En ole vielä yhtään tutkinut tuon konepellinalusia... Saattaisi olla ihan kätevä konsti jos ei ole liian kuumassa paikassa.reiskaar kirjoitti:millate putken pätkä se hoohotin on? Avittaisko putkieriste päälle kietastuna mitään? Armaflexiä tai vastaavaa.
Corsa D:stä kokemuksia
Re: Corsa D:stä kokemuksia
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Re: Corsa D:stä kokemuksia
Toi on hyvä tietää.Kun näyttöön kikkailee ton lämpötilan näkyviin,niin pysyykö siinä seuraavaan käynnistykseen saakka vai onko näkyvissä vaan hetkenaikaa?C16SEI kirjoitti:Lämpömittarin saa näkyviin mittaristoon pienellä kikkailulla. Kun auto on käynnissä paina trippimittarin nollausnappia neljä kertaa lyhyesti jonka jälkeen n. 15 sek. pohjassa. Tämän jälkeen pitäisi mittariston näytön vaihtua jolloin napin voi päästää. Jotta saadaan lämmöt näkyviin pitää vielä samaa nappia painaa muistaakseni 5 kertaa lyhyesti, jonka jälkeen alarivillä näkyy moottorin lämpötila. Ylemmällä rivillä näkyy sisävalaistuksen kirkkaus prosentteina ja luvun pitäisi muuttua kun kirkkautta säätelee.
Linkki youtube videoon missä näkyy saadaan näkyviin kierrokset ja ajonopeus http://www.youtube.com/watch?v=ACXu4iXj ... re=related
Elikkä lämmöt olisi tuossa videolla saatu kun nollaus nappia ois painettu vielä kaksi kertaa.
Kyseisestä valikosta löytyy vaikka mitä muutakin tietoa kun painelee nollausnappia ja jossain vaiheessa näkyviin tulee normaali näkymä ja vielä painelemalla alkaa kierros alusta. Itsellänikään ei ole oikeen tietoa mitä kaikkea sieltä oikeen löytyy, joten jos jollain on tarkempaa tietoa niin saa kertoa
Jos homma menee oikein ei trippimittarin pitäisi nollautua. Toivottavasti ymmärrätte sekavat sepustukset
Re: Corsa D:stä kokemuksia
Näkyy seuraavaan käynnistykseen asti.
Re: Corsa D:stä kokemuksia
Itselläni ratinlämmitin ei ole koskaan toiminut. Olisihan se kiva saada toimimaan, koska se on tärkein varuste mitä autoon voi vaan keksiä. Sulake oli ainakin ehjä kun tarkistin. Hakukaan ei tuota tulosta tälle ja uutta topic:ia ei viitsi tälle avata. Onkohan se ratin vaihdon paikka vai mitä? Täällä Suomessa on muutenkin niin kylmä ja sormet kohmeessa on ilkeä ajaa. Autolla kun ei ajeta hanskat kourassa.
- Maalla on aina mukavaa. Tosimiehet tekee itse klapinsa ja rämpivät postilaatikolle talvisin.
- Opel Corsa D 1.3CDTI
- Opel Corsa D 1.3CDTI
Re: Corsa D:stä kokemuksia
Tällaisella HappyLightShow-palikalla saa lämpömittarin valon vilkkumaan, kun moottori on kylmä:
http://www.happylightshow.com/opel-1/co ... a-d-1.html
Ei omakohtaista kokemusta..
[edit] Ehkä aavistuksen turha kommentointi.. On näköjään melko vanha ketju
http://www.happylightshow.com/opel-1/co ... a-d-1.html
Ei omakohtaista kokemusta..
[edit] Ehkä aavistuksen turha kommentointi.. On näköjään melko vanha ketju
-
- 'Kadett'
- Viestit: 19
- Liittynyt: 10 Kesä 2017, 21:32
Re: Corsa D:stä kokemuksia
Vanha viestiketju, mutta kysymys tästä aiheesta: Pitäisikö toimia myös uudemmissa? Kokeilin 2013 mallisessa, ajotietokoneella varustetussa, niin ei onnistunut. Siis kolme painallusta, ja neljännellä nappi pohjassa pitempään. Trippi vain nollautui.C16SEI kirjoitti:Lämpömittarin saa näkyviin mittaristoon pienellä kikkailulla. Kun auto on käynnissä paina trippimittarin nollausnappia neljä kertaa lyhyesti jonka jälkeen n. 15 sek. pohjassa. Tämän jälkeen pitäisi mittariston näytön vaihtua jolloin napin voi päästää. Jotta saadaan lämmöt näkyviin pitää vielä samaa nappia painaa muistaakseni 5 kertaa lyhyesti, jonka jälkeen alarivillä näkyy moottorin lämpötila. Ylemmällä rivillä näkyy sisävalaistuksen kirkkaus prosentteina ja luvun pitäisi muuttua kun kirkkautta säätelee.
