1.3 ja 1.4 kansien erot
1.3 ja 1.4 kansien erot
elikkä mitä eroja on 1.3s ja 14.nz kansilla? onko vaihtamisesta mitään hyötyä jos laittaa 1.3 kannen 14nz koneeseen?
1,4:ssä ei todellakaan ole isommat venttiilit vaan ihan saman kokoiset kuin 1,3:n kannessa. Kanavissa on eroa, 1,3:ssa on reilusti isommat ja juohevammat kanavat.
Ei mitään järkeä vaihtaa koko konetta. 1,3:n kansi on ihan hyvä hattu 1,4:ään, joskaan ei ihan bolt-on.
C14SE-koneessa on sitten ne isommat venttiilit ja paremmat kanavat ja palotilat, mutta se on ihan eri eläin kuin C14NZ.
Ei mitään järkeä vaihtaa koko konetta. 1,3:n kansi on ihan hyvä hattu 1,4:ään, joskaan ei ihan bolt-on.
C14SE-koneessa on sitten ne isommat venttiilit ja paremmat kanavat ja palotilat, mutta se on ihan eri eläin kuin C14NZ.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
1,3 litrateho 57,69 hv
1,4 litrateho 42,86 hv
1,3:ssa siis 35 % korkeampi viritysaste. Erot tulee lähinnä kannesta, nokasta ja pakosarjasta. Joku sakemanni vaihtoi 1,4:ään 1,3:n yläpään, tulos vähän reilu 80 hv.
Sanoisin että sillä kannella on merkitystä.
1,4 litrateho 42,86 hv
1,3:ssa siis 35 % korkeampi viritysaste. Erot tulee lähinnä kannesta, nokasta ja pakosarjasta. Joku sakemanni vaihtoi 1,4:ään 1,3:n yläpään, tulos vähän reilu 80 hv.
Sanoisin että sillä kannella on merkitystä.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B