C-Vectran tyyppivikoja?
Re: C-Vectran tyyppivikoja?
Onko kenelläkään tietoa löytyykö tuohon alustan rusahteluun hidasteissa mitään pysyvää lääkettä? Kyseessä on 70 tkm ajettu vectra wagon -04. Ekalla kerralla merkkihuolto vaihtoi sisemmät raidetangon päät (ei liittynyt varsinaisesti ääntelyihin) ja rasvasi kallistuksenvakaajien kumit. ääni hiljeni hieman mutta ei poistunut. sen jälkeen auto uudestaan pajalle ja nyt vaihdettiin ihan uudet kumit. ei mitään vaikutusta, yhä rusahtelee/narskuu hidateissa ym suuremmissa heitoissa. Aiemmin oli autona Astra f ja siinä oli tietty omat ongelmansa ruosteineen ja öljynkulutuksineen. C-vectran laatuhan pitäisi olla kaikin puolin kunnossa. Valojen välkkyminen ja himmeneminen tyhjäkäynnillä rattia käännettäessä, ilmastoinnin servomoottorien äänet käynnistyksen jälkeen ja sammutettaessa, erilaiset natinat ja kitinät mm. ovissa ja ratin takana ym.. kyllähän näitä tuttuja "ominaisuuksia" löyty muitakin omasta yksilöstä. Jotenkin en vain sulata sitä että tämän luokan autossa kyseiset ilmiöt ovat "ominaisuuksia".
Re: C-Vectran tyyppivikoja?
Pisti omaan silmään,ja vaimonkin, -08 2.2 farkku Vectra pienillä kilometreillä.
Joko tohon mennessä on nää "lastenviat" pystytty välttämään? Ketjuvetoinenhan se on edelleen(?)
Mites ton 2.2 huoltohinnat, onko paljonkin kalliimmat kuin esim 1.8?
Joko tohon mennessä on nää "lastenviat" pystytty välttämään? Ketjuvetoinenhan se on edelleen(?)
Mites ton 2.2 huoltohinnat, onko paljonkin kalliimmat kuin esim 1.8?
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Re: C-Vectran tyyppivikoja?
Onkos tuosta 2.0 - turbosta mitään hyvää/pahaa sanottavaa? Vähän alkanu sellanen himotella farkkukorisena...
Re: C-Vectran tyyppivikoja?
En ihan joka viestiä ketjusta jaksanut lukea, mutta ainakin suurin osa viesteistä näytti käsittelevän ennen faceliftiä valmistettuja C-Vectroja. Itsellä olisi hakusessa Facelift C-Vectra farkku Diesel ja pitäisi tietää mitä siitä kannattaa erityisesti ostaessa katsastaa ja mihin varautua. Ilmeisesti Astra H:n verrattuna varsin luotettavia pelejä ja hieman hiljaisempia, olenko oikeassa?
1,9 litraisissa dieseleissä näkyy olevan kahta teholuokkaa, 100HV ja 120Hv, onko noissa käytännön eroja? Toimivuus ongelmia? Alle 100.000 ajettuja olen lähinnä katsellut.
1,9 litraisissa dieseleissä näkyy olevan kahta teholuokkaa, 100HV ja 120Hv, onko noissa käytännön eroja? Toimivuus ongelmia? Alle 100.000 ajettuja olen lähinnä katsellut.
Skoda Octavia TDI
Re: C-Vectran tyyppivikoja?
Onko kenelläkään hajua mikä voisi olla vakionopeudensäätimessä vikana, kun kesken ajon jos ottaa pois päältä niin ei välttämättä saa takaisin päälle ennen kuin on virrat käyttänyt nollilla.
Tänään ekaa kertaa teki tuon ja ilmeiseti autoon on jo kerran vaihdettu tuo viiksi.
Tänään ekaa kertaa teki tuon ja ilmeiseti autoon on jo kerran vaihdettu tuo viiksi.
Harrastepeli Astra H TwinTop
Re: C-Vectran tyyppivikoja?
Minulla teki tuota joskus aiemmin, nyt vika on mystisesti poistunut itsestään. Viiksi myös vaihdettu ja vikaa oli sen jälkeen, ei mielestäni johdu ainakaan viiksestä mutta nyt tuota vikaa tosiaan ei ole ollut ainkaan vuoteen.Haba kirjoitti:Onko kenelläkään hajua mikä voisi olla vakionopeudensäätimessä vikana, kun kesken ajon jos ottaa pois päältä niin ei välttämättä saa takaisin päälle ennen kuin on virrat käyttänyt nollilla.