Linkki youtube videoon missä näkyy saadaan näkyviin kierrokset ja ajonopeus http://www.youtube.com/watch?v=ACXu4iXj ... re=related
Elikkä lämmöt olisi tuossa videolla saatu kun nollaus nappia ois painettu vielä kaksi kertaa.
Kyseisestä valikosta löytyy vaikka mitä muutakin tietoa kun painelee nollausnappia ja jossain vaiheessa näkyviin tulee normaali näkymä ja vielä painelemalla alkaa kierros alusta. Itsellänikään ei ole oikeen tietoa mitä kaikkea sieltä oikeen löytyy, joten jos jollain on tarkempaa tietoa niin saa kertoa
Jos homma menee oikein ei trippimittarin pitäisi nollautua. Toivottavasti ymmärrätte sekavat sepustukset
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Corsa D:stä kokemuksia
Siementäjä kehui d corsaa. Faballa näitä monia pakuna ja sen reilu 200tkm käytössä ainakin pohjanmaan puolella missä pidemmät etäisyydet, mutta oli jo yksi ruosteessa kun helmat ajettu johonkin kiinni.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Corsa D:stä kokemuksia
Jos en muista väärin, niin Faballa on ajossa 350 Corsaa ja vajaat 100 Comboa.1,2sorsa kirjoitti:Siementäjä kehui d corsaa. Faballa näitä monia pakuna ja sen reilu 200tkm käytössä ainakin pohjanmaan puolella missä pidemmät etäisyydet, mutta oli jo yksi ruosteessa kun helmat ajettu johonkin kiinni.
Nettiauto on noita Faban vanhoja paku-Corsia pullollaan.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Corsa D:stä kokemuksia
Houkuttaisi rankasti. Ovat kyllä kovalla käytöllä ympärivuoden ja käsittääkseni 30tkm huoltovälillä ajettu?ascona_c kirjoitti:Jos en muista väärin, niin Faballa on ajossa 350 Corsaa ja vajaat 100 Comboa.1,2sorsa kirjoitti:Siementäjä kehui d corsaa. Faballa näitä monia pakuna ja sen reilu 200tkm käytössä ainakin pohjanmaan puolella missä pidemmät etäisyydet, mutta oli jo yksi ruosteessa kun helmat ajettu johonkin kiinni.
Nettiauto on noita Faban vanhoja paku-Corsia pullollaan.
Ja ~7000e 6-vuottavanhasta 200tkm ajetusta ei olisi paha jos lapista hakisi srmmoisen missä webasto :/
Ja uusi e corsa 19'000euroa ja itseä kiinnostaisi kyllä 6-vaihteinen mitä ei uutena nyt saa.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Corsa D:stä kokemuksia
Millainen D-Corsa on jousitusmukavuudeltaan?
Opelit eivät taida olla aivan pahimmasta päästä muiden saksalaisten tapaan, mutta kokemukseni rajoittuvat vanhempiin. C-Corsa 80-profiilin renkailla ainakin on yllättävän siedettävä, joskin vähän pehmeämpikin voisi vielä olla. Onko D-mallissa menty parempaan vai huonompaan suuntaan?
Opelit eivät taida olla aivan pahimmasta päästä muiden saksalaisten tapaan, mutta kokemukseni rajoittuvat vanhempiin. C-Corsa 80-profiilin renkailla ainakin on yllättävän siedettävä, joskin vähän pehmeämpikin voisi vielä olla. Onko D-mallissa menty parempaan vai huonompaan suuntaan?
Re: Corsa D:stä kokemuksia
Perheeseen ajautui 2014 mallinen D Corsa pienellä 1 litraisella 48 Kw moottorilla (A10EXP).
Tähän ei saa moottorilämmtintä Defalta eikä Calixilta.
Onko kukaan asennellut TT-Thermon lämmitintä tälllaiseen moottoriin tai yleensä D Corsaan.
Lähinnä mietityttää sekoaako moottorinohjausyksikkö ja syttyvätkö häiriövalot asennuksen jälkeen.
Tähän ei saa moottorilämmtintä Defalta eikä Calixilta.
Onko kukaan asennellut TT-Thermon lämmitintä tälllaiseen moottoriin tai yleensä D Corsaan.
