Nitrokoneen säätö, sammuilee lämpimänä.

Keskustelua pienoismalleista, mittakaava vapaa, rakennussarjat, valmiiksirakennetut, radio-ohjattavat ym. sekä Opel-keräilyesineistä
Avatar
Hiisi.
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 746
Liittynyt: 16 Kesä 2007, 16:36
Paikkakunta: Haapajärvi

Nitrokoneen säätö, sammuilee lämpimänä.

Viesti Kirjoittaja Hiisi. »

Elikkä apua tarvis, koskien tuota moottorin säätämistä, auto on CEN-Racing Magnum NX, nx 3.0 koneella.

Kylmänä käynnistyy ja toimii hyvin, mutta lämpimänä ei tahdo pysyä käynnissä, ja hehkulaitteen ku ottaa pois niin sammuu jos ei anna vähän kaasua. Hyvin kuitenkin kiihtyy ja kulkee mutta sammahtelee kun kaasun löysää.

Nyt kiinnostais tietää ne kaasarin säätöruuvit, että mitä siitä isommasta säädetään, ja mitä siitä mikä on siellä ilmanputsarin alla se pienempi ruuvi.

Mietin tuota hehkutulppaa, että voisiko siinä olla vikaa kun hehkuttimen irrottaa niin lämmin kone sammuu, ensiasennustulppa vielä paikallaan jolla kone on sisään ajettu.

Niin ja auto on ihan uusi, muutama tankillinen vasta ajettu.
Eka polttis niin ei vielä oikein tiedä näistä mitään...



Noniin, ongelma poistui kun alkoi käyttämään erimerkkistä polttoainetta. Aiemmin oli 10% Dragon Top/Racing Fuelia ja nyt Coolpoweria.

Paremmin käynnistyy ja ei haise niin kitkerälle.
Ja eikä sammu enää kuin sammuttamalla.
Olbe
'Senator'
'Senator'
Viestit: 579
Liittynyt: 01 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Olbe »

http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/ ... ttori.html


tuolta löytyy tietoo todella runsaasti 8)
Avatar
Hiisi.
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 746
Liittynyt: 16 Kesä 2007, 16:36
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Hiisi. »

Olbe kirjoitti:http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/ ... ttori.html


tuolta löytyy tietoo todella runsaasti 8)
Kiitän! Tuo bensan vaihto auttoi paljon, mutta noiden ohjeiden avulla ku konetta säätelin niin parani vielä entisestään. Nyt kun vaan ois tarpeeksi tilaa, tuo vehjas ku ottaa aika kivittomasti nyt rapeat 70 km/h :wink:
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

10% melko laihaa litkua.
Ennemmin 16 tai 20% tavaraa, niin toimii paremmin. Saattaa vaatia astetta kylmemmän tulpan.

Tulppa tosin kannattaa muutenkin vaihtaa, sillä sisäänajo syö sitä aika tehokkaasti.

Toisinaan hehkutulppa voi kestää gallonan verran ajoa ja toisinaan menee ekasta startista paskaksi...
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Vastaa Viestiin