Tänään ekaa kertaa teki tuon ja ilmeiseti autoon on jo kerran vaihdettu tuo viiksi.
- Astra J 1.4 turbo -11
- Astra GTC Cosmo -05
- Vectra GTS 2.0 turbo -04
- Astra 2.2 Sport -00
- Astra GTC Cosmo -05
- Vectra GTS 2.0 turbo -04
- Astra 2.2 Sport -00
Re: C-Vectran tyyppivikoja?
Jarrupolkimessa, ja manuaaleissa myös kytkinpolkimessa, on anturit jotka ottaa vakkarin pois päältä poljinta painettaessa. Ainakin kytkinpolkimeen on olemassa jousi, jonka pitäisi jeesata jos poljin ei jostain syystä palaudu tarpeeksi ylös vaan jää painamaan anturia. Tuon voi helposti testata nostamalla ajossa polkimia ja kokeilla sen jälkeen josko vakkari kytkeytyisi.Haba kirjoitti:Onko kenelläkään hajua mikä voisi olla vakionopeudensäätimessä vikana, kun kesken ajon jos ottaa pois päältä niin ei välttämättä saa takaisin päälle ennen kuin on virrat käyttänyt nollilla.
Tänään ekaa kertaa teki tuon ja ilmeiseti autoon on jo kerran vaihdettu tuo viiksi.
Brittifoorumilta löytyy tuon jousen kuvat ja mallinumerot: http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?t=33621
Re: C-Vectran tyyppivikoja?
C-Vectran tunnettu ominaisuus on ajovalojen vilkkuminen/himmeneminen kun pyörittää rattia auton ollessa tyhjäkäynnillä. Kuuluuko samaan ominaisuuteen myös valojen samanlainen vilkkuminen ja ajotietokoneen näytön hienoinen kirkkauden vaihtelu silloin kun vetoluistonesto puuttuu pyörien sutimiseen? Omassa autossa näin tapahtuu. Eli kun pyörät sutivat ja luistoneston valo vilkkuu mittaristossa, niin samaan aikaan ajovalojen kirkkaus vaihtelee ja ajotietokoneen näytön kirkkaus myös. onko kokemuksia saako hommaa jotenkin korjatuksi vai onko sekin vain ominaisuus muiden joukossa?
Re: C-Vectran tyyppivikoja?
Eiköhän se kuulu. Se ottaa pois kierroksia ja samalla jännitteet pienenee. Kaikille laitteille eiu riitä poweria.
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Re: C-Vectran tyyppivikoja?
Mulla tekee juurikin nuo kaikki kertomasi tapahtumat. Eiköhän se ole ominaisuus.Reiska kirjoitti:C-Vectran tunnettu ominaisuus on ajovalojen vilkkuminen/himmeneminen kun pyörittää rattia auton ollessa tyhjäkäynnillä. Kuuluuko samaan ominaisuuteen myös valojen samanlainen vilkkuminen ja ajotietokoneen näytön hienoinen kirkkauden vaihtelu silloin kun vetoluistonesto puuttuu pyörien sutimiseen? Omassa autossa näin tapahtuu. Eli kun pyörät sutivat ja luistoneston valo vilkkuu mittaristossa, niin samaan aikaan ajovalojen kirkkaus vaihtelee ja ajotietokoneen näytön kirkkaus myös. onko kokemuksia saako hommaa jotenkin korjatuksi vai onko sekin vain ominaisuus muiden joukossa?
Opel Vectra C V6Turbo
Re: C-Vectran tyyppivikoja?
Ei pitäs varmaan ääneen sanoo, mutta mulla lopetti myös takkuamisen itsestään. Alkuun silloin tällöin kiukutteli mutta viime viikot on toiminut kiltisti joka kerta nappia painaessa.driver kirjoitti:Minulla teki tuota joskus aiemmin, nyt vika on mystisesti poistunut itsestään. Viiksi myös vaihdettu ja vikaa oli sen jälkeen, ei mielestäni johdu ainakaan viiksestä mutta nyt tuota vikaa tosiaan ei ole ollut ainkaan vuoteen.
Re: C-Vectran tyyppivikoja?
