teeseitse-virtauspenkki
teeseitse-virtauspenkki
Laitetaan nyt tännekkin foorumille juttua tästä, eli kaikki vinkit ja vihjeet liittyen omavalmisteisiin virtauspenkkeihin (rakennus, materiaalit, piirrustuksia, sähkökaavioita..kaikista).
Itse aikomuksena tehdä tuollainen ja epäkohtia on.. esim. moottori(t). Muutama piirrustus mulla on mutta en viitsi linkittää tähän koska ei ole kopiraittia
Ja muistetaan sekin että kun näitä tehdään nii todellista virtausta ei haeta vaan eroa vakion ja kairatun kannen välillä.
Itse aikomuksena tehdä tuollainen ja epäkohtia on.. esim. moottori(t). Muutama piirrustus mulla on mutta en viitsi linkittää tähän koska ei ole kopiraittia
Ja muistetaan sekin että kun näitä tehdään nii todellista virtausta ei haeta vaan eroa vakion ja kairatun kannen välillä.
Saab 9-3 2.0T biopower stage2 (käyttis)
Volvo 940 OM606 (projekti)
Volvo 240 2.0 8v -83 (Projekti)
Nissan micra 2.0 -85 (jm kilpuri)
Volvo 940 OM606 (projekti)
Volvo 240 2.0 8v -83 (Projekti)
Nissan micra 2.0 -85 (jm kilpuri)
Re: teeseitse-virtauspenkki
virtauspenkkii kannataa rakentaa myös mittari millä saat mitattua kanavasta virtauksen nopeuden.exclusive kirjoitti:Laitetaan nyt tännekkin foorumille juttua tästä, eli kaikki vinkit ja vihjeet liittyen omavalmisteisiin virtauspenkkeihin (rakennus, materiaalit, piirrustuksia, sähkökaavioita..kaikista).
Itse aikomuksena tehdä tuollainen ja epäkohtia on.. esim. moottori(t). Muutama piirrustus mulla on mutta en viitsi linkittää tähän koska ei ole kopiraittia
Ja muistetaan sekin että kun näitä tehdään nii todellista virtausta ei haeta vaan eroa vakion ja kairatun kannen välillä.
Re: teeseitse-virtauspenkki
joo, olen katellu noita anemometrejä ja eivät ole mitään kovin kalliita mittareitajaketech kirjoitti:virtauspenkkii kannataa rakentaa myös mittari millä saat mitattua kanavasta virtauksen nopeuden.exclusive kirjoitti:Laitetaan nyt tännekkin foorumille juttua tästä, eli kaikki vinkit ja vihjeet liittyen omavalmisteisiin virtauspenkkeihin (rakennus, materiaalit, piirrustuksia, sähkökaavioita..kaikista).
Itse aikomuksena tehdä tuollainen ja epäkohtia on.. esim. moottori(t). Muutama piirrustus mulla on mutta en viitsi linkittää tähän koska ei ole kopiraittia
Ja muistetaan sekin että kun näitä tehdään nii todellista virtausta ei haeta vaan eroa vakion ja kairatun kannen välillä.
Saab 9-3 2.0T biopower stage2 (käyttis)
Volvo 940 OM606 (projekti)
Volvo 240 2.0 8v -83 (Projekti)
Nissan micra 2.0 -85 (jm kilpuri)
Volvo 940 OM606 (projekti)
Volvo 240 2.0 8v -83 (Projekti)
Nissan micra 2.0 -85 (jm kilpuri)
Re: teeseitse-virtauspenkki
niin..jos joku tietää niin kertokoon noita anemometrejäkin on monta eri mallia..itse olen ajatellut ostaa tollasen http://www.pecontec.fi/anemometri-am4836v-p-33.html sitten on vielä kuumalanka anemometri mutta hinta enemmän kuin tuplaantuuRookeri kirjoitti:Mites noi mittarit kalibroidaan penkkiin?
Saab 9-3 2.0T biopower stage2 (käyttis)
Volvo 940 OM606 (projekti)
Volvo 240 2.0 8v -83 (Projekti)
Nissan micra 2.0 -85 (jm kilpuri)
Volvo 940 OM606 (projekti)
Volvo 240 2.0 8v -83 (Projekti)
Nissan micra 2.0 -85 (jm kilpuri)
Re: teeseitse-virtauspenkki
halvempi konsti on tuohon ja tuolla on vaikee mitata kanavan sisältä virtausnopeutta ku se pitää mitata ahtaimasta kohtaa.exclusive kirjoitti:niin..jos joku tietää niin kertokoon noita anemometrejäkin on monta eri mallia..itse olen ajatellut ostaa tollasen http://www.pecontec.fi/anemometri-am4836v-p-33.html sitten on vielä kuumalanka anemometri mutta hinta enemmän kuin tuplaantuuRookeri kirjoitti:Mites noi mittarit kalibroidaan penkkiin?
