teholappu kysymys

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
c-murder
'Senator'
'Senator'
Viestit: 963
Liittynyt: 04 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja c-murder »

Kysyn täs ohimenne et onko c20let konee 0.7b paineel 204hp eli voinko pekittää esim 0.2b paineil 180hp ja menee läpi vai joudunko vahtaa lohkon 20xe ja kysees on kadett e farmari mihin on vaihettu 20xe. kuhan kyselen tyhmiä
Carina II 1.6 vm89
Kadett E Farmari 2.0 16V vm89
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

C20LET on aina 204hv, siis katsastusviranomaisen silmissä. En usko että ahtopaineen säätö auttaa. Moottorin pitää olla "omavalmiste". Eli XE+fööni.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja telwin »

Tuota noin...väittäävät eräästä skylinen koneella varustetusta silviasta että olisi tuo kyllin kone leimattu siihen koriin ahtoja pudottamalla.
Ts mottoria ei ole pakko ahtaa tehtaan ilmoittamilla ahtopaineilla.
Tiedä siitä sitten onko vain urbaani legenda.
biblo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 66
Liittynyt: 23 Joulu 2006, 22:49
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja biblo »

telwin kirjoitti:Tuota noin...väittäävät eräästä skylinen koneella varustetusta silviasta että olisi tuo kyllin kone leimattu siihen koriin ahtoja pudottamalla.
Ts mottoria ei ole pakko ahtaa tehtaan ilmoittamilla ahtopaineilla.
Tiedä siitä sitten onko vain urbaani legenda.
Eipä tuosta oikein muutakaan keksi.Itsekin ihmettelin että miten leimattu kun hevosvoimaraja tuli auttamattomasti vastaa.
c-murder
'Senator'
'Senator'
Viestit: 963
Liittynyt: 04 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja c-murder »

Kysyn täs ohimenne et onko c20let konee 0.7b paineel 204hp eli voinko pekittää esim 0.2b paineil 180hp ja menee läpi vai joudunko vahtaa lohkon 20xe ja kysees on kadett e farmari mihin on vaihettu 20xe. kuhan kyselen tyhmiä

Eli tää tulis kysymyksee ainoastaa et vaihtaa lohkon? ja penkittää jollaa paineel 187hp

Ellei onnistu pelkkien ahtopaineiden tiputtamisella?

Jos joku asiasta tietävä vois sanoa?
Carina II 1.6 vm89
Kadett E Farmari 2.0 16V vm89
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Pitää vaihtaa lohko, moottorin pitää olla "omavalmiste".
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

repsa kirjoitti: tietysti on mahdollisuus myös pienentää moottorin hengitystä pienemmällä kaasuläpällä.
Säätää vaan kaasuvaijerin löysälle, sillähän sitä hengitystä nopeiten/helpoiten rajoittaa :lollis:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Vastaa Viestiin