eiköhän n.300kg kevyempi ja n.30hv (astra h vs. manta) tehokkaampi auto kelaa vauhtia vähintää saman verran niin teoriassa ku käytännössäki oli välitykset mitkä tahansa!tietty jos nii tiheet et rajotin tulee vastaan tuossa 220km/h kohdalla ni eihä s nopeus siitä nouse.
vai mitä tarmo_l:llä oli mielessä??kyllä tuo 270km/h mantalla on tiukassa mut ei mahdoton.riippuu missä,miten ja millä toi huipputeho tulee....
1600m/300kmh ooppelilla?
Re: 1600m/300kmh ooppelilla?
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
Re: 1600m/300kmh ooppelilla?
käsittääkseni en kyllä tätä viestissäni kiistänytkään, lähinnä päinvastoin.aksu8225 kirjoitti:eiköhän n.300kg kevyempi ja n.30hv (astra h vs. manta) tehokkaampi auto kelaa vauhtia vähintää saman verran niin teoriassa ku käytännössäki oli välitykset mitkä tahansa!
1400kg / 270hv / etuveto < 1100kg / 300hv / takaveto
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Re: 1600m/300kmh ooppelilla?
Koittamaan vaan, sillähän se selviää. Ei kannata kuitenkaan odottaa ihan mahdottomia, voi muuten pettyä. Tuommosessa pitkässä vedossa kun tulee niin monta muuttujaa, että se dynossa tai essonpaarissa ryntäytetty lukema ei juur suuntaa anna.
*TAKAPIHAN STAGE 2,2*
"Jokainen tekee virheitä, mutta minä tiedän niistä eniten"
"Eilen oli sillai, tänään on tällai, huominen on tulevaisuutta"
"Jokainen tekee virheitä, mutta minä tiedän niistä eniten"
"Eilen oli sillai, tänään on tällai, huominen on tulevaisuutta"
Re: 1600m/300kmh ooppelilla?
alpha....en mielestäni kyseenalaistanut sun viestiä.aksu8225 kirjoitti:eiköhän n.300kg kevyempi ja n.30hv (astra h vs. manta) tehokkaampi auto kelaa vauhtia vähintää saman verran niin teoriassa ku käytännössäki oli välitykset mitkä tahansa!tietty jos nii tiheet et rajotin tulee vastaan tuossa 220km/h kohdalla ni eihä s nopeus siitä nouse.
vai mitä tarmo_l:llä oli mielessä??kyllä tuo 270km/h mantalla on tiukassa mut ei mahdoton.riippuu missä,miten ja millä toi huipputeho tulee....
tarmo_l....niinku kirjotin et riippuu miten,missä ja millä tuo teho tulee!!!eli jos huippu teho tulee ahdettuna/ilman....isolla/pienellä ahtimella...4000rpm/7000rpm....piikkinä/tasaisena...
...ja tosihan on et kokeilemalla selviää...
nii ja se vielä etten tiedä villen mantasta ees sitä toimiiko se sähköllä vai polttoaineella...eli aika mutuna heitin...
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
Re: 1600m/300kmh ooppelilla?
No johan on juttua tullut yhdestä kommentista En toki tarkoittanut että oma auto ottais sen 270km/h siihen matkaan, vaan sen teoreettinen huippunopeus
Ja toki itse ainakin tiedän realiteetit niin penkityksestä kuin ilmanvastuksesta yms. Oma katiska oli tuossa penkityksessä juuri kasattu ja sisäänajopaineilla. Ei ehtinyt kovempia paineita kokeilla ennenkuin sulake löytyi voimansiirrosta
Katsotaan sitten ensi kesänä jos kokeillaan paineistaa moottori ahtimen oikealle toiminta-aluelle
EDIT: Niin ja oma auto on tehty ihan vallan muuhun tarkoitukseen kuin huippunopeuskilpuriksi, joten en odotakkaan mitään ihmettä. Kuten jo aiemmin sanoin, KIINNOSTAA KOKEILLA...
Ja toki itse ainakin tiedän realiteetit niin penkityksestä kuin ilmanvastuksesta yms. Oma katiska oli tuossa penkityksessä juuri kasattu ja sisäänajopaineilla. Ei ehtinyt kovempia paineita kokeilla ennenkuin sulake löytyi voimansiirrosta
Katsotaan sitten ensi kesänä jos kokeillaan paineistaa moottori ahtimen oikealle toiminta-aluelle
EDIT: Niin ja oma auto on tehty ihan vallan muuhun tarkoitukseen kuin huippunopeuskilpuriksi, joten en odotakkaan mitään ihmettä. Kuten jo aiemmin sanoin, KIINNOSTAA KOKEILLA...
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Re: 1600m/300kmh ooppelilla?
Jäin miettimään tätä sun veikkausta, ja ehkä vähän alakanttiin, ainakin kun vertaan omaan ajoon Lappeenrannan kentällä vuosia sitten. Autona oli Vectra A 2000 16V (vakio, eli 150hv vapaastihengittävä) ja sillä sai tuolle silloin käytössä olleelle 1600m matkalle 184km/h.Tarmo_L kirjoitti:Sanoisin että ottaa tuolle matkaa n. 220km/h.Ville kirjoitti:Rajuja vehkeitä jannuilla
Alkoi itseänikin kiinnostaa kokeilla mitähän tuo Manta kulkis 1600m matkalla. Edellisellä penkityksellä ei tosin ollut tehoa kuin 300hv/406nm, mutta kaveri laski että pitäisi kuitenkin noilla välityksillä 270km/h kulkea. Kiinnostaa
Enpä asiaa ala sen enempää spekuloimaan, pitää tosiaan kokeilla ensikesänä.
Onkos Tarmo muuten tämä teidän Saab juuri sama johon Pylkkäsen Jukka on tehnyt imusarjaa yms??
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Re: 1600m/300kmh ooppelilla?
Noh, niin tai näin, mielummin kuuluttelee hieman alakanttiin kun yläkanttiin. Ainakin ennenkuin on käynyt koittamassa. Ainakin omasta mielestäni. Ja joo, kyllä herra Pylkkänen on ollut kehitystyössä mukana. Iso kiitos siitä hänelle.Ville kirjoitti: Jäin miettimään tätä sun veikkausta, ja ehkä vähän alakanttiin, ainakin kun vertaan omaan ajoon Lappeenrannan kentällä vuosia sitten. Autona oli Vectra A 2000 16V (vakio, eli 150hv vapaastihengittävä) ja sillä sai tuolle silloin käytössä olleelle 1600m matkalle 184km/h.
Enpä asiaa ala sen enempää spekuloimaan, pitää tosiaan kokeilla ensikesänä.
Onkos Tarmo muuten tämä teidän Saab juuri sama johon Pylkkäsen Jukka on tehnyt imusarjaa yms??
*TAKAPIHAN STAGE 2,2*
"Jokainen tekee virheitä, mutta minä tiedän niistä eniten"
"Eilen oli sillai, tänään on tällai, huominen on tulevaisuutta"
"Jokainen tekee virheitä, mutta minä tiedän niistä eniten"
"Eilen oli sillai, tänään on tällai, huominen on tulevaisuutta"