oma virtausmittari oli melkein ilmanen
mulla on J putki millä mitataa virtausnopeus imukanavan sisältä ja U manomometristä pystyy paine erosta laskee virtausnopeuden. googleen hakua pitot tube sanoilla.
kaliproinin pystyy tekee esim. leyillä jossa on reikä ja tiedetään reijän virtaus. tai sitte jos tiedetään jonku kannen virtausarvot ni pystyy kaliproimaa silläkin.
mulla on sähköpostissa laskukaavoja virtausnopuden laskentaan U manometristä ja muitakin kaavoja sielä on. pitäs kerätä kokoon ne ku ovat sekasin siellä täällä.
volvolandiassa on hyvä topikki kannenvirtauksista.
Re: teeseitse-virtauspenkki
no niin täällähän tulee ihan asiallista tekstiä eikä sitä jauhantaa vaan
tässä vaiheessa pähkäillään vielä kopan materiaalia.
moottorit on ostettuna, pitää vaan purkaa kaikki 4 imuria eli 1600W imurin moottoreita tulee 4kpl ja jos ei riitä niin ostetaan lisää (uutena 35€/kpl)
tässä vaiheessa pähkäillään vielä kopan materiaalia.
moottorit on ostettuna, pitää vaan purkaa kaikki 4 imuria eli 1600W imurin moottoreita tulee 4kpl ja jos ei riitä niin ostetaan lisää (uutena 35€/kpl)
Saab 9-3 2.0T biopower stage2 (käyttis)
Volvo 940 OM606 (projekti)
Volvo 240 2.0 8v -83 (Projekti)
Nissan micra 2.0 -85 (jm kilpuri)
Volvo 940 OM606 (projekti)
Volvo 240 2.0 8v -83 (Projekti)
Nissan micra 2.0 -85 (jm kilpuri)
Re: teeseitse-virtauspenkki
FBS ne oli muistaakseni ja ne voi muuttaa m/sRookeri kirjoitti:Tarkoitatteko virtausnopeudella nopeutta m/s vaiko virtausmäärää l/s? Vaikka jonkun kannen virtausnopeus tiedettäis niin putken sisäpinnan laadulla ja muodolla on vaikutusta virtaukseen.
ite oon saanut ammatitekijältä neuvoja kansi voi virrata ilmaa läpi paljonki mutta jos virtausnopeus on huono ni ei toimi. eikä sitä saa liikaa olla myös.
Re: teeseitse-virtauspenkki
mulla on tehty jostain 20mm lastulevyistä, puurimat nurkiin ni on helpompi ruuvata ja pysyvät paremin ku lastulevyssä. tavarat ei maksaneet mitää ku on hukkapaloista tehty, ainoot mitä ostin ni sikakittiä pari tuupia, ruuveja meni jonkuverran ja kirkasta letkuu. imurin moottorit on työpaikan kaatopaikka kuormasta pelastettu.exclusive kirjoitti:no niin täällähän tulee ihan asiallista tekstiä eikä sitä jauhantaa vaan
tässä vaiheessa pähkäillään vielä kopan materiaalia.
moottorit on ostettuna, pitää vaan purkaa kaikki 4 imuria eli 1600W imurin moottoreita tulee 4kpl ja jos ei riitä niin ostetaan lisää (uutena 35€/kpl)
sylinteri adapterit tein rautaputkista joissa on laipat päässä.
Re: teeseitse-virtauspenkki
22mm lattialastulevyä meinasin kun on hieman tiiviimpää kun normaali lastulevy..eikä hinnassakaan niin hirveetä eroa ole.jaketech kirjoitti:mulla on tehty jostain 20mm lastulevyistä, puurimat nurkiin ni on helpompi ruuvata ja pysyvät paremin ku lastulevyssä. tavarat ei maksaneet mitää ku on hukkapaloista tehty, ainoot mitä ostin ni sikakittiä pari tuupia, ruuveja meni jonkuverran ja kirkasta letkuu. imurin moottorit on työpaikan kaatopaikka kuormasta pelastettu.exclusive kirjoitti:no niin täällähän tulee ihan asiallista tekstiä eikä sitä jauhantaa vaan
tässä vaiheessa pähkäillään vielä kopan materiaalia.
moottorit on ostettuna, pitää vaan purkaa kaikki 4 imuria eli 1600W imurin moottoreita tulee 4kpl ja jos ei riitä niin ostetaan lisää (uutena 35€/kpl)
sylinteri adapterit tein rautaputkista joissa on laipat päässä.
koitin jonkun aikaa ettiä noita moottoreita käytettynä mutta kun niitä ei kellään tuntunut olevan niin 4x35€ ei tuntunut pahalta investoinnilta..
