B-Omega lämppärinkennon vaihto?
B-Omega lämppärinkennon vaihto?
Jooo tommonen operaatio olisi edessä, eli tarviikos koko kojelauta purkaa tuon vaihtamiseksi?
vm.96 automaatti-ilmastoinnilla ja 2.5 mustamörkökoneella..
Vittuku ei nää autosta pihalle
vm.96 automaatti-ilmastoinnilla ja 2.5 mustamörkökoneella..
Vittuku ei nää autosta pihalle
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
-
- 'Kadett'
- Viestit: 29
- Liittynyt: 07 Huhti 2006, 07:57
Mistä kohdista tää b-omegan lauta on kiinni? Keskikonsoli tarvii varmaan purkaa, mistäs muualta?
Repsikan puoli alkaa oleenkin jo tyhjä kun vähän lähdin sieltä tutkistkelemaan mistä valuu mehut lattialle
A-omegan ja B-senatoreiden lautoja on tullu purettua mutta ei ainuttakaan tämmöstä.. Kerkiääkö illassa hoitaan? Vituttaa toi sumu laseissa
Repsikan puoli alkaa oleenkin jo tyhjä kun vähän lähdin sieltä tutkistkelemaan mistä valuu mehut lattialle
A-omegan ja B-senatoreiden lautoja on tullu purettua mutta ei ainuttakaan tämmöstä.. Kerkiääkö illassa hoitaan? Vituttaa toi sumu laseissa
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
-
- 'Kadett'
- Viestit: 29
- Liittynyt: 07 Huhti 2006, 07:57
[quote="-WW-"]Mistä kohdista tää b-omegan lauta on kiinni? Keskikonsoli tarvii varmaan purkaa, mistäs muualta?
Repsikan puoli alkaa oleenkin jo tyhjä kun vähän lähdin sieltä tutkistkelemaan mistä valuu mehut lattialle
Jos hyvä säkä sattuu ni sitte vuotaa o-renkaista mitkä tiivistää putket kennoon, ja joo jos puukkosahaa kehtaa kojelaudalle näyttää ni sitte yhen illan homma
Repsikan puoli alkaa oleenkin jo tyhjä kun vähän lähdin sieltä tutkistkelemaan mistä valuu mehut lattialle
Jos hyvä säkä sattuu ni sitte vuotaa o-renkaista mitkä tiivistää putket kennoon, ja joo jos puukkosahaa kehtaa kojelaudalle näyttää ni sitte yhen illan homma
Uuden kennon hain tänään, ei ruveta pihtaileen
Tarvii siis ruveta ihan sokkona tota purkamaan, ja puukkosahaa en sille näytä. Autodata tais antaa ohjeajaksi I&A n.5h eli ei pitäs ihan päivän homma olla
Tarvii siis ruveta ihan sokkona tota purkamaan, ja puukkosahaa en sille näytä. Autodata tais antaa ohjeajaksi I&A n.5h eli ei pitäs ihan päivän homma olla
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ei se paha homma ole kun oppii. Itse olen niitä kymmenkunta vaihtanut, viimeksi irroitus meni jo tunnissa mutta asennus ottaa enemmän. Koko kojetaulua ei kannata irroittaa, silloin tarvii purkaa kaikki ratteja/kojetaulun takana olevia johdotuksia myöten, mutta kaikki muut siitä sitten kyllä purkaa sitten saakin. Keskikonsolin kaikki rojut/lämmönsäädinpaketit, mittariston, ratin suojukset, lämppärisuuttimet ja valokytkimet ym. Kojetaulun kaikki kiinnityspultit tarvii avata jotta se pääsee tulemaan hieman ulos, ja viimeiset sentit tarvii ottaa pois hieman voimaakin käyttäen. A-pilarin verhouksetkin olen yleensä irroittanut niin eivät ahdista päissä. Kojetaulua kun vetää oikeasta päästä kojetaulun kiinnityksien ollessa irti tulee se juuri sen verran ulos että kenno mahtuu tulemaan pois sieltä. Nissensin tarvikekenno ei viimeksi ollut kovin häävi vaihtoehto, automuovilla on kyllä oikean hintainen ja oli muutoin ok paitsi toiseen päähän tuleva kuminen päätykappale oli aivan liian pieni. Oliko sitten virheellinen kumi vai mikä sitten, joutui modaamaan vanhasta sikaliiman avustuksella siihen tilkkeen. Muutoin oli kyllä asiallinen.
Pitää muistaa räpsiä jotain kuvia.
Mikäs siinä nissensin kennossa huonoa on, ei raaski lähteä enää vaihteleen
Mikäs siinä nissensin kennossa huonoa on, ei raaski lähteä enää vaihteleen
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Muuten se oli ok mutta päädystä puuttui se iso about 20x7cm kokoinen kumilaippa joka tilkitsee kennon kuskinpuoleisesta päästään. Siinä oli vaan semmoinen pieni muovilirpake ja se ei sopinut mitenkään siihen vanhaan kumiin kun kennon putket olivat erimalliset. Sitä vanhaa kumia joutui vingulla sorvaamaan ja sikaliimalla tilkitsemään jotta sen sai tiiviiksi. Oliko sitten kenno vaihdettu jossainvaiheessa erilaiseen tuossa vai mistä johtui, mutta tuo kuminen päätylaippa olisi ollut kyllä hyvä olla uuden kennon mukana. Muuten tosiaan ok.
Oli paha rasti, kiitos motonetin ja nissens kennon. Semmosta kennoa ei sitten kannata ottaa jos tarjolla olisi. Väljää jää joka suuntaan puoli senttiä, ja tosiaan se takapääty oli mitälie muovia
No harri.p pelasti valeo kennolla, nissensin takia illan homma venähti koko viikonlopun mittaiseksi
No harri.p pelasti valeo kennolla, nissensin takia illan homma venähti koko viikonlopun mittaiseksi
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio