Omega A 2.0 turbo
Omega A 2.0 turbo
Noniin, elikkä tollanen turbo omega projekti ollut hetken aikaa työllä ja ajattelin siitä tälläsen ketjun tehdä.
Projektihan alkoi kun nettiautoa selatessa sattui silmään turbotettu omena, jonka omistaja kertoi ilmoituksessa koneen olevan hajalla. No, soitin kyseiselle kaverille ja kyselin autosta niitä näitä. Kertoi että kone kyllä käy mutta kolisi pahasti. Sitten ruvettiin puhumaan hinnasta ja hinta oli enemmänkuin kohdillaan. Joten tuli ehkä hieman kiirekin lähteä autoa trailerin kanssa hakemaan, ettei joku muu kerkiä ensin No, auto haettiin pois ja ruvettiin tutkimaan vikaa. Viaksi paljastui kk laakerit jotka olivat menneet päällekäin. Uudet laakerit kiinni ja auto tulille! Omegalla sitten kruisailtiin jokunen kuukaus ja alettiin selvittämään muutoskatsastusta, jota autolle ei oltu tehty. Nyt auto muutoskatsastettu turbolle ja tehty muutakin... Pistän autosta kuvaa ja tämänhetken speksejä.
Tekniikka ostaessa täysin vakio (lukuunottamatta turboa + pakosarjaa).
Nyt kiinni: Let männät, let veivit, 4lapanen jousitettu sintteri, kevennetty vauhtis, kertova bensanpaineen säädin, 20xe suuttimet, suurtehopuola, PLX laajakaista, kansi kasattu dieselin pulteilla. holsetin 30 ahdin.
Paljon jäi vielä varmasti, mutta lisäilen.
Tarkotus olisi vaihtaa vielä isommat suuttimet, käydä ostamassa h-profiili kanget kun budjetti sallii ja ostaa moottorinohjaus (tatech tai mega).
Sisustana 3000 puolinahka recarot, 3000 ratti ja ovipahvit. Pistän lisää ja parempia kuvia myöhemmin. Kone nykyisin päivitetymmän näköinen kuin tässä vanhemmassa kuvassa. Kansi mm maalattu ja venakoppa kiillotettu jne... Laitan vielä uudet kuvat jossain vaiheessa.
http://aijaa.com/41crs9
http://aijaa.com/q4f73T
http://aijaa.com/i5l9sB
http://aijaa.com/jQFIG5
Projektihan alkoi kun nettiautoa selatessa sattui silmään turbotettu omena, jonka omistaja kertoi ilmoituksessa koneen olevan hajalla. No, soitin kyseiselle kaverille ja kyselin autosta niitä näitä. Kertoi että kone kyllä käy mutta kolisi pahasti. Sitten ruvettiin puhumaan hinnasta ja hinta oli enemmänkuin kohdillaan. Joten tuli ehkä hieman kiirekin lähteä autoa trailerin kanssa hakemaan, ettei joku muu kerkiä ensin No, auto haettiin pois ja ruvettiin tutkimaan vikaa. Viaksi paljastui kk laakerit jotka olivat menneet päällekäin. Uudet laakerit kiinni ja auto tulille! Omegalla sitten kruisailtiin jokunen kuukaus ja alettiin selvittämään muutoskatsastusta, jota autolle ei oltu tehty. Nyt auto muutoskatsastettu turbolle ja tehty muutakin... Pistän autosta kuvaa ja tämänhetken speksejä.
Tekniikka ostaessa täysin vakio (lukuunottamatta turboa + pakosarjaa).
Nyt kiinni: Let männät, let veivit, 4lapanen jousitettu sintteri, kevennetty vauhtis, kertova bensanpaineen säädin, 20xe suuttimet, suurtehopuola, PLX laajakaista, kansi kasattu dieselin pulteilla. holsetin 30 ahdin.
Paljon jäi vielä varmasti, mutta lisäilen.
Tarkotus olisi vaihtaa vielä isommat suuttimet, käydä ostamassa h-profiili kanget kun budjetti sallii ja ostaa moottorinohjaus (tatech tai mega).
Sisustana 3000 puolinahka recarot, 3000 ratti ja ovipahvit. Pistän lisää ja parempia kuvia myöhemmin. Kone nykyisin päivitetymmän näköinen kuin tässä vanhemmassa kuvassa. Kansi mm maalattu ja venakoppa kiillotettu jne... Laitan vielä uudet kuvat jossain vaiheessa.
http://aijaa.com/41crs9
http://aijaa.com/q4f73T
http://aijaa.com/i5l9sB
http://aijaa.com/jQFIG5
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009
- Viestit: 1983
- Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Re: Omega A 2.0 TIC
Broidi osti kyseisen auton 2000-luvun alussa täysin orggiksena noin 200tkm ajettuna, oli todella siisti ja ehjä, ja osti osien luovuttajaksi 3000 omegan josta tuli toi korisetti ja sisusta täydellisenä.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Re: Omega A 2.0 TIC
Broidisi kanssa on ollutkin juttua tästä!Juzzi kirjoitti:Broidi osti kyseisen auton 2000-luvun alussa täysin orggiksena noin 200tkm ajettuna, oli todella siisti ja ehjä, ja osti osien luovuttajaksi 3000 omegan josta tuli toi korisetti ja sisusta täydellisenä.
