Insignia 2.0 CDti viritys?

Diesel moottoreiden viritys ja rakentelu keskustelu
B-Na
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4691
Liittynyt: 05 Syys 2002, 03:00

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja B-Na »

Mites Motorbit?

Vai eikö vakuuttanut dynopäivänä?
"Haista hurri vittu" - Lurttinen
Avatar
harri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 239
Liittynyt: 16 Marras 2005, 20:24

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja harri »

Onko porukalla käytössä softa- tai lastuvirityksiä 160hp automaatissa? Tai onko suositella jotain vaihtoehtoja?
Ascona C 16NE - Vectra A C20XE - Vectra B X20XEV - Astra G Z22SE - Vectra C GTS Y22DTR - Insignia A20DTH
Avatar
JukeN
OCF Member 2016
Viestit: 2469
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja JukeN »

B-Na kirjoitti:Mites Motorbit?

Vai eikö vakuuttanut dynopäivänä?
Motorbit on se todennäköisin valinta, lähinnä vaihtoehtoja kartoitin.
Avatar
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2140
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Onko uusia kokemuksia softauksista?
Kevät ja kesärengaskelit on jo melkein käsillä... :hypocrite:
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
trz
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 61
Liittynyt: 13 Syys 2008, 11:53

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja trz »

Onko kokemuksia tai tietoa 2.0 CDTI 160hp neliveto automaatin tehopäivityksestä? Kannattaako edes harkita diesel tehobokseja, jolloin moottorinohjaus ei tiedä moottorin tuottamaan oikeata tehoa ja vääntöä? Sotkeeko tämä nelivedon ja automaattivaihteiston ohjaukset?

Onko hyviä suosituksia softasta 4x4 automaattille? Kuinka paljon tehoa ja vääntöä uskaltaa lisätä että voimansiirto vielä kestää? Joutuuko vm. 2011 autosta aina fyysisesti irroittamaan ECU:n ohjelmointia varten?

Maksimitehoja ei ole tarkoitus hakea, vaan pientä teholisää jonka vaihteisto ja voimansiirto vielä luotettavasti kestää.
Mtyy
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 35
Liittynyt: 06 Syys 2012, 23:05
Paikkakunta: Oulu

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja Mtyy »

trz kirjoitti:Onko kokemuksia tai tietoa 2.0 CDTI 160hp neliveto automaatin tehopäivityksestä? Kannattaako edes harkita diesel tehobokseja, jolloin moottorinohjaus ei tiedä moottorin tuottamaan oikeata tehoa ja vääntöä? Sotkeeko tämä nelivedon ja automaattivaihteiston ohjaukset?

Onko hyviä suosituksia softasta 4x4 automaattille? Kuinka paljon tehoa ja vääntöä uskaltaa lisätä että voimansiirto vielä kestää? Joutuuko vm. 2011 autosta aina fyysisesti irroittamaan ECU:n ohjelmointia varten?

Maksimitehoja ei ole tarkoitus hakea, vaan pientä teholisää jonka vaihteisto ja voimansiirto vielä luotettavasti kestää.
Boksi sotkee ainakin osittain noita ohjauksia. Lisäksi lisää savutusta, joka ajaa DPF:n loppuun ennen aikojaan.

Ecu on avattava ohjelmointia varten ja auto kyllä kestää ns normaalin käytön, kunhan ei aleta hieromaan mitään "kaikki irti" ohjelmaa.
trz
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 61
Liittynyt: 13 Syys 2008, 11:53

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja trz »

Mtyy kirjoitti:
trz kirjoitti:Onko kokemuksia tai tietoa 2.0 CDTI 160hp neliveto automaatin tehopäivityksestä? Kannattaako edes harkita diesel tehobokseja, jolloin moottorinohjaus ei tiedä moottorin tuottamaan oikeata tehoa ja vääntöä? Sotkeeko tämä nelivedon ja automaattivaihteiston ohjaukset?

