vippaskonsteja virittämiseen. (hyötyä) vai roskaa?
vippaskonsteja virittämiseen. (hyötyä) vai roskaa?
eBayn ihmeellisestä maailmasta poimittuja
Käsitykseni mukaan kyseinen laite asennetaan bensapumpulta tulevaan bensaletkuun molemmin puolin nippusiteellä
Laitteessa on kaksi kestomagneettia jotka asetetaan molemmille puolille putkea.
laitteen tarkoitus on jakaa bensasta positiivisesti ja negatiivisesti varautuneet ionit eripuolille putkea, jolloin bensanvirtaus on tasaista ja palaa paremmin ja poistaa koneesta karstaa ja parantaa l/km lukemaa sekä antaa 15 hummaa lisää ja ja ja ja.....
minusta tuo tuntuu hieman ihmeelliseltä viritykseltä. Enkä itse keksi mitään syytä miksi tuo voisi hyödyntää auton käymistä, koska varautuneet ionit palautuvat välittömästi takaisin "klimppeihin" tuon laitteen jälkeen, jolloin lopputulos on sama kuin ilman tuota härpäkettä.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Vauxhall ... ccessories
Tämä sitten on ehkä hieman toimivampi kilke.
Kyseessä on palikka joka kertoo ECU:lle, että ilma joka tulee ilmanputsarista on oletusarvoisesti kylmää aina joten ecu parantaa sytytystä ja ascona saa 15 hevosvoimaa lisää!
mutta. jos eculle kerrotaan että ilma on aina kylmää(happirikasta) jolloin se syöttää enemmän bensaa, jolloin ilma:bensa -suhde on kokoajan pielessä (paitti talvella) kuluttaa auto enemmän koska se käy rikkaalla.
http://cgi.ebay.co.uk/15bhp-ECM-remap-M ... 286.c0.m14
Lisäksi on vielä kolmas kilke (tämä on hieno)
Kyseessä on alumiininen härpäke joka luo "pyörteen" ilmanottoon (asennetaan käsittääkseni ilmanottoputkeen)
Laitteen asnsiosta saat +35hp +31% l/km.
Pyörteen ansiosta kone saa nopeemmin ilmaa joka parantaa koneen käyntiä ja lupaa kuun taivaalta:
FUELMAX VORTEX GENERATOR
SAVES UP TO 31% ON FUEL!!!
GENERATES UP TO +35BHP EXTRA!!!
WORKS ON PETROL OR DIESEL
FITS ANY VEHICLE
EASY FIVE MINUTE FITMENT
FEEL THE DIFFERENCE RIGHT AWAY
SMOOTHER GEAR CHANGES
BETTER ACCELERATION
BETTER FUEL ECONOMY
LESS EMISSIONS
LESS OIL CHANGES
LESS WEAR AND TEAR ON THE ENGINE
LESS SERVICING CHARGES
LESS MONEY SPENT ON PETROL
MORE MONEY IN YOUR POCKET!
PAYS FOR ITSELF IN TWO DAYS!
LIFETIME GUARANTEE
http://cgi.ebay.co.uk/FUELMAX-31-Petrol ... 286.c0.m14
joten jos näiden laitteiden lisäksi asennetaan vapaavirtaussuodin joka tuo sen +15-25hp (just juu)
tankkiin kaadetaan rikastetta +10hp (joka kuitenkin toimii vasta kun pellinalla on +200bhp)
saan asconasta (115hp) irti tuommoiset 216hp ja se kuluttaa 4l/100km ja ja ja.. (alkaa kuulostamaan ihan spämmiltä)
Mutta onko kellään kokemusta moisista laitteista että voisiko ne oikeesti tehdä jotain muutakuin lisäävät painolastia ja keventävät lompakkoa.