Saab 9-3 2.0T biopower stage2 (käyttis)
Volvo 940 OM606 (projekti)
Volvo 240 2.0 8v -83 (Projekti)
Nissan micra 2.0 -85 (jm kilpuri)
Volvo 940 OM606 (projekti)
Volvo 240 2.0 8v -83 (Projekti)
Nissan micra 2.0 -85 (jm kilpuri)
Re: teeseitse-virtauspenkki
googlella löytyy, itekki kattelin ni oli paljo selitelty.volvolandiassa on hyvä topikki kannenvirtauksista.
Re: teeseitse-virtauspenkki
kaverilta sain purettua laminaattia poiskanto hintaan niin ens alkuun tehdään koppa siitä ja runkoon hitsataan muutama tuki latikka lisääjaketech kirjoitti:mulla on tehty jostain 20mm lastulevyistä, puurimat nurkiin ni on helpompi ruuvata ja pysyvät paremin ku lastulevyssä. tavarat ei maksaneet mitää ku on hukkapaloista tehty, ainoot mitä ostin ni sikakittiä pari tuupia, ruuveja meni jonkuverran ja kirkasta letkuu. imurin moottorit on työpaikan kaatopaikka kuormasta pelastettu.exclusive kirjoitti:no niin täällähän tulee ihan asiallista tekstiä eikä sitä jauhantaa vaan
tässä vaiheessa pähkäillään vielä kopan materiaalia.
moottorit on ostettuna, pitää vaan purkaa kaikki 4 imuria eli 1600W imurin moottoreita tulee 4kpl ja jos ei riitä niin ostetaan lisää (uutena 35€/kpl)
sylinteri adapterit tein rautaputkista joissa on laipat päässä.
Saab 9-3 2.0T biopower stage2 (käyttis)
Volvo 940 OM606 (projekti)
Volvo 240 2.0 8v -83 (Projekti)
Nissan micra 2.0 -85 (jm kilpuri)
Volvo 940 OM606 (projekti)
Volvo 240 2.0 8v -83 (Projekti)
Nissan micra 2.0 -85 (jm kilpuri)
Re: teeseitse-virtauspenkki
http://kuvablogi.com/nayta/2978374/ tollasen tein töissä..tavaraa meni 6m kulmarautaa ja 4m 20x20 profiilia, tuo "kansi" on 22mm melamiini pintasta vaneria.
tähän väliin tyhmä kysymys, eli voiko vinomanometrin korvata alipainemittarilla/mittareilla??
onko noihin moottorin koppiin joku laskukaavio?? meinaan ettei tulis liian isoja koppia. entä tuohon tyhjiöön??
tähän väliin tyhmä kysymys, eli voiko vinomanometrin korvata alipainemittarilla/mittareilla??
onko noihin moottorin koppiin joku laskukaavio?? meinaan ettei tulis liian isoja koppia. entä tuohon tyhjiöön??
Saab 9-3 2.0T biopower stage2 (käyttis)
Volvo 940 OM606 (projekti)
Volvo 240 2.0 8v -83 (Projekti)
Nissan micra 2.0 -85 (jm kilpuri)
Volvo 940 OM606 (projekti)
Volvo 240 2.0 8v -83 (Projekti)
Nissan micra 2.0 -85 (jm kilpuri)
Re: teeseitse-virtauspenkki
Nostellaampa, varmaan pöljä kysymys, mutta jos tekisi virtauspenkin ja korvaisi vinon nestemanometrin ja kuristuslevyn tuollaisella linkin digitaalisella anemometrillä (eli tunkisi tuon mittapään penkin sisään kuristuslevyn paikalle), ja säätäisi testipaineen haluamakseen normi u patsasmittarilla voisiko penkki toimia?
https://www.google.fi/search?q=digital+ ... 4gS3joCABg
Tuollaiseen kuitenkin syötetään pinta-ala, josta kone laskee cfm:t. Jos omistaa kannen tms. kappaleen, joka on mitattu tarkassa penkissä, eikö sillä voisi ns. "kalibroida" pinta-alaa muuttamalla penkin näyttämään riittävän oikein?
https://www.google.fi/search?q=digital+ ... 4gS3joCABg
Tuollaiseen kuitenkin syötetään pinta-ala, josta kone laskee cfm:t. Jos omistaa kannen tms. kappaleen, joka on mitattu tarkassa penkissä, eikö sillä voisi ns. "kalibroida" pinta-alaa muuttamalla penkin näyttämään riittävän oikein?