Astra f 1.6 8v -> 2.0 16v sähköisiä neuvoja?
Jos ottaa sen XE:n Astrasta niin ei tarvitse vedellä mitään piuhoja mihinkään, jos autot on samaa vuosimallia.
Laittelee vaan liittimet kiinni ja kääntää avaimesta.
Laittelee vaan liittimet kiinni ja kääntää avaimesta.
Re: Astra f 1.6 8v -> 2.0 16v sähköisiä neuvoja?
Mitenhän tuo kun tämä astra mihin tuo kone olisi tarkoituslaittaa(1.6 8v c16se) on vm-93 ja tuo astra mistä xe otetaan on vm-91 että onkohan noissa silti samat liittimet valmiina?telwin kirjoitti:Jos ottaa sen XE:n Astrasta niin ei tarvitse vedellä mitään piuhoja mihinkään, jos autot on samaa vuosimallia.
Laittelee vaan liittimet kiinni ja kääntää avaimesta.
Onko muuten telwinillä tai jollain muulla tietoa tuosta ajotietokoneesta että saako suoraan toimimaan vai uupuuko tuosta vm-93:sta nuo piuhat/liittimet johtosarjasta kun siinä on se 3 osainen näyttö vain missä on aika/päivämäärä/lämpötila ja tuossa Gsi:sä on se monitoiminen missä kulutukset ym kaikki