opelin sähköt

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Mikuk
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 27 Huhti 2010, 15:50

opelin sähköt

Viesti Kirjoittaja Mikuk »

Ostin talvella Vectra 1.8 16 v CD -97 pirssin.Heti päivän jälkeen hävisi lämpötilasäätimien valot,sitten meni puhaltimen 4 asento pimeeks,sitten viikon päästä 2 asento pimeeks.Nyt on muut pelannut vielä.Merkkikorjaamolla ei ole tullut vastaan tällaista ongelmaa,kuntiedustelin.Auto oli seissyt kuukausia liikkeen pihassa kovien pakkasien aikaan.Mutta missä vika?Hapettuneet kytkimet?
2.0 16v CDX
'Senator'
'Senator'
Viestit: 337
Liittynyt: 22 Marras 2009, 18:36

Re: opelin sähköt

Viesti Kirjoittaja 2.0 16v CDX »

Ettei vain olisi polttimot palaneet ja puhaltimen vastuspaketti hässäkkä rikki, että liittyyköhän välttämättä toisiinsa.. :o
Nuo puhaltimen nopeudet on oikutelleet monilla ja haullakin kannattaa yrittää..
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: opelin sähköt

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Polttimot varmaan palaneet niistä säätimistä.
Onko autossa ilmastointi ??
Toimivatko nopeudet 1 ja 3 normaalisti ??
Jos ei ole ilmastointia, ja nuo muut nopeudet toimivat, niin todennäköisesti vika on siinä katkaisijassa.
Suurin nopeus(4) menee releen välityksellä suoraan moottorille. Nopeus 3 yhden vastuksen läpi . Nopeus 2 kahden vastuksen läpi ja nopeus 1 kolmen vastuksen läpi. Jos olisi nopeuden 2 vastus palanut poikki, ei toimisi myöskään nopeus 1 .
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Mikuk
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 27 Huhti 2010, 15:50

Re: opelin sähköt

Viesti Kirjoittaja Mikuk »

Ilmastointi on ja 1 ja 3 toimivat normaalisti.Ilmastoinnin ollessa päällä puhallin pyörii hiljalleen kytkimen 2 ja 4 asennossa.Kerran rassasin ilmastointia ja kytkimiä edestakaisin,kun puhallin lähti 4 asennossa päälle.Toimi vaan seuraavaan auton käynnistys kertaan.Palaisko säätimien polttimot kerralla.Tuntuu kuin nämä olis jotenkin kytköksissä toisiinsa.Jospa joku tietäisi,ennenkuin alan purkamaan
sebaulus
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 41
Liittynyt: 11 Elo 2009, 12:41

Re: opelin sähköt

Viesti Kirjoittaja sebaulus »

laturin jänniteensäädin rikki.
Mittaa jännite ja laita auto käyntiin ja mittaa uudestaan.
Yleensä tuo rikkoo etuvastuksen ja lamput.


Mikuk kirjoitti:Ostin talvella Vectra 1.8 16 v CD -97 pirssin.Heti päivän jälkeen hävisi lämpötilasäätimien valot,sitten meni puhaltimen 4 asento pimeeks,sitten viikon päästä 2 asento pimeeks.Nyt on muut pelannut vielä.Merkkikorjaamolla ei ole tullut vastaan tällaista ongelmaa,kuntiedustelin.Auto oli seissyt kuukausia liikkeen pihassa kovien pakkasien aikaan.Mutta missä vika?Hapettuneet kytkimet?
_oz_
Mikuk
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 27 Huhti 2010, 15:50

Re: opelin sähköt

Viesti Kirjoittaja Mikuk »

Olisi kai siinä possahtanut muutkin mittariston valot,ja muukin elektroniikka,jos jännitteen säätimessä olisi vika.Täytyy rassata kun kelit sallii.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: opelin sähköt

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Juurikin niin... kyllä ne muutkin valot sanoo poks, jos jännitteensäädin on rikki.
Taannoin oli vastaavalla tavalla halvaantunut puhallin... tosin Calibran... kääntyi muistaakseni katkaisijan viaksi.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
sebaulus
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 41
Liittynyt: 11 Elo 2009, 12:41

Re: opelin sähköt

Viesti Kirjoittaja sebaulus »

Mikuk kirjoitti:Olisi kai siinä possahtanut muutkin mittariston valot,ja muukin elektroniikka,jos jännitteen säätimessä olisi vika.Täytyy rassata kun kelit sallii.
Ei välttämättä mene kaikki kerralla pimeeksi. Yleensä juurikin nuo tuulettimen etuvastus ja ajovalonpolttimot. AiRpack valo rupeaa palamaan yli 3t/rpm.
_oz_
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: opelin sähköt

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Tuulettimen etuvastukset ovat sarjassa... jos nopeus 1 toimii, kuten tässä tapauksessa , eivät ole etuvastukset palaneet.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Vastaa Viestiin