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: Omega A 2.0 TIC
Autoon vaihdettiin myöskin etujarrut 3000 ompusta katsastusta ajatellen. Yksi lohkokin saatiin jo paskaksi kun kiertokanki tuli kyljestä morjenstamaan. Paineita oli tuolloin 1.5bar. Kangesta oli pultit paukahtaneet poikki. Tällähetkellä auto toimii hyvin ja meinattiin viedä penkkiin jokusen viikon päästä kun on ensin vähän sisäänajeltu Nykyisellä lohkolla nyt takana 400km. Autosta olisi tavoite ottaa noin 350hp ja saada vielä pysymään läjässä. Paljon on vielä tekemättä... 0.7 ahdoilla penkitettiin viime vuoden puolella 220hp 330nm, vakio männillä ja kytkimellä tuolloin...
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: Omega A 2.0 TIC
Jos jollain tarjota esim letin suuttimia niin voi ottaa yhteyttä! Miten pitkälle nää vakio vaihdelaatikot kestää? Entä perä? Kuulin että 400hp kohdalla paukkuu vetarit vasta? Mitä mieltä? Hiluxin perää hommaamaan?
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009
- Viestit: 1983
- Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Re: Omega A 2.0 TIC
Vakio vaihteistot kestää kohtuullisesti 200hv ja alle 300nm sen jälkeen se kestää 100 lisää kun käyttää tosi varovasti eikä tee nopeita vaihtoja. Ehjä välyksetön taka-akseli kestää varmasti sen mitä 2.0 kattilasta ulos saat, ja sitten siihen voi päivittää 3.0 perän mikä on vielä vahvempi, tai sitten ostat multa Pontiac gto murikan ja Kurikan.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Re: Omega A 2.0 TIC
Leimaamisesta tulee ainakin pirun hankalaa, jos taka-akseliston tuenta muutetaan erillisjousitetusta nelilinkiksi.Sakari kirjoitti:Hiluxin perää hommaamaan?
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: Omega A 2.0 TIC
On tuommonen vakkari Ompun loota kestänyt ihan hyvin + 400 hummaa ja nyyttönit siihen päälle ( n.500nm). Kaikenhan saa toki paskaks.
Re: Omega A 2.0 TIC
Kuulostaa hyvältä tavote ois tosiaan tälle kesälle se 350hp tai siihen lähelle.. Ei ruveta heti ahnehtiikosunen kirjoitti:On tuommonen vakkari Ompun loota kestänyt ihan hyvin + 400 hummaa ja nyyttönit siihen päälle ( n.500nm). Kaikenhan saa toki paskaks.
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: Omega A 2.0 TIC
Niin, leimaaminen ilmeisesti onnistuisi kun on materiaalitodistukset, todiste hitsarin luokista ja jotain muuta paperia... Jotain tälläistä muistelisinKeme kirjoitti:Leimaamisesta tulee ainakin pirun hankalaa, jos taka-akseliston tuenta muutetaan erillisjousitetusta nelilinkiksi.Sakari kirjoitti:Hiluxin perää hommaamaan?
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: Omega A 2.0 TIC
Jos akselityyppi ei vaihdu, niin muutoksen voi tehdä. Mutta erillisjousitetusta on kyllä aika hiljaista muuttaa jäykään perään. Vai onko laki jotenkin muuttunut ?
Re: Omega A 2.0 TIC
Saattais olla tuosta omasta turbo-omega projektista joutilaana tatechin boksi jos kiinnostaa.
Re: Omega A 2.0 TIC
Drifting puolella näyttäny 2.0 litrasen perä kestävän hyvin. Sittemmin tainnu tulla tilalle 3000:n perä ja sekin kestäny 600+ hv tehoja.
Joten en olis kovin huolissaan perästä.
Joten en olis kovin huolissaan perästä.
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Re: Omega A 2.0 TIC
Hyvä homma! Täytyy varmaan jossain vaiheessa se 3000 perä laittaa. Täytyy tossa tänään tai ensi viikolla tutkia tota ohjainlaitetta, että mitä sinne on tehty. Kaveri sinne eilen kurkki ja sanoi että jotain katkasijaa sun muuta siellä näkyexport kirjoitti:Drifting puolella näyttäny 2.0 litrasen perä kestävän hyvin. Sittemmin tainnu tulla tilalle 3000:n perä ja sekin kestäny 600+ hv tehoja.
Joten en olis kovin huolissaan perästä.
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: Omega A 2.0 TIC
Pistä yv tästä. Että minkähintasta olis jne..aero kirjoitti:Saattais olla tuosta omasta turbo-omega projektista joutilaana tatechin boksi jos kiinnostaa.
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v