Kadett 16V GSi etupään kolahdus
Tiukemmin jarrutettaessa kuuluu etupäästä kuskin puolelta (oletettavasti) ikävä kolahdus/naksahdus, samoin kuin heti tämän jälkeen liikkeelle lähdettäessä. Ääntä ei kuulu muulloin, ei myöskään esim. möykkyihin/kuoppiin ajettaessa.
Silmämääräisessä tarkistuksessa näytti tukivarsien, moottorin ym. suojakumit ehjiltä ja pultit tuntuivat olevan tiukasti kiinni. Voisiko kolahdus aiheutua jarruosista, jousituksesta, nivelistä vai olisiko syynä joku pahassa paikassa näkymättömissä oleva kumipusla tai jokin muu?
Silmämääräisessä tarkistuksessa näytti tukivarsien, moottorin ym. suojakumit ehjiltä ja pultit tuntuivat olevan tiukasti kiinni. Voisiko kolahdus aiheutua jarruosista, jousituksesta, nivelistä vai olisiko syynä joku pahassa paikassa näkymättömissä oleva kumipusla tai jokin muu?
hmm.. mulla on samanlainen kolaus/napsahdus joka on nyt tullut useemmin ja useemmin.. olis kiva tietää mistä se tulee ja se naksaus/kolahdus tulee nykyisin jopa kun kääntää autoa esim. parkkipaikalle..
että kiva ois tietää mistä johtuu tuommonen ylimääränen pauke.
raietangon ulommat päät on vaihdettu alatukivarsien puslat on vaihdettu, mutta niistäkään ei ollut mitään hyötyä kolahduksen/naksausten loppumiseen..
että kiva ois tietää mistä johtuu tuommonen ylimääränen pauke.
raietangon ulommat päät on vaihdettu alatukivarsien puslat on vaihdettu, mutta niistäkään ei ollut mitään hyötyä kolahduksen/naksausten loppumiseen..
- opelmeister
- 'Senator'
- Viestit: 861
- Liittynyt: 13 Elo 2002, 03:00
- Paikkakunta: Vihtavuori
Ihan tuli mieleen kato onko jarrusatulat aivan entiset.
Oli GSI-kadetissa satula kulunut ja ainakin lähti liikkeelle kuulu sellanen jännä pamahdus ku paha liikahti ylä suunnassa, peruuttaen sama homma.
Homma korjaantu satulan vaihdolla, joskaan ei ollut ilmasta...
<font size=-1>[ This Message was edited by: SAP on 2003-04-15 13:21 ]</font>
Oli GSI-kadetissa satula kulunut ja ainakin lähti liikkeelle kuulu sellanen jännä pamahdus ku paha liikahti ylä suunnassa, peruuttaen sama homma.
Homma korjaantu satulan vaihdolla, joskaan ei ollut ilmasta...
<font size=-1>[ This Message was edited by: SAP on 2003-04-15 13:21 ]</font>
Palan läpi tulee sellaset rautatapit, jotka pitää palaa satulassa, ne voi hajota sinne sisään ja samalla väljistää sitä satulan reikää, jos ei heti huomaa sitä rikkoontumista niinkuin meillä kävi...
Tämä kävi Delcon satulassa. Eikös Atella ole toisenlainen kiinnitys?
Voi myös hyvin olla edellisen omistajan asennus kämmiä...
Ei maksa paljoa kattoa tuokin mahdollisuus...
<font size=-1>[ This Message was edited by: SAP on 2003-04-15 15:14 ]</font>
Tämä kävi Delcon satulassa. Eikös Atella ole toisenlainen kiinnitys?
Voi myös hyvin olla edellisen omistajan asennus kämmiä...
Ei maksa paljoa kattoa tuokin mahdollisuus...
<font size=-1>[ This Message was edited by: SAP on 2003-04-15 15:14 ]</font>
En puhunut liukutapeista, ne kun ei mene jarrupalan läpi.
Jarrupalan ja satulan läpi menee sellanen ohuehko rautatanko, joka pitää palat paikallaan. Omassa oli tanko työnnetty sisään varmaan jollain "oikealla" asennus työkalulla, jolloin satulan vastaavat reijät tuli väljiks.
Ainakin ooppelin asentaja, joskus kertoi (vuosia sitten) sellaisenkin mahdollisuuden ku aina herkistetään noita liukutappeja ja satula kiinnitys reikiä hoonataan liian isoiksi jolloin satula ei toimi ei niinkuin se on suunniteltu.
Jarrupalan ja satulan läpi menee sellanen ohuehko rautatanko, joka pitää palat paikallaan. Omassa oli tanko työnnetty sisään varmaan jollain "oikealla" asennus työkalulla, jolloin satulan vastaavat reijät tuli väljiks.
Ainakin ooppelin asentaja, joskus kertoi (vuosia sitten) sellaisenkin mahdollisuuden ku aina herkistetään noita liukutappeja ja satula kiinnitys reikiä hoonataan liian isoiksi jolloin satula ei toimi ei niinkuin se on suunniteltu.