Nelisen tonnia olen kerenny huristelemaan menopelilläni itse (yhteensä n.144tkm) ja nyt koen tämä takajarrujen vittumaisen rahinan. Aivan uskomattoman ärsyttävää. Mietin että onko jarrupalat menneet jo nyt puhki ja katsoin että ei ole. Noh tilasin uudet ja pojat vaihtavat huomenna. Saa nähdä häviääkö iäksi vai muutamaksi tonniksi. Rupea vituttamaan tuollainen rohina ja kun se ei kuulu aina! Huomasin eilen kun ajoin hidasteeseen jarruttaen. Ääni saattaa yltyä välillä niin pahaksi että mummot kääntyy katsomaan mikä romu sieltä ajaa. Pakko siis vaihdattaa palat taakse ja sanoa sälleille että putsaa jarrusatulat hyvin ettei ole mitään paskaa siellä.
Sinänsä raivostuttavaa että juuri eilen kävin säätämässä kulmat ja samana päivänä huomasin tämän rohinan. Olisi ollut liikaa pyydetty että olisi rohissut pari päivää aikaisemmin niin olisi saanut samaan laskuun palojen vaihdon.
Sinänsä raivostuttavaa että juuri eilen kävin säätämässä kulmat ja samana päivänä huomasin tämän rohinan. Olisi ollut liikaa pyydetty että olisi rohissut pari päivää aikaisemmin niin olisi saanut samaan laskuun palojen vaihdon.
2.8T
Re: C-Vectran tyyppivikoja?
Tuo takajarrujen rohina johtuu todennäköisesti jarrulevyn epätasaisesta kulumisesta.
Vanhempieni B vectraan vaihdettiin aikanaan takalevyt tuon vuoksi, kun oli talven hissuttelujarruttelun aikana jarrulevyt ruostuneet karheiksi.
Samaa rohinaa on itselläni C:ssä ja vanhempieni nykyisessä C:ssä.
Parhaiten tuosta pääsee eroon, kun käyttää niitä jarruja. Itse vedän joskus kässäriä hieman päälle esimerkiksi pesun jälkeen liikkeelle lähtiessä ja auttaa selvästi (tätä ei voinut B:ssä tehdä, kun käsijarrut oli erilliset, mutta C:ssä käyttää samoja paloja).
Ilmeisesti takajarrut ottavat normiajossa niin harvoin ja hellästi kiinni, että levyt eivät puhdistu paskasta/ruosteesta ja pinta menee epätasaiseksi.
Vanhempieni B vectraan vaihdettiin aikanaan takalevyt tuon vuoksi, kun oli talven hissuttelujarruttelun aikana jarrulevyt ruostuneet karheiksi.
Samaa rohinaa on itselläni C:ssä ja vanhempieni nykyisessä C:ssä.
Parhaiten tuosta pääsee eroon, kun käyttää niitä jarruja. Itse vedän joskus kässäriä hieman päälle esimerkiksi pesun jälkeen liikkeelle lähtiessä ja auttaa selvästi (tätä ei voinut B:ssä tehdä, kun käsijarrut oli erilliset, mutta C:ssä käyttää samoja paloja).
Ilmeisesti takajarrut ottavat normiajossa niin harvoin ja hellästi kiinni, että levyt eivät puhdistu paskasta/ruosteesta ja pinta menee epätasaiseksi.
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Re: C-Vectran tyyppivikoja?
Olin väärässä. Takajarrupala oli vain tosiaan kulunut melkein rautaan asti. En nähnyt koska oli sisempi pala kyseessä. Kaverit huomasivat että sylinterin tiivisteet olisi vaihdon tarpeessa, joten pitänee jossain välissä nekin uusia. Harmi ettei ollut hyllyssä, niin joutuu joku toinen päivä vaihdattamaan ne.
Uusilla paloilla pärjäänkin tämän auton kanssa loppuun asti. Hyvin pelittää! Vedän siis ainakin oman rohinajuttuni takaisin vm. 2005 GTS 2.2 Vectran osalta. Hyvä näin.
Uusilla paloilla pärjäänkin tämän auton kanssa loppuun asti. Hyvin pelittää! Vedän siis ainakin oman rohinajuttuni takaisin vm. 2005 GTS 2.2 Vectran osalta. Hyvä näin.
2.8T
Re: C-Vectran tyyppivikoja?
tulipa todettua tällainen:
anopin Astra G:n avaimella saa lukittua Vectra C:n ovet, kun napsuttaa tarpeeksi monta kertaa lukkoon. Yleensä kolmas tai neljäs painallus lukitsee auton. Aika pelottavaa, kokeilkaapa omallanne jos on mahiksia.
anopin Astra G:n avaimella saa lukittua Vectra C:n ovet, kun napsuttaa tarpeeksi monta kertaa lukkoon. Yleensä kolmas tai neljäs painallus lukitsee auton. Aika pelottavaa, kokeilkaapa omallanne jos on mahiksia.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1