3.0 12v cih ruiskun vaihto kaasareihin
3.0 12v cih ruiskun vaihto kaasareihin
elikkä kyselisin mielipiteitä/kokemuksia mitkä olisi hyvät kaasarit 3 litraseen 12v b-senun koneeseen ton ruiskun tilalle. moottori ei mene katu käyttöön vaan talvi iltojen iloksi ja leikkikaluksi b-asconan nokalle
Re: 3.0 12v cih ruiskun vaihto kaasareihin
45 vaakaimut ?Arttu 001 kirjoitti:elikkä kyselisin mielipiteitä/kokemuksia mitkä olisi hyvät kaasarit 3 litraseen 12v b-senun koneeseen ton ruiskun tilalle. moottori ei mene katu käyttöön vaan talvi iltojen iloksi ja leikkikaluksi b-asconan nokalle
Viekö ruisku liian vähän bensaa vai ?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
eipäs nyt heti jaeta väärää tietoa . kyllä 40 millisilläkin pärjää ihan mainiosti, sehän riippuu ihan vain siitä mitä muuta koneelle on tehty... eikä tuo säätäminen ole yhtään sen vaikeampaa isommillakaan sisäkurkuilla.Realsanta kirjoitti:
jep 45mm on soppelin kokoiset ehkä voi 40mm pärjätä niillä on vaikeampi säätää kun joutuu laittaa "turhan" isot kurkut
Todennäköisesti väärässä.
Miksei sit äruiskua voi pitää siinä talvella? Voisin hyvinkin luulla että lähtee paremmin käyntiin pakkasilla kuin tuplilla
Ja eiköhän se ihan hyvin jaksa lumessa kuopia vakionakin
Ja eiköhän se ihan hyvin jaksa lumessa kuopia vakionakin
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
juu kyllä se varmaan kuopii ruiskullakin mutta olis tossa pari ylimäärästä moottoria ja niiden ruiskujen toiminnnasta ei niin tietoa. loppujenlopuks varmaan pääsee helpommalla kaasarien kanssa kun on tullu leikittyä ruiskun kanssa ihan tarpeeksi. vaihtelu virkistää ei kellään olis imusarjoja ylimääräisenä tällähetkellä?
Tuplilla saa mahtavat imuäänet.
40mm on varmasti paras virittämättömään/lievästi viritettyyn.
Kaverin 2.0 Conaan laitettiin 45mm ja ne ei tahtonu enää pelata, kun oli liian lievä nokka.
40mm on varmasti paras virittämättömään/lievästi viritettyyn.
Kaverin 2.0 Conaan laitettiin 45mm ja ne ei tahtonu enää pelata, kun oli liian lievä nokka.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Kyllä isonkin kaasarin/kaasarit saa pelaamaan, kunhan osaa valita oikean kokoiset sisäkurkut ja muut hilppeet.
Kannattaa kuitenkin jo ihan alussa hommata ne 45mm tai kuten useasti käy ruokahalun kasvaessa jopa 48mm suoraan .
Luultavammin parhaat markkinoilla olevat imusarjat taitavat olla Jenveyn tekemät( Risse vissiin myy niitä), kaikissa muissa merkeissä saa repiä persettään ja hiuksia, kun eivät istu oikein millään.
Ja vielä kun muistaa sen, että kaiken mitä moottoriin muuttaa, vaikuttaa kaikkeen muuhunkin.
Kannattaa kuitenkin jo ihan alussa hommata ne 45mm tai kuten useasti käy ruokahalun kasvaessa jopa 48mm suoraan .
Luultavammin parhaat markkinoilla olevat imusarjat taitavat olla Jenveyn tekemät( Risse vissiin myy niitä), kaikissa muissa merkeissä saa repiä persettään ja hiuksia, kun eivät istu oikein millään.
Ja vielä kun muistaa sen, että kaiken mitä moottoriin muuttaa, vaikuttaa kaikkeen muuhunkin.
no pärjää joo 40mm kun kone on vakio unohdin tuon ettei kaikki heti oo virittämässä välttämättä ja tuo 45mm on laskettu Matalamäen Jarin kanssa et se on helpompi säätää kun 40mm jos teho tavoite on joku n.210->omega16T kirjoitti:eipäs nyt heti jaeta väärää tietoa . kyllä 40 millisilläkin pärjää ihan mainiosti, sehän riippuu ihan vain siitä mitä muuta koneelle on tehty... eikä tuo säätäminen ole yhtään sen vaikeampaa isommillakaan sisäkurkuilla.Realsanta kirjoitti:
jep 45mm on soppelin kokoiset ehkä voi 40mm pärjätä niillä on vaikeampi säätää kun joutuu laittaa "turhan" isot kurkut
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
kyllä tota saa aika rankasti virittää 40 millisilläkin. mulla oli omassa 1,9-litraisessa cihhissä 170hv 40 millisillä kaasareilla joissa oli 32mm sisäkurkut. kokeilin myös pari viikkoa säädellä 45mm kaasareilla muttei kulku juurikaan parantunut. kulutus kyllä lisääntyi hulppeesti.Realsanta kirjoitti:no pärjää joo 40mm kun kone on vakio unohdin tuon ettei kaikki heti oo virittämässä välttämättä ja tuo 45mm on laskettu Matalamäen Jarin kanssa et se on helpompi säätää kun 40mm jos teho tavoite on joku n.210->omega16T kirjoitti:eipäs nyt heti jaeta väärää tietoa . kyllä 40 millisilläkin pärjää ihan mainiosti, sehän riippuu ihan vain siitä mitä muuta koneelle on tehty... eikä tuo säätäminen ole yhtään sen vaikeampaa isommillakaan sisäkurkuilla.Realsanta kirjoitti:
jep 45mm on soppelin kokoiset ehkä voi 40mm pärjätä niillä on vaikeampi säätää kun joutuu laittaa "turhan" isot kurkut
elikkäs jos noin nopeesti mietittäis että yhden sylinterin tuottama teho oli 42,5hv niin silloin noilla 40millisillä pitäis pärjätä 3-litraisessa ainakin sinne 250hv:aan saakka. en tiedä ku en oo ikinä koittanu
Todennäköisesti väärässä.
Vapaa- Tekniikan laskin LINKKI
------------------------------------
"Tuolla", sanoi kissa ja näytti tassullaan oikealle, "asuu Hatuntekijä, ja tuolla taas asuu Hassu Jänis. Mene kumpaan tahdot, molemmat ovat hulluja".
"Tuolla", sanoi kissa ja näytti tassullaan oikealle, "asuu Hatuntekijä, ja tuolla taas asuu Hassu Jänis. Mene kumpaan tahdot, molemmat ovat hulluja".