Pieni ahdin vs iso ahdin ja pakopaineet

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

mannta3 kirjoitti:Oonhan mä siellä ollu neljänä kesänä töissä... ja nyt tänä vuonna tuli oltua 7kk siellä kun oli koulusta kaikenmaailman harjotteluja. Kai sitä ollaan sit koulun jälkeen (ens kesänä?) menossa sinne katteleen ainakin jokskin aikaa.
Itsekin tuli oltua ennen inttiä 3/4 kuukautta uudes hallissa patoja kasailemassa. Eräs massikka vähän pääs sekoomaan eikä hyytyny vaikka fööniin päästi 8kg jauhesammuttimen/muovipusseja/romua. Laakeripesä petti ja laski öljyt imupuolelle josta tuo innostui oikein mukavasti :lollis:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
mannta3
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 257
Liittynyt: 16 Huhti 2005, 18:47
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja mannta3 »

-WW- kirjoitti:
mannta3 kirjoitti:Oonhan mä siellä ollu neljänä kesänä töissä... ja nyt tänä vuonna tuli oltua 7kk siellä kun oli koulusta kaikenmaailman harjotteluja. Kai sitä ollaan sit koulun jälkeen (ens kesänä?) menossa sinne katteleen ainakin jokskin aikaa.
Itsekin tuli oltua ennen inttiä 3/4 kuukautta uudes hallissa patoja kasailemassa. Eräs massikka vähän pääs sekoomaan eikä hyytyny vaikka fööniin päästi 8kg jauhesammuttimen/muovipusseja/romua. Laakeripesä petti ja laski öljyt imupuolelle josta tuo innostui oikein mukavasti :lollis:
Joo kyl siellä näitä pääsee välillä tapahtuun... ja monenlaista muutakin :D
Ite olin vanhojen linjojen aikaan tekeen koneita, mut nyt oon ollu muissa hommissa.
Audi S4 -06
Clio 2 1.5 dCi -01
Honda CBR 600 -97
Bayliner Capri 1750 -90
villeg
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 65
Liittynyt: 24 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Luvia

Viesti Kirjoittaja villeg »

-WW- kirjoitti:Lähinnnä tarkoitin downpipen puoleista pakovastusta, ylhäällä kerroinkin jo visioni 8) Ainakin Evo IIX ja IX mitsuissa kriittisen pakopaineen raja on se 0.6bar joten siinä se kilon mittari varmaa piisaa hyvin.

Moottorin ohjauksena toimii Motronic, ja naku antureita kaksi jotka nappaavat sytkää 13´ myöhäselle aivan käsittämättömällä nopeudella :o Tuli ajeltua niilla vakio suuttimilla ja tuo tuli todettua. Heti kun veti laihalle niin nakua ei voinut edes kuulla ja sytkän vaan tönäs myöhäselle :wink: Yllättävän toimiva. Niin ja sytkäähän ei helpolla säädellä noissa laitteissa.

Ot. Meinaat siis tuohon keskelle työmaata muuttaa :lol: Ollaan lähes naapureita, vain onneton lammikko välissä. Hervannan VTT:lle meinaat mennä kouluja jatkaan vai?

Milläs olet tuota sytytysennakkoa seurannut?
Aattelin vaan että onko jotain kokemuksia noista ALDL kaapeleista tai oikeastaan jotain sellaista softaa joka toimisi opelissa?
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

villeg kirjoitti:
-WW- kirjoitti:Lähinnnä tarkoitin downpipen puoleista pakovastusta, ylhäällä kerroinkin jo visioni 8) Ainakin Evo IIX ja IX mitsuissa kriittisen pakopaineen raja on se 0.6bar joten siinä se kilon mittari varmaa piisaa hyvin.

Moottorin ohjauksena toimii Motronic, ja naku antureita kaksi jotka nappaavat sytkää 13´ myöhäselle aivan käsittämättömällä nopeudella :o Tuli ajeltua niilla vakio suuttimilla ja tuo tuli todettua. Heti kun veti laihalle niin nakua ei voinut edes kuulla ja sytkän vaan tönäs myöhäselle :wink: Yllättävän toimiva. Niin ja sytkäähän ei helpolla säädellä noissa laitteissa.

Ot. Meinaat siis tuohon keskelle työmaata muuttaa :lol: Ollaan lähes naapureita, vain onneton lammikko välissä. Hervannan VTT:lle meinaat mennä kouluja jatkaan vai?

Milläs olet tuota sytytysennakkoa seurannut?
Aattelin vaan että onko jotain kokemuksia noista ALDL kaapeleista tai oikeastaan jotain sellaista softaa joka toimisi opelissa?

Ajotuslampullakin näkee aika hyvin muutokset, mutta parempi on KTS650

Kuva
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
juise
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 101
Liittynyt: 23 Maalis 2006, 18:11
Paikkakunta: Kuopijo

Viesti Kirjoittaja juise »

Ouboi, sisulaisia siellä sisulaisia täällä. Kukahan sielläolijoista malttaa olla ruuvaamatta vapaa-aikanaki :lollis:
..OT..
mjannem
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 30
Liittynyt: 12 Elo 2008, 16:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pieni ahdin vs iso ahdin ja pakopaineet

Viesti Kirjoittaja mjannem »

Onko kellään tietoa paljonko vakio c20let tuottaa 1.1 bar. ahtopaineella vakio ahtimella?
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Pieni ahdin vs iso ahdin ja pakopaineet

Viesti Kirjoittaja madi »

varmaan joku 260-270hp

esim vertailu mitsun td05-20g ahtimella 1bar paineilla 310-320hp
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Vastaa Viestiin