Yksiosaiselle karadanillehan taitaa olla noi kriittiset nopeudet ja pituudet suht pieniä. Mites tommoselle kaksiosaiselle? Kun nyt on kardaani palapeli käynnissä, niin noihin etupätkän ja takapätkän pituuksiin pystyisi vaikuttamaan. Liuku on tukilaakerissa, kun se on Volvon osa. Sikälimikäli sillä on jotain merkitystä.
Entäpäs tommosen tasapainotus? Tammerdiisel ehkä kai tekee Tampereen tienoolla noita, mutta onko muita?
Kardaanin teko
Kardaanin teko
JEEEEEEEEEEEEE!
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: Kardaanin teko
Kaksiosaisessa kardaanissa pidemmän pätkän pituus määrittää kriittisen nopeuden.
Kun kuitenkin ite lähdet tekemään, niin katso että ristikot on hyvin tarkkaan samassa linjassa putken kehällä. Ja ainakin komet neuvoo, että kumpainenkaan pätkä ei kannata olla ihan tolkuttoman lyhyt. Kulmat menee siten, että eka pätkä pitää olla laatikon pääakselin kanssa saman suuntainen ja tokan ja viimeisen nivelen kulma suht sama keskenään. Lykkyä ...
Kun kuitenkin ite lähdet tekemään, niin katso että ristikot on hyvin tarkkaan samassa linjassa putken kehällä. Ja ainakin komet neuvoo, että kumpainenkaan pätkä ei kannata olla ihan tolkuttoman lyhyt. Kulmat menee siten, että eka pätkä pitää olla laatikon pääakselin kanssa saman suuntainen ja tokan ja viimeisen nivelen kulma suht sama keskenään. Lykkyä ...
Re: Kardaanin teko
kysäseppä ssf wheelistä, häihälästä, lehtimäeltä...
Hevov vittua 24/7
Amatöörit tasentaa.
Amatöörit tasentaa.
Re: Kardaanin teko
Häihä tekee vaan moottorijuttuja ja lehtimäellä onnistuisi pelkkä vauhtipyörän painotus. Heitin sitten kardaanin ja vauhtipyörän tammerdiisseliin, kun siellä onnistuu moisten puntittelu. Tässähän voi olla kohta jo tilanne käsillä, että saa voimalinjan nippuun. jeje.
JEEEEEEEEEEEEE!