Käsitykseni mukaan kyseinen laite asennetaan bensapumpulta tulevaan bensaletkuun molemmin puolin nippusiteellä
Laitteessa on kaksi kestomagneettia jotka asetetaan molemmille puolille putkea.
laitteen tarkoitus on jakaa bensasta positiivisesti ja negatiivisesti varautuneet ionit eripuolille putkea, jolloin bensanvirtaus on tasaista ja palaa paremmin ja poistaa koneesta karstaa ja parantaa l/km lukemaa sekä antaa 15 hummaa lisää ja ja ja ja.....
minusta tuo tuntuu hieman ihmeelliseltä viritykseltä. Enkä itse keksi mitään syytä miksi tuo voisi hyödyntää auton käymistä, koska varautuneet ionit palautuvat välittömästi takaisin "klimppeihin" tuon laitteen jälkeen, jolloin lopputulos on sama kuin ilman tuota härpäkettä.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Vauxhall ... ccessories
Tämä sitten on ehkä hieman toimivampi kilke.
Kyseessä on palikka joka kertoo ECU:lle, että ilma joka tulee ilmanputsarista on oletusarvoisesti kylmää aina joten ecu parantaa sytytystä ja ascona saa 15 hevosvoimaa lisää!
mutta. jos eculle kerrotaan että ilma on aina kylmää(happirikasta) jolloin se syöttää enemmän bensaa, jolloin ilma:bensa -suhde on kokoajan pielessä (paitti talvella) kuluttaa auto enemmän koska se käy rikkaalla.
http://cgi.ebay.co.uk/15bhp-ECM-remap-M ... 286.c0.m14
Lisäksi on vielä kolmas kilke (tämä on hieno)
Kyseessä on alumiininen härpäke joka luo "pyörteen" ilmanottoon (asennetaan käsittääkseni ilmanottoputkeen)
Laitteen asnsiosta saat +35hp +31% l/km.
Pyörteen ansiosta kone saa nopeemmin ilmaa joka parantaa koneen käyntiä ja lupaa kuun taivaalta:
FUELMAX VORTEX GENERATOR
SAVES UP TO 31% ON FUEL!!!
GENERATES UP TO +35BHP EXTRA!!!
WORKS ON PETROL OR DIESEL
FITS ANY VEHICLE
EASY FIVE MINUTE FITMENT
FEEL THE DIFFERENCE RIGHT AWAY
SMOOTHER GEAR CHANGES
BETTER ACCELERATION
BETTER FUEL ECONOMY
LESS EMISSIONS
LESS OIL CHANGES
LESS WEAR AND TEAR ON THE ENGINE
LESS SERVICING CHARGES
LESS MONEY SPENT ON PETROL
MORE MONEY IN YOUR POCKET!
PAYS FOR ITSELF IN TWO DAYS!
LIFETIME GUARANTEE
http://cgi.ebay.co.uk/FUELMAX-31-Petrol ... 286.c0.m14
joten jos näiden laitteiden lisäksi asennetaan vapaavirtaussuodin joka tuo sen +15-25hp (just juu)
tankkiin kaadetaan rikastetta +10hp (joka kuitenkin toimii vasta kun pellinalla on +200bhp)
saan asconasta (115hp) irti tuommoiset 216hp ja se kuluttaa 4l/100km ja ja ja.. (alkaa kuulostamaan ihan spämmiltä)
Mutta onko kellään kokemusta moisista laitteista että voisiko ne oikeesti tehdä jotain muutakuin lisäävät painolastia ja keventävät lompakkoa.
-Ei se mikään ruusu oo, mut kukkiiha ne perunatki-
-when you can do it, why not overdo it-
-when grip ends, drifting begins-
-when you can do it, why not overdo it-
-when grip ends, drifting begins-
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: vippaskonsteja virittämiseen. (hyötyä) vai roskaa?
Kautta aikojen on ihmisiä yritetty vetää höplästä kaikenmaailman kikkareilla. Tuotteessa yleensä on pari ominaisuutta: se on riittävän halpa ja lupaukset riittävän pieniä ja ympäripyöreitä, ettei tule paineita oikeudenkäynteihin tms. Aihe ei rajoitu pelkästään automaailmaan, voithan katsella ostos-tv:stä kaikkea mullistavaa laihdutuksen saralla. Ja ennen vanhaan sai joka kotiin jaettavista kuvastoista ostaa poronsarvijauheita yms
Re: vippaskonsteja virittämiseen. (hyötyä) vai roskaa?
totta, sangen hupaisaa välillä kun noita löytää ja noita on paljon ebayssa.
-Ei se mikään ruusu oo, mut kukkiiha ne perunatki-
-when you can do it, why not overdo it-
-when grip ends, drifting begins-
-when you can do it, why not overdo it-
-when grip ends, drifting begins-
Re: vippaskonsteja virittämiseen. (hyötyä) vai roskaa?
Joku lehti kokeili tuollaista pyörrehärpätintä dynossa ja olivat sitä mieltä että se toi jonkun hepan lisää tehoa. Mahtoikohan olla Spinneri. Suhtaudun silti melko skeptisesti moiseen
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Re: vippaskonsteja virittämiseen. (hyötyä) vai roskaa?
myytin murtajat kokeili noita samoja tuotteita eikä yhestäkään ollut muuta kuin haittaa...
uskon lastun tuomaa lisä tehoon en magneetin
uskon lastun tuomaa lisä tehoon en magneetin
Astra F Turbo (B204)
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3678
- Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Alavus
- Viesti:
Re: vippaskonsteja virittämiseen. (hyötyä) vai roskaa?
Voiko tuosta magneetista nyt kummemmin haittaakaan olla? Jos ei rahanmenetystä oteta huomioon...
Re: vippaskonsteja virittämiseen. (hyötyä) vai roskaa?
Työmaalla pyöri jossain vaiheessa mainoslehtinen tollasesta Fuelmaxin tyyppisestä (vai oisko ollu just sama) aparaatista ja siinä ne oli saaneet yhteen autoon muistaakseni 9 sellasta ropelia. Yhtä siinä tietysti pääasiassa kaupattiin, mutta useammalla saavutettiin vielä parempi tulos. Jos en nyt ihan väärin muista niin siinä piirroksessa oli ropeli ennen turboa, kaasuläpässä, jokaiselle (4) sylinterille oma, yksi ennen kattia, toinen katin jälkeen ja yksi vielä siellä pakoputken loppupäässä.
Ja toi oli siis ihan hieno lärpykkä, suomennettu ja muistaakseni eräs ihan tunnettu firma vielä maahantuojana.
Ja toi oli siis ihan hieno lärpykkä, suomennettu ja muistaakseni eräs ihan tunnettu firma vielä maahantuojana.
Re: vippaskonsteja virittämiseen. (hyötyä) vai roskaa?
eikö kaasutinexpertti oo tämmösiin juttuihin erikoistunu!?
http://www.kaasutinexpertti.fi/shop/pro ... 76be657d73
http://www.kaasutinexpertti.fi/shop/pro ... 76be657d73
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
Re: vippaskonsteja virittämiseen. (hyötyä) vai roskaa?
Onhan noista pyöryläsiipi tötteröö virityksistä vissiin apua...tosin ne hyvin harvoin toimivat "yleismallisesti", eli joka autoon, imukoteloon, järjestelmään. Jonkinlainen pulssi/pyörre järjestelmä saada tietysti tehtyä ja siitä saattaa muutama heponen lisää tulla, mutta valmistuskustannuksen ovat saavutettuun hyötyyn nähden melko suuret.
- Lakkatinneri
- 'Senator'
- Viestit: 523
- Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
- Paikkakunta: Sastamala
Re: vippaskonsteja virittämiseen. (hyötyä) vai roskaa?
Tuo ilmamassamittariin tuleva "lastu" oli nyt niin halpa (4€) ebayssa että tilasin niin saadanpahan selvyys ehkä siihenkin, täytyy ottaa auto pakokaasutesterille niin näkee millasta muutosta tekee päästöissä.
