Tämä selvä. Omassa autossani ('03 saksantuonti) ei ole lukkoa ja mietin johtuisiko puute siitä, että ESP osaa itsessään jarrutella vetäviä pyöriä tarpeen mukaan korvaten lukon. Sitä ei siis vain ole ruksattu autoa tilattaessa.kcl kirjoitti:Niinkuin totesin tuossa yllä ei ESP ja lukkoperä riipu toisistaan. Nykyisessäni on molemmat, kaikissa aiemmissa Omegoissani on ollut TC ja lukkoperä, suomiautoja ja "koskemattomia" ts. tehtaalta tulleet lukkoperällä.AT kirjoitti:Mikähän tilanne mahtaa olla ESP:llä varustettujen Omegoiden kanssa? Onko mahdollista, että molemmat löytyvät samasta autosta?
B2 Omegan ja lukkoperän puute.
Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.
Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.
Tästä saadaan varmaan ihan oma topikki aikaiseksi otsikolla "Millä nimellä sitä kutsut" ja tulevan sisällön arvaamme kaikkikadett90 kirjoitti:Näköjään itsekkin tuohon termologiaan kompastuin.
Puhuin luistonestosta vaikka sutimisen estoa tarkoitin.
Eikös se ole vakautusta jos luisto lopetetaan ,
No, yhtä kaikki, lukkoperä on Omegassa tarpeen ja erikseen tilattava tehdasvaruste eikä siis riipu TC:n tai ESP:n olemassaolosta. Lukkoa kyllä tarvitaan noista huolimatta esim syvässä lumessa jolloin elektronisista apukeinoista on lähinnä haittaa, paras etenemiskyky kun saavutetaan pienellä luistolla ja Omegan ESP on vähintäänkin alkeellinen ja siksi äärimmäisen raivostuttava, pienelläkin luistolla jarruttaa kaiken vauhdin pois.
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.
Onko omegassa ollut edes esp:tä?
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.
Samaa pohdin minäkinJartsa kirjoitti:Onko omegassa ollut edes esp:tä?
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
- tuikki
- OCF Rahastonhoitaja
- Viestit: 4979
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
- Paikkakunta: Kokkola
- Jäsennumero: 2729
Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.
Muistaisin kans kuulleeni, että näissä uudemmissa (ainakin b2) omegoissa olis lukoissa puutetta... mut se meni jotenkin niin, että näissä uudemmissa se on selvästi heikompi. Itellä oli -00 2.5 farkku omppu ja siinä kyllä tuntu onnettomalta se lukko... eikä tilanne juuri muuttunut peräöljyjen vaihdolla.
tuikka.jari (ät) gmail.com
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.
MY2002 eteenpäin Omegoissa on ollut ESP saatavilla, V6 koneisissa vakiona, nelosista en osaa varmaksi sanoa. Muiden Omegoiden TC-nappulan tilalla on luistelevaa autoa esittävä symboli ja ESP on todella alkukantainen mutta kuitenkin ihan "aito", täysverinen ESP, jarruttaa tarvittaessa mitä tahansa pyörää, on ratin kääntökulma-anturit ja sivuttaiskiihtyvyysanturit jne.
Jos omaani vielä valita voisi niin ottaisin kyllä takaisin pelkän TC:n.
Jos omaani vielä valita voisi niin ottaisin kyllä takaisin pelkän TC:n.
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.
Sama lukko niissä kaikissa on, ei eroja mallivuosien välillä.tuikki kirjoitti:Muistaisin kans kuulleeni, että näissä uudemmissa (ainakin b2) omegoissa olis lukoissa puutetta... mut se meni jotenkin niin, että näissä uudemmissa se on selvästi heikompi. Itellä oli -00 2.5 farkku omppu ja siinä kyllä tuntu onnettomalta se lukko... eikä tilanne juuri muuttunut peräöljyjen vaihdolla.
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
- tuikki
- OCF Rahastonhoitaja
- Viestit: 4979
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
- Paikkakunta: Kokkola
- Jäsennumero: 2729
Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.
No ainakin näin mulle on kerrottu, että alkupään b malleissa ja a malleissa ois lujempi lukko... itsellä ei sitä tutkittua tietoa ole.kcl kirjoitti:Sama lukko niissä kaikissa on, ei eroja mallivuosien välillä.tuikki kirjoitti:Muistaisin kans kuulleeni, että näissä uudemmissa (ainakin b2) omegoissa olis lukoissa puutetta... mut se meni jotenkin niin, että näissä uudemmissa se on selvästi heikompi. Itellä oli -00 2.5 farkku omppu ja siinä kyllä tuntu onnettomalta se lukko... eikä tilanne juuri muuttunut peräöljyjen vaihdolla.
tuikka.jari (ät) gmail.com
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.
Haa, ok, tuossa olet oikeassa, A ja B on eri lukot. Tässä nyt on vaan keskusteltu B- Omegoista, enemmän jopa otsikon muakisesti B2:statuikki kirjoitti:No ainakin näin mulle on kerrottu, että alkupään b malleissa ja a malleissa ois lujempi lukko... itsellä ei sitä tutkittua tietoa ole.kcl kirjoitti:Sama lukko niissä kaikissa on, ei eroja mallivuosien välillä.tuikki kirjoitti:Muistaisin kans kuulleeni, että näissä uudemmissa (ainakin b2) omegoissa olis lukoissa puutetta... mut se meni jotenkin niin, että näissä uudemmissa se on selvästi heikompi. Itellä oli -00 2.5 farkku omppu ja siinä kyllä tuntu onnettomalta se lukko... eikä tilanne juuri muuttunut peräöljyjen vaihdolla.
