Ei vaan siitä, että se on monesti suorilla hampailla.Elmeri kirjoitti:Lähinnä siitä että "suuntaa vaihtava" ratas on suhteellisen pieni ja siksi pyörii isommilla nopeuksilla todella lujaa.Ile84 kirjoitti:Nyt kysyn kun kehtaan; johtuuko vähänkin kovempaa peruuttaessa (manuaaleilla) kuuluva vollotus tästä?ascona77 kirjoitti:suorat hampaat laatikossa
Mistä johtuu WRC autojen ujellus?
-
- 'Agila'
- Viestit: 4
- Liittynyt: 04 Huhti 2008, 20:57
Niin, on silläkin osuutensa, mutta kyllä se vinkuminen tietyissä laatikoissa johtuu nimenomaan siitä, että siellä ottaa se kääntäjäratas kierroksia todella paljon...Korsakeijo kirjoitti:Ei vaan siitä, että se on monesti suorilla hampailla.Elmeri kirjoitti:Lähinnä siitä että "suuntaa vaihtava" ratas on suhteellisen pieni ja siksi pyörii isommilla nopeuksilla todella lujaa.Ile84 kirjoitti:Nyt kysyn kun kehtaan; johtuuko vähänkin kovempaa peruuttaessa (manuaaleilla) kuuluva vollotus tästä?ascona77 kirjoitti:suorat hampaat laatikossa
Enpä osaa noista tehohäviöistä sanoa, mutta järjen mukaan kestävyys lisääntyy, jos rattaat ei vinojen hampaiden takia kampea sivulle.Korsakeijo kirjoitti:Suora hampaisissa rattaissa on pienempi teho häviö, siksi niitä käytetään ja haittana tuo ääni, jonka takia taas "normaalit" vaihteistot ovat vinoilla hampailla.
Suurin osa opel kuskeista on hieman vajaita.
©Skeidett
©Skeidett
Re:
pistäis kyllä varmaa jo ketuttaa ajaa tollasten äänien kanssa.NOesc kirjoitti:http://youtube.com/watch?v=9aP4e1F85zc
eihän se wrc:n meteli ole vielä mitään, tuossa se voimansiirto vasta meteliä pitääkin
Re: Mistä johtuu WRC autojen ujellus?
Oma vinkumisensa tulee myös sähkölaitteista. Siis se, mikä muuttuu kierrosnopeuden mukaan, eikä vauhdin mukaan. Samantyyppinen ääni, kuin vituiksi menneiden hifiasennuksen myötä . Fordeissa kuuluu tuo "laturiääni" aika selvästi
Re: Re:
Kyllä ainakin itse kilpurien kopissa nautin noista välitettyjen laatikoitten vihellyksestä yhtälailla koneen laulun kanssa...:J:J kirjoitti:pistäis kyllä varmaa jo ketuttaa ajaa tollasten äänien kanssa.
Ja tosiaan nyky WRC -incar -kuvissa ei pahemmin enää kuulu muuta ääntä kuin sähköhäiriövinkuna... -Ja kuulostaa muuten tosi hölmöltä...
007 ja Pallosalama
Re: Re:
WRC-auton kyytiä ei ole päässyt testaamaan... Mutta kyllähän vinkuva ääni pääosin tulee suorahampaisesta vaihdelaatikosta...
Sähkövermeet ovat äänenlähde, mutta ne melut onneksi peittyvät moottorin ja voimansiirron meluihin...
j.h
Miksiköhän kilpailijaparit pitävät luokasta riippumatta siirtymillä ja pätkillä kuulosuojaimia?
Sähkövermeet ovat äänenlähde, mutta ne melut onneksi peittyvät moottorin ja voimansiirron meluihin...
j.h
Miksiköhän kilpailijaparit pitävät luokasta riippumatta siirtymillä ja pätkillä kuulosuojaimia?
Re: Mistä johtuu WRC autojen ujellus?
^Helpottaahan se nuottien lukua kun on kuulokeradiot, ei tarvii huutaa niin kovaa
OCFormulatietäjä 2011
Audi A4 2.0TDi Quattro ´07
Audi A4 2.0TDi Quattro ´07
Re: Mistä johtuu WRC autojen ujellus?
Suorahampaisten laatikoiden sinfoniaa ulkopäin kuunneltuna että vakiona hiljaisen premium-luokan henkilöauton kabiinista kuunneltuna;