Mutta tuloksia tästä ehkä viikon kuluttua, periaate sinällänsähän on toimiva mutta epäilen luvattua tehonlisäystä, kun olis tehopenkki lähempänä ja halvempi niin vois käydä oikein testaamassa asian
Ja ainahan näitä voi ostaa tukkupaketin ja mennä myymään ammattikoulun nurkalle pojille vähän "halpaa tehoa"
Mutta tuloksia tästä ehkä viikon kuluttua, periaate sinällänsähän on toimiva mutta epäilen luvattua tehonlisäystä, kun olis tehopenkki lähempänä ja halvempi niin vois käydä oikein testaamassa asian
Ja ainahan näitä voi ostaa tukkupaketin ja mennä myymään ammattikoulun nurkalle pojille vähän "halpaa tehoa"
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
- Lakkatinneri
- 'Senator'
- Viestit: 523
- Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
- Paikkakunta: Sastamala
Re: vippaskonsteja virittämiseen. (hyötyä) vai roskaa?
Noniin saatiin potikka kotiin, yksinkertainen pieni 35mm x 35mm x 15mm kotelo josta tulee kaksi johtoa pihalle (koitan saada kuvan jossain välissä)
No pakkohan se oli avata ja katsoa mitä siellä on... aivan tavallinen vastus kiinni sokeripalassa josta lähtee johdot, vastusarvo on joko 1200, 120 tai 12 ohmia kun en osannut oikein tulkita tuota mun bilteman sata vuotta vanhaa mittaria
Katsotaan nyt jos vaikka sitten viikonloppuna saatais jotain testejäkin tehtyä, tällä hetkellä laittaisin rahani sille että bensankulutus kasvaa radikaalisti ja "teho" kasvaa vähän, hyvin vähän...
No pakkohan se oli avata ja katsoa mitä siellä on... aivan tavallinen vastus kiinni sokeripalassa josta lähtee johdot, vastusarvo on joko 1200, 120 tai 12 ohmia kun en osannut oikein tulkita tuota mun bilteman sata vuotta vanhaa mittaria
Katsotaan nyt jos vaikka sitten viikonloppuna saatais jotain testejäkin tehtyä, tällä hetkellä laittaisin rahani sille että bensankulutus kasvaa radikaalisti ja "teho" kasvaa vähän, hyvin vähän...
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
Re: vippaskonsteja virittämiseen. (hyötyä) vai roskaa?
heehehe, menit sit ostamaan superhalpaa hevosvoimaa.
onko ajotuntuma muuttunut?
kulkee kuin raketti?
onko ajotuntuma muuttunut?
kulkee kuin raketti?
-Ei se mikään ruusu oo, mut kukkiiha ne perunatki-
-when you can do it, why not overdo it-
-when grip ends, drifting begins-
-when you can do it, why not overdo it-
-when grip ends, drifting begins-
- Lakkatinneri
- 'Senator'
- Viestit: 523
- Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
- Paikkakunta: Sastamala
Re: vippaskonsteja virittämiseen. (hyötyä) vai roskaa?
No en oo ehtinyt vielä kokeileen mutta eiköhän tässä lähipäivinä saada testailtuaMrop kirjoitti:heehehe, menit sit ostamaan superhalpaa hevosvoimaa.
onko ajotuntuma muuttunut?
kulkee kuin raketti?
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
Re: vippaskonsteja virittämiseen. (hyötyä) vai roskaa?
Onhan noita ennenkin tivailtu L/LE jetronic ilmamäärämittareihin. En vain muista et huijattiinko sillä imuilman lämpötilaa vai ihan IMM arvoa. Kuitenkin se tais olla että imuilma vaikutti n3% seokseen.Lakkatinneri kirjoitti:Tuo ilmamassamittariin tuleva "lastu" oli nyt niin halpa (4€) ebayssa että tilasin niin saadanpahan selvyys ehkä siihenkin, täytyy ottaa auto pakokaasutesterille niin näkee millasta muutosta tekee päästöissä.
Mutta tuloksia tästä ehkä viikon kuluttua, periaate sinällänsähän on toimiva mutta epäilen luvattua tehonlisäystä, kun olis tehopenkki lähempänä ja halvempi niin vois käydä oikein testaamassa asian
Ja ainahan näitä voi ostaa tukkupaketin ja mennä myymään ammattikoulun nurkalle pojille vähän "halpaa tehoa"
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)