Vaihdelaatikon välilaippoja

Voimansiirron paranteluun liittyvää keskustelua
Hezzu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 776
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Vaihdelaatikon välilaippoja

Viesti Kirjoittaja Hezzu »

Alustavaa kyselyä löytyisikö porukalla kiinnostusta laippoihin?

Kyseessä siis OHC jako moottoriin ja BMW jako vaihdelaatikolle. Vaihdelaatikon jako on getrag 260(ainakin M20 moottorien perästä käy) tai E36 M3 laatikolle.

Materiaalina 10mm musta rauta. Kierteet ja senkkaukset tehtynä valmiiksi.

HUOM!! Sopii myös Saabin koneen perään ;)

Hintaa ei vielä tiedossa, mutta luultavasti pyöritään jossain 80e tuntumassa laipan osalta.
GSi+to4
'Senator'
'Senator'
Viestit: 545
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 20:12
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Vaihdelaatikon välilaippoja

Viesti Kirjoittaja GSi+to4 »

Onkos laatikko käännetty suoraan tuolla laipalla?
Hezzu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 776
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Vaihdelaatikon välilaippoja

Viesti Kirjoittaja Hezzu »

Oma laatikko on suorassa(e36 M3 laatikko), eli se ainakin tulee pystyyn. Tosin 260 getragia ei itselläni ole ollut käsillä joten en ole pystynyt tarkasti mittaamaan sen vaatimaa kallistusta tuossa pulttijaossa, laippa on tehty kyllä niin että laatikon pitäisi tulla pystyyn koneen kanssa. Keme mittasi yhdestä laatikosta kaltevuuden mutta tämä kaltevuus asia voidaan varmistaa vielä.
C caddy
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 47
Liittynyt: 01 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Etelä Suomi

Re: Vaihdelaatikon välilaippoja

Viesti Kirjoittaja C caddy »

Kiinnostaisi juu tuommonen laippa. Sopiikohan laatikko S14 koneen perästä myös tähän..? Siinä ainakin eri jako, kun M20. Oisko sama sittenkun E36 M3.
Hezzu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 776
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Vaihdelaatikon välilaippoja

Viesti Kirjoittaja Hezzu »

Onko sulla tota laatikkoa olemassa? mulla on pari variaatiota noista laipoista hallilla, pyörähdä vaikka joskus laatikon kanssa siinä niin katotaan?

Noissa laipoissa on kyllä sama jako, siis M20 ja M3 välillä, pulttijako on vaan eri kohdassa(moottorien kaltevuudessa on eroja)

Mutta tosiaan tota vois testata kyllä tota e30 M3 laatikkoa, ei sulta sattuis löytymään sitten myös tollasta 260 getragia myös mikä olisi M20 koneen perästä? Sais varmuuden tohon kaltevuuteen.
C caddy
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 47
Liittynyt: 01 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Etelä Suomi

Re: Vaihdelaatikon välilaippoja

Viesti Kirjoittaja C caddy »

On M20 koneesta 260 getrag ja E30 M3 getrag myös.... täytyy tulla käymään niiden kanssa joku pvä.
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2847
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Vaihdelaatikon välilaippoja

Viesti Kirjoittaja Keme »

Huh, sit ei mee mun piikkiin mahdollinen 260G:n vinossa oleminen... :D

No, eee. Kyä mä uskallan väittää, että toi mun mittailukin on kokolailla lähellä totuutta.
JEEEEEEEEEEEEE!
vectra-v6
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Loimaa

Re: Vaihdelaatikon välilaippoja

Viesti Kirjoittaja vectra-v6 »

Kiinnostusta olis, koska näitä ois saatavilla?
Hezzu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 776
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Vaihdelaatikon välilaippoja

Viesti Kirjoittaja Hezzu »

M3 laatikolle vaikka heti. Huomenna sovitellaan yhtä laatikkoa tuohon laippaan että saataisi varmuus minkä laatikon kaltevuus tuossa toisessa laipassa on.
Hezzu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 776
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Vaihdelaatikon välilaippoja

Viesti Kirjoittaja Hezzu »

Tavailin vähän tuota ruottinpojan tekstiä niin E30 koppasen 325 laatikko pitäisi olla se mille tuo laippa on tehty, eli getrag 260 ja M20 moottorin jako. Tämän vahvistaisi Kemenkin mittailut.

Ainakin M3(E36) laatikon kanssa joutuu sitten teettämään holkin kytkinakselin päähän että saa silmälaakerin akselille. Akseli on muuten liian lyhyt.
Hezzu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 776
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Vaihdelaatikon välilaippoja

Viesti Kirjoittaja Hezzu »

Alkaa vahvistumaan tuo asia että se on M20 moottorin perästä olevat 260 getragit mitkä käy tuohon "normi" laippaan. Eilen soviteltiin ison getragin kytkinkoppaa niin se ei ainakaan sopinut jaon puolesta, eli tämä oli ilmeisesti M30 koneen perästä oleva laatikko.
Hezzu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 776
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Vaihdelaatikon välilaippoja

Viesti Kirjoittaja Hezzu »

Yksi ohc->getrag 260 laippa on tällä hetkellä valmiina ja odottaa tarvitsijaa :)
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2847
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Vaihdelaatikon välilaippoja

Viesti Kirjoittaja Keme »

Aika sievän paketin tommosella välilaipalla saa aikaiseksi

http://www.students.tut.fi/~siitonek/1/ ... aloota.jpg

Looota ja kone suorassa, ihan niinku pittää ollakki. Ja kauniisti sopii sankavitunaikaseen ooppeliin.
JEEEEEEEEEEEEE!
Hezzu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 776
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Vaihdelaatikon välilaippoja

Viesti Kirjoittaja Hezzu »

Keme kirjoitti:Aika sievän paketin tommosella välilaipalla saa aikaiseksi

http://www.students.tut.fi/~siitonek/1/ ... aloota.jpg

Looota ja kone suorassa, ihan niinku pittää ollakki. Ja kauniisti sopii sankavitunaikaseen ooppeliin.

On se nätti :)
kingAna
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 28 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Turku

Re: Vaihdelaatikon välilaippoja

Viesti Kirjoittaja kingAna »

kiinnostaa välilaippa, onko yhtään varastossa?
Vastaa Viestiin