1,6ohc budjetti turbo

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
turre80
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 36
Liittynyt: 16 Elo 2010, 14:34

Re: 1,6ohc budjetti turbo

Viesti Kirjoittaja turre80 »

mistäs vehkeestä saisi halvalla irmelin-ruutan.mitäs se vaatii muuta kuin uuden bensa pumpun ja paineen säätimen?
Avatar
Eryo
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 219
Liittynyt: 26 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: 1,6ohc budjetti turbo

Viesti Kirjoittaja Eryo »

turre80 kirjoitti:mistäs vehkeestä saisi halvalla irmelin-ruutan.mitäs se vaatii muuta kuin uuden bensa pumpun ja paineen säätimen?
Ainakin Kadett E, Corsa A on yeisimmät mistä noita löytää. Paketti sisältää imusarjan kaikkine hilppeineen( Paineensäädin,suuttimet,kaasuläpäm jne), pumpun, boxi, ilmamäärämittarin ja johtosarjan missä kaikki tarvittavat releet yms.
I learned long ago that the most important thing to know before you start an engine is how to stop it.
turre80
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 36
Liittynyt: 16 Elo 2010, 14:34

Re: 1,6ohc budjetti turbo

Viesti Kirjoittaja turre80 »

Eryo kirjoitti:
turre80 kirjoitti:mistäs vehkeestä saisi halvalla irmelin-ruutan.mitäs se vaatii muuta kuin uuden bensa pumpun ja paineen säätimen?
Ainakin Kadett E, Corsa A on yeisimmät mistä noita löytää. Paketti sisältää imusarjan kaikkine hilppeineen( Paineensäädin,suuttimet,kaasuläpäm jne), pumpun, boxi, ilmamäärämittarin ja johtosarjan missä kaikki tarvittavat releet yms.
ja eikun elimen luovuttajaa etsimään.kiitos
Avatar
Spikey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1392
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tku/Yk/Lieto

Re: 1,6ohc budjetti turbo

Viesti Kirjoittaja Spikey »

eikä se välttämättä tarvii irmelin 4-pisteruuttaa, esim. 1.6L 8V 100hv astra/vectra? version ruisku on ihan yhtä hyvä lähtökohta.
ja kannattaa kysyä sellaista vaikka nimimerkki KWJ:lta, koska sellaisen syksyllä sinne myin.
Kuva
turre80
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 36
Liittynyt: 16 Elo 2010, 14:34

Re: 1,6ohc budjetti turbo

Viesti Kirjoittaja turre80 »

Spikey kirjoitti:eikä se välttämättä tarvii irmelin 4-pisteruuttaa, esim. 1.6L 8V 100hv astra/vectra? version ruisku on ihan yhtä hyvä lähtökohta.
ja kannattaa kysyä sellaista vaikka nimimerkki KWJ:lta, koska sellaisen syksyllä sinne myin.
Juurikin käänsi tuttu tommosen g-astran katolleen siinä tommonen 8-tappinen 1,6l
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: 1,6ohc budjetti turbo

Viesti Kirjoittaja telwin »

turre80 kirjoitti:
Spikey kirjoitti:eikä se välttämättä tarvii irmelin 4-pisteruuttaa, esim. 1.6L 8V 100hv astra/vectra? version ruisku on ihan yhtä hyvä lähtökohta.
ja kannattaa kysyä sellaista vaikka nimimerkki KWJ:lta, koska sellaisen syksyllä sinne myin.
Juurikin käänsi tuttu tommosen g-astran katolleen siinä tommonen 8-tappinen 1,6l
Tuo ei käy,siinä on ajonesto joten tulisi turhaa sähkötyötä.
Parempi on tuo F-Astran C16SE koneen ruutta 94 tai vanhemmasta,niissä ei ole ajonestoa kiusaamassa.
turre80
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 36
Liittynyt: 16 Elo 2010, 14:34

Re: 1,6ohc budjetti turbo

Viesti Kirjoittaja turre80 »

No nytpä ei niin harmita enää että meni yhtikselle toi kaverin g-sarjalainen.
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1,6ohc budjetti turbo

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Ei istu se C16SE:n imusarja 16SV:n kanteen kovin hyvin, kanavat ei kohtaa. Ei kyllä natsaa kovin hyvin myöskään 1,3-litraisen Irmscher-ruiskunkaan imusarja, eli ainoa imusarja joka sinne istuu suoraan on 16SV:hen tehty Irmscherin sarja.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Vastaa Viestiin