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
- tuikki
- OCF Rahastonhoitaja
- Viestit: 4979
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
- Paikkakunta: Kokkola
- Jäsennumero: 2729
Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.
Väittäisin silti, että alkupään B malleissa olis kovempi lukko, mutta ehkä se muistikuva johtuu siitä, että -95 omegassa, joka mulla aikoinaan oli, taisi olla herkempi kuin tässä -00 mallissa. Tai ainakin tällainen muistikuva on jäänyt.kcl kirjoitti:Haa, ok, tuossa olet oikeassa, A ja B on eri lukot. Tässä nyt on vaan keskusteltu B- Omegoista, enemmän jopa otsikon muakisesti B2:statuikki kirjoitti:No ainakin näin mulle on kerrottu, että alkupään b malleissa ja a malleissa ois lujempi lukko... itsellä ei sitä tutkittua tietoa ole.kcl kirjoitti:Sama lukko niissä kaikissa on, ei eroja mallivuosien välillä.tuikki kirjoitti:Muistaisin kans kuulleeni, että näissä uudemmissa (ainakin b2) omegoissa olis lukoissa puutetta... mut se meni jotenkin niin, että näissä uudemmissa se on selvästi heikompi. Itellä oli -00 2.5 farkku omppu ja siinä kyllä tuntu onnettomalta se lukko... eikä tilanne juuri muuttunut peräöljyjen vaihdolla.
tuikka.jari (ät) gmail.com
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.
Joko on mutua tai sitten joku (=minä) on väärässä mutta ainakaan EPC ei tunne eri lukkoja http://opeloem.com/opel/omega_b_1994_20 ... uspension/ samoin kuin ei ole tullut vastaan tusinassa omia tai lukemattomassa määrässä muiden omegoita. Olen myöskin kuullut tarinoita siitä että joissain olisi 25% ja joissain 45% lukko jne mutta mitään muuta kuin puheita en ole tuon vahvistukseksi kuullut tai nähnyt.tuikki kirjoitti:Väittäisin silti, että alkupään B malleissa olis kovempi lukko, mutta ehkä se muistikuva johtuu siitä, että -95 omegassa, joka mulla aikoinaan oli, taisi olla herkempi kuin tässä -00 mallissa. Tai ainakin tällainen muistikuva on jäänyt.kcl kirjoitti:Haa, ok, tuossa olet oikeassa, A ja B on eri lukot. Tässä nyt on vaan keskusteltu B- Omegoista, enemmän jopa otsikon muakisesti B2:statuikki kirjoitti:No ainakin näin mulle on kerrottu, että alkupään b malleissa ja a malleissa ois lujempi lukko... itsellä ei sitä tutkittua tietoa ole.kcl kirjoitti:Sama lukko niissä kaikissa on, ei eroja mallivuosien välillä.tuikki kirjoitti:Muistaisin kans kuulleeni, että näissä uudemmissa (ainakin b2) omegoissa olis lukoissa puutetta... mut se meni jotenkin niin, että näissä uudemmissa se on selvästi heikompi. Itellä oli -00 2.5 farkku omppu ja siinä kyllä tuntu onnettomalta se lukko... eikä tilanne juuri muuttunut peräöljyjen vaihdolla.
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
- tuikki
- OCF Rahastonhoitaja
- Viestit: 4979
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
- Paikkakunta: Kokkola
- Jäsennumero: 2729
Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.
Näillä tiedoilla veikkaisin omalta kohdalta mutuiluksi
tuikka.jari (ät) gmail.com
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3678
- Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Alavus
- Viesti:
Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.
Nyt tuli kurkattua yhden 3.0 -00 omegan perän sisään ja eihän sielä lukkoa ollut vaikka muuten hyvä varusteet olikin (executive-malli).
Editoin tiedon tuonne aiempaan viestiinkin.
Editoin tiedon tuonne aiempaan viestiinkin.
Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.
Omegan esitteestä:
Tasauspyörästön lukitus 2.2 16v, 2.0 dti ja 2.5 dt moottorit. Executive varustetasolla ei saatavilla ?
TC-plus Luistonesto järjestelmä 2.5 v6 ja 3.0 v6 moottorit
Eli isoissa moottoreissa ei olis lukkoa?
Tasauspyörästön lukitus 2.2 16v, 2.0 dti ja 2.5 dt moottorit. Executive varustetasolla ei saatavilla ?
TC-plus Luistonesto järjestelmä 2.5 v6 ja 3.0 v6 moottorit
Eli isoissa moottoreissa ei olis lukkoa?
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona
OCF Formulatietäjä 2010&2018
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona
OCF Formulatietäjä 2010&2018
- tuikki
- OCF Rahastonhoitaja
- Viestit: 4979
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
- Paikkakunta: Kokkola
- Jäsennumero: 2729
Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.
Eikös tuo nyt tarkoittas ennemmin sitä, että lukko on "korvattu" tuolla TC:llä?Antti H kirjoitti:Omegan esitteestä:
Tasauspyörästön lukitus 2.2 16v, 2.0 dti ja 2.5 dt moottorit. Executive varustetasolla ei saatavilla ?
TC-plus Luistonesto järjestelmä 2.5 v6 ja 3.0 v6 moottorit
Eli isoissa moottoreissa ei olis lukkoa?
tuikka.jari (ät) gmail.com
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI