Sivu 1/1

Opelin 2,0 ja 2,3Td erot

Lähetetty: 24 Maalis 2020, 01:24
Kirjoittaja Bascona79
Mitä käytännön eroavaisuuksia on Opelin vanhemmissa diesel moteissa? Eli tarkoitan lähinnä ascona/rekord/a omega/ frontera. Olisiko mahdollista tehdä esim.20d motista 2,3 Td poraamalla ja turbottamalla? Kestääkö loki millaisen paineen ja minkä motin ruiskutuspumppuja olette käyttäneet? Tarkoituksena olis tehdä katulaillinen peli kohtuu rahalla, mutta ei ilmaiseksi. Tehotavoite noin 150hp. Uudempien moottori mallien sähkökikottimet ei kiinnosta . :peukku:

Re: Opelin 2,0 ja 2,3Td erot

Lähetetty: 24 Maalis 2020, 21:09
Kirjoittaja Juho M-P
Unoha 2.0 ja 2.1 moottorit. Ei voi porata.

Hommaa aito 2.3TD moottori, niitä löytyy kyllä.
Turbossa on männänjäähdytysruiskut ja sintratut kuivat sylinteriputket.
Syöttöpumpuksi tietenkin turbon oma pumppu modatulla ahtokaralla. Ehkä isommalla nestepäällä. Turbossahan on jo 10mm vakionakin.

Mitään sähkökikottimia ei 2.3TD moottorissa olekkaan...

Re: Opelin 2,0 ja 2,3Td erot

Lähetetty: 28 Maalis 2020, 21:27
Kirjoittaja Bascona79
Sopiikos tuohon basconan koppaan suoraan fronteran 2,3DTR kone paikalleen, vai onko kiinnityksissä eroja?

Re: Opelin 2,0 ja 2,3Td erot

Lähetetty: 28 Maalis 2020, 21:59
Kirjoittaja Juho M-P
Ihan sama moottori se on. Hiukan modernisoitu.

Vaihat vain öljypohjan ja öljypumpun imuputken vanhasta moottoristä.

Re: Opelin 2,0 ja 2,3Td erot

Lähetetty: 28 Maalis 2020, 22:44
Kirjoittaja Bascona79
Kiitos ja kumarrus!👍