Avainsummerin ääni poistettu *nyt ohjeet poistamiseen*
Avainsummerin ääni poistettu *nyt ohjeet poistamiseen*
Sain juuri omasta autostani ( -99 Vectra B ) pois yhden todella ärsyttävän ominaisuuden, eli tuo avainten virtalukossa olosta huutavan summerin.
Ainakin 5km koeajolenkillä auto toimi ihan normaalisti, myös valosummeri ja ovikytkinten perässä olevat valot toimivat normaalisti ja tietenkin rario sammuu kuten pitääkin.
Jatkan vielä vähän aikaa testiajoa ja laitan vaikkapa juhannusviikolla ohjeet kuvien kera tuonne Vinkkipalstalle, ettei kenekään tarvitse enää jussina kärsiä tuosta vinkunasta
Vaikka kyseessä on Vectra B, niin voisin olettaa että G Astrasta saa tuon summerin samalla tavalla poistettua käytöstä.
Ainakin 5km koeajolenkillä auto toimi ihan normaalisti, myös valosummeri ja ovikytkinten perässä olevat valot toimivat normaalisti ja tietenkin rario sammuu kuten pitääkin.
Jatkan vielä vähän aikaa testiajoa ja laitan vaikkapa juhannusviikolla ohjeet kuvien kera tuonne Vinkkipalstalle, ettei kenekään tarvitse enää jussina kärsiä tuosta vinkunasta
Vaikka kyseessä on Vectra B, niin voisin olettaa että G Astrasta saa tuon summerin samalla tavalla poistettua käytöstä.
E39 M5
[url=http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=119774]
[url=http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=119774]
-
- Minut on bannattu!
- Viestit: 5386
- Liittynyt: 12 Tammi 2005, 02:00
Pystyn.Riisikippo kirjoitti:etkös aikasemmin pysty kertoo miten sen poistit?
Mutta tällä hetkellä autolla on ajettu nyppimisen jälkeen se 5km testilenkki.
Haluan kuitenkin olla varma, että auto toimii kaikissa tilanteissa normaalisti (ainakin senverran normaaleissa tilanteissa, mitä kesällä tulee vastaan), ennekuin alan muita neuvomaan asiassa.
E39 M5
[url=http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=119774]
[url=http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=119774]
Noniin laitetaan vihjeet jakoon.
Periaatteessa ja käytännössä ohjeet ovat hyvin simppelit. Yksi johto pitää katkaista.
Homma aloitetaan tiputtamalla kuskin jalkatilassa oleva sulakerasia pois paikoiltaan, avataan kuvassa olevat kolme ruuvia.
Kammetaan sulakerasian oikeassa päädyssä oleva liitin (itseasiassa liiten menee multitimerille, mutta kuitenkin) auki sulakerasiasta
Otetaan liittimen päältä suoja pois ja alta paljastuu nippu johtoja.
Yllä olevassa kuvassa oikea johto jo näkyykin katkaistuna. Omassa -99 2 litraisessa bensavectrassa johto on kokopunainen ja kuten kuvasta näkyy se on nipussa, jossa on pienempiä johtimia. Sähkökaavioiden mukaan kaikissa b-vectroissa johto on samanvärinen.
Johtimesta kannattaa varmistua vielä mittaamalla (yleismittarilla/virtakynällä painaa terävän pään eristeestä läpi ja toinen mittapää maihin, virta katkeaa kun avaimet ottaa virtalukosta pois) ennen katkaisemista. Nippuun ei tule, silloin kuin summeri soi avaimista, muualle sähköä kuin kyseiseen johtoon. Sitten vaan naps ja kutistesukka päälle.
Itse tein homman vuoksi kaikkea turhaa ja tarpeetonta, saattaa olla että liittimen saa irti irroittamatta sulakerasiaa kojelaudasta ja saattaa olla että johdon saa napsaistua poikki ilman koko liittimen irroittamista sulakerasiasta.
Oma auto on toiminut summerin disabloinnin jälkeen normaalisti nyt jo yli kaksi viikkoa, mutta jos jotain häiriötä ilmenee niin laittakaa välittömästi tähän ketjuun vastaus tai vaikkapa privaa.
hiljaista jatkoa kaikille isteille
edit: korjaukset sitten omalla vastuulla, se että itse sain tuon pois ja auto toimii vielä tämän jälkeenkin ei tarkoita sitä etteikö joku voisi saada koko autoa pimeäksi riittävästi sählätessä.
Periaatteessa ja käytännössä ohjeet ovat hyvin simppelit. Yksi johto pitää katkaista.
Homma aloitetaan tiputtamalla kuskin jalkatilassa oleva sulakerasia pois paikoiltaan, avataan kuvassa olevat kolme ruuvia.
Kammetaan sulakerasian oikeassa päädyssä oleva liitin (itseasiassa liiten menee multitimerille, mutta kuitenkin) auki sulakerasiasta
Otetaan liittimen päältä suoja pois ja alta paljastuu nippu johtoja.
