Käsissä pyörii 1.9 tuplaturbopaketti ja jonkinlaista aivotyötä on ollut käynnissä siitä miten isommalle turbolle kanavan avaavaa läppää olisi järkevin ohjata mekaanisen pumpun yhteydessä.
Yksi ajatus oli käyttää pakopainetta avaamiseen mutta mielessä kummittelee myös se löytyisikö jostain jonkinlaista aftermarket-pulikkaa jossa olisi vähän älyä jolla sen saisi avattua muutaman anturitiedon pohjalta?
1.9 dtr turbopaketin ohjaus
Re: 1.9 dtr turbopaketin ohjaus
Periaatteessa sen isomman turbon kanavan voi avata moottorin kierroslukutiedon perusteella.
Induktiivinen anturi lukee akselilla olevaa metallinkappaletta ja antaa signaalin kierroslukuvahdille, joka sitten kytkee saavutetun kierrosluvun kohdalla kärjen kiinni.
Tuo on toteutettavissa ihan teollisuusautomatiikan komponenteilla.
Induktiivinen anturi lukee akselilla olevaa metallinkappaletta ja antaa signaalin kierroslukuvahdille, joka sitten kytkee saavutetun kierrosluvun kohdalla kärjen kiinni.
Tuo on toteutettavissa ihan teollisuusautomatiikan komponenteilla.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i