Eaton M45 ja hihnapyörän irroitus

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
jesse_
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 19 Syys 2007, 12:45

Viesti Kirjoittaja jesse_ »

Regno kirjoitti:Aivan, mutta koska en ole insinööri kammoksun tuota suunatonta määrää turhaa työtä mitä tuossa mersun ahdistamisessa on käytetty. Itse pelaisin varman päälle ja hankkisin riittävän suuren ahtimen (esim.m62 tjsp.) joka sitten kesytettäisiin kadulle.
Turhaa työtä?
Eli siis jos ahtamaan ryhtyy, niin aina täytyy olla tavoitteena koneen hajottaminen ylikuormittamalla kaikki mahdollinen ja alle 0.8 ahdot ei ahtoja ollenkaan. Se on varmaan monelle täällä uskomattomalta kuulostava juttu, mutta kaikille se kaverista ohi meneminen ei ole se tärkein juttu.

Omassa projektissani (se mersu) on tärkeintä tekeminen ja oppiminen. Tekniikka on se mikä minua näissä kiinnostaa. Se kenestä pääsen ohi on mulle aivan sama.

Ei silti, kyllä nykyiseenkin koneeseen saattaa joskus vaihtua isompi ahdin, ehkä ruuvi-sellainen, tai turbo, tai kummatkin, tai toinen m45 vanhan rinnalle. Ennen näitä juttuja täytyy kumminkin tehdä ainakin alakerran laakeriremontti ja paljon muuta...

Ei niissä joissain MB:n 2,3 kompressor-koneissakaan m45:sta olisi, jos suurta tehoa haettaisiin... Kaikki on kiinni ihan siitä mikä on virityksen tavoitteena.
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Kannattaisi ehkä vaihtaa tuo aiheen "nimi", aika vähän asiaa loppujen lopuks siitä hihnapyörän irroutuksesta :lol: Mutta sitäkin enemmän asiaa. :)
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Vastaa Viestiin