Lähinnä mietityttää sekoaako moottorinohjausyksikkö ja syttyvätkö häiriövalot asennuksen jälkeen.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 19
- Liittynyt: 10 Kesä 2017, 21:32
Re: Corsa D:stä kokemuksia
Edelliseen autooni, aasialaismerkkiseen paukkulaatikkoon verrattuna Corsa on suorastaan taivaallisen pehmeä 185/65 R15 renkailla. Isommissa heitoissa ehkäpä keinahtelee enemmän, mutta ei haittaa minua. Tuollainen mukavuuteen painottuva alusta sopii minulle oikein hyvin. Ja taitaa olla harvinaistuvaa herkkua nykyisellään. Autojen suunnittelijat kun tuntuu usein miettivän työpöydän takana ennemmin kilparatoja, kuin tavallista arkiautoilijaa. Ja lehdet testeissään testailee, pystyykö autolla ajamaan 120 mittarissa hevosenkenkäramppiin. Jos ei onnistu --> ajettavuus on vaarallisen huono.JKAVS kirjoitti:Millainen D-Corsa on jousitusmukavuudeltaan?
Opelit eivät taida olla aivan pahimmasta päästä muiden saksalaisten tapaan, mutta kokemukseni rajoittuvat vanhempiin. C-Corsa 80-profiilin renkailla ainakin on yllättävän siedettävä, joskin vähän pehmeämpikin voisi vielä olla. Onko D-mallissa menty parempaan vai huonompaan suuntaan?
Re: Corsa D:stä kokemuksia
Emännän korsassa(-09/ x14xep) on letkulämmitin,eikä siitä seurannut minkäänsortin ongelmia.köriläs kirjoitti:Perheeseen ajautui 2014 mallinen D Corsa pienellä 1 litraisella 48 Kw moottorilla (A10EXP).
Tähän ei saa moottorilämmtintä Defalta eikä Calixilta.
Onko kukaan asennellut TT-Thermon lämmitintä tälllaiseen moottoriin tai yleensä D Corsaan.
Lähinnä mietityttää sekoaako moottorinohjausyksikkö ja syttyvätkö häiriövalot asennuksen jälkeen.
Re: Corsa D:stä kokemuksia
Heippatirallaa
Kokeillaanpa täältä kysästä alkaa olla ihtellä ja korjaajilla ideat loppu, Corsa D 2011 1.4 tuli hankittua 2vk sitten, heti alko hommat rakoilla, armottomia sytytyskatkosia koko ajan. 2 tulppaa palanut kiinni ja vanhat öljyt vaihtoon. Helpostti asiaa hieman.
Nyt vieläkin välillä napsahtaa jossain imusarjan puolella (tyhjäkäynnillä kuulee) armottoman kovaa heti kuin olisi johto poikki, ei jatkuvasti mutta vähän ajan välein, sen jälkeen hieman hakee tyhjäkäyntiä ja normalisoituu.
Kylmänä kun käynnistää, ei mitään ongelmia mistään suunnalta, Heti kun kone lämpenee alkaa kone nakuttaa heti melko terävästi tyhjäkäynniltä asti ei lopeta ennen kuin kierrokset 2500rpm. Kulutus lisäksi meleko hulppeat 7.5l / 100km ja maantieajossa....
Soitanko myyjälle ja sanon että pidä tunkkis ja vaihan autoa vai onko tuossa vielä jotain toivon kipinää jäljellä.
Kokeillaanpa täältä kysästä alkaa olla ihtellä ja korjaajilla ideat loppu, Corsa D 2011 1.4 tuli hankittua 2vk sitten, heti alko hommat rakoilla, armottomia sytytyskatkosia koko ajan. 2 tulppaa palanut kiinni ja vanhat öljyt vaihtoon. Helpostti asiaa hieman.
Nyt vieläkin välillä napsahtaa jossain imusarjan puolella (tyhjäkäynnillä kuulee) armottoman kovaa heti kuin olisi johto poikki, ei jatkuvasti mutta vähän ajan välein, sen jälkeen hieman hakee tyhjäkäyntiä ja normalisoituu.
Kylmänä kun käynnistää, ei mitään ongelmia mistään suunnalta, Heti kun kone lämpenee alkaa kone nakuttaa heti melko terävästi tyhjäkäynniltä asti ei lopeta ennen kuin kierrokset 2500rpm. Kulutus lisäksi meleko hulppeat 7.5l / 100km ja maantieajossa....
Soitanko myyjälle ja sanon että pidä tunkkis ja vaihan autoa vai onko tuossa vielä jotain toivon kipinää jäljellä.
Re: Corsa D:stä kokemuksia
[kuvahttp://aijaa.com/vtWegq][/kuva]
Mikä anturi 2014 D corsassa etumaskissa rekkarin oikealla puolella?
Autossa ei olemitään hienouksia (parkkitutkia yms..)