Yllä olevassa kuvassa oikea johto jo näkyykin katkaistuna. Omassa -99 2 litraisessa bensavectrassa johto on kokopunainen ja kuten kuvasta näkyy se on nipussa, jossa on pienempiä johtimia. Sähkökaavioiden mukaan kaikissa b-vectroissa johto on samanvärinen.
Johtimesta kannattaa varmistua vielä mittaamalla (yleismittarilla/virtakynällä painaa terävän pään eristeestä läpi ja toinen mittapää maihin, virta katkeaa kun avaimet ottaa virtalukosta pois) ennen katkaisemista. Nippuun ei tule, silloin kuin summeri soi avaimista, muualle sähköä kuin kyseiseen johtoon. Sitten vaan naps ja kutistesukka päälle.
Itse tein homman vuoksi kaikkea turhaa ja tarpeetonta, saattaa olla että liittimen saa irti irroittamatta sulakerasiaa kojelaudasta ja saattaa olla että johdon saa napsaistua poikki ilman koko liittimen irroittamista sulakerasiasta.
Oma auto on toiminut summerin disabloinnin jälkeen normaalisti nyt jo yli kaksi viikkoa, mutta jos jotain häiriötä ilmenee niin laittakaa välittömästi tähän ketjuun vastaus tai vaikkapa privaa.
hiljaista jatkoa kaikille isteille
edit: korjaukset sitten omalla vastuulla, se että itse sain tuon pois ja auto toimii vielä tämän jälkeenkin ei tarkoita sitä etteikö joku voisi saada koko autoa pimeäksi riittävästi sählätessä.
E39 M5
[url=http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=119774]
[url=http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=119774]
-
- Minut on bannattu!
- Viestit: 5386
- Liittynyt: 12 Tammi 2005, 02:00
tällä tavalla ei taida vaan toimia se "tuplalukitus" eli et saa ovia lukittua niin että ne ei aukee vaikka saat nupin nostettua ylös...z0nss0n kirjoitti:Ja helpompi tapa on ottaa irti se tunnistin missä on se tappi karmista. Siinä takana on 2 johtoa sininen ja harmaa, katkaisee sinisen ja laittaa takasin. Ni se on siinä.
Voisi olettaa ettei tässä tapauksessa toimi myöskään valojen päälle jäämisestä muistuttava summeri. Tämä valosummeri on itselleni ainakin tärkeä, kun noita valoja ei tule käytettyä (katkaisijasta) kuin varmaankin joka viides kerta ja melkeinpä joka kerta ne meinaavat jäädä päälle, kun ei kuulu rutiineihin tuo katkaisija nollaus.Riisikippo kirjoitti:tällä tavalla ei taida vaan toimia se "tuplalukitus" eli et saa ovia lukittua niin että ne ei aukee vaikka saat nupin nostettua ylös...z0nss0n kirjoitti:Ja helpompi tapa on ottaa irti se tunnistin missä on se tappi karmista. Siinä takana on 2 johtoa sininen ja harmaa, katkaisee sinisen ja laittaa takasin. Ni se on siinä.
E39 M5
[url=http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=119774]
[url=http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=119774]
Eikä tuikkaa sisävaloa sen jälkeen, kun kuskin ovi aukastaan (Jos ollaan saman tapin perässä )palehti kirjoitti:Voisi olettaa ettei tässä tapauksessa toimi myöskään valojen päälle jäämisestä muistuttava summeri. Tämä valosummeri on itselleni ainakin tärkeä, kun noita valoja ei tule käytettyä (katkaisijasta) kuin varmaankin joka viides kerta ja melkeinpä joka kerta ne meinaavat jäädä päälle, kun ei kuulu rutiineihin tuo katkaisija nollaus.Riisikippo kirjoitti:tällä tavalla ei taida vaan toimia se "tuplalukitus" eli et saa ovia lukittua niin että ne ei aukee vaikka saat nupin nostettua ylös...z0nss0n kirjoitti:Ja helpompi tapa on ottaa irti se tunnistin missä on se tappi karmista. Siinä takana on 2 johtoa sininen ja harmaa, katkaisee sinisen ja laittaa takasin. Ni se on siinä.
Menee monta hyvää ominaisuutta siinä, että kyllä toi "palehti":n tyyli on parempi.
MB W201 190D OM605 powered with Holset
Noniin, tulivelipoijjaan G astraan tehtyä sama juttu ja hienosti toimii siinäkin. Täysin samat neuvot käyvät astraan kuin B vectraankin. Tilaa säheltää on vähän vähemmän, mutta itse totesin että astrassa ei tarvitse tuota sulaketaulua irroittaa ollenkaan. Liittimen irroitus riittää ja siitä sitten kokopunainen (pienempien johtojen ryhmästä) katki.
Kuvassa näkyy johdon sijainti liittimessä (punainen katkaistu johto)
Kuvassa näkyy johdon sijainti liittimessä (punainen katkaistu johto)
E39 M5
[url=http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=119774]
[url=http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=119774]
No katos vaan täällähän oli valmis ohje niin ei tarttenu alkaa ite tutkiin asiaa. Prkl ipana tykkää herätä jos tankille menee ja ottaahan tuo piippaus itelläkin päähän.. Elikkäs ei muuta ku summerille kastraatio!
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614