Onko hyviä suosituksia softasta 4x4 automaattille? Kuinka paljon tehoa ja vääntöä uskaltaa lisätä että voimansiirto vielä kestää? Joutuuko vm. 2011 autosta aina fyysisesti irroittamaan ECU:n ohjelmointia varten?

Maksimitehoja ei ole tarkoitus hakea, vaan pientä teholisää jonka vaihteisto ja voimansiirto vielä luotettavasti kestää.
Boksi sotkee ainakin osittain noita ohjauksia. Lisäksi lisää savutusta, joka ajaa DPF:n loppuun ennen aikojaan.

Ecu on avattava ohjelmointia varten ja auto kyllä kestää ns normaalin käytön, kunhan ei aleta hieromaan mitään "kaikki irti" ohjelmaa.
Onko kenelläkään foorumilaisella omia kokemuksia Insignia CDTI 4x4 automaatin ohjelmoinnista?
Avatar
JukeN
OCF Member 2016
Viestit: 2469
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja JukeN »

JukeN kirjoitti:
B-Na kirjoitti:Mites Motorbit?

Vai eikö vakuuttanut dynopäivänä?
Motorbit on se todennäköisin valinta, lähinnä vaihtoehtoja kartoitin.
Astra GTC 2.0cdti vm.2012, ecussa tuoreimmat suojaukset, ei vielä keinoja softata. :/
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja ddude »

Huomenna ois oman inkun remap.
Vakio 130hv ja automaatti, toivottavasti piristyy sen verran että tuntee persdynolla.
2009 vm 130 ja 160 erot tietääkseni softassa joten tuo pitäisi olla ihan mahdollista.
jala
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 118
Liittynyt: 02 Joulu 2013, 09:24

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja jala »

ddude kirjoitti:Huomenna ois oman inkun remap.
Vakio 130hv ja automaatti, toivottavasti piristyy sen verran että tuntee persdynolla.
2009 vm 130 ja 160 erot tietääkseni softassa joten tuo pitäisi olla ihan mahdollista.
Kuinka tämä meni, tuliko hyvä?
Insignia CDTi 118 Sports Tourer 2010 AT
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja ddude »

jala kirjoitti:
ddude kirjoitti:Huomenna ois oman inkun remap.
Vakio 130hv ja automaatti, toivottavasti piristyy sen verran että tuntee persdynolla.
2009 vm 130 ja 160 erot tietääkseni softassa joten tuo pitäisi olla ihan mahdollista.
Kuinka tämä meni, tuliko hyvä?
Joo homma meni kuten pitikin.
~184Hv ja 400nm.
Tuntee ihan persdynollakin.
Laatikko ehkä nyt "heikoin" lenkki kun ei ole sport asentoa tai vastaavaa. ..
Motorbitiä voi kyllä suositella.
jala
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 118
Liittynyt: 02 Joulu 2013, 09:24

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja jala »

Ihan näppärät lukemathan sieltä kaivettiin. Tuosta laatikosta, voisiko olla jopa toisin päin, eli kestää paremmin kun ei ole sport asentoa, yleensähän noissa tapahtuu vaihdot hätäisemmin ja aggressiivisemmin?
Insignia CDTi 118 Sports Tourer 2010 AT
Avatar
JukeN
OCF Member 2016
Viestit: 2469
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja JukeN »

ddude kirjoitti:
jala kirjoitti:
ddude kirjoitti:Huomenna ois oman inkun remap.
Vakio 130hv ja automaatti, toivottavasti piristyy sen verran että tuntee persdynolla.
2009 vm 130 ja 160 erot tietääkseni softassa joten tuo pitäisi olla ihan mahdollista.
Kuinka tämä meni, tuliko hyvä?
Joo homma meni kuten pitikin.
~184Hv ja 400nm.
Tuntee ihan persdynollakin.
Laatikko ehkä nyt "heikoin" lenkki kun ei ole sport asentoa tai vastaavaa. ..
Motorbitiä voi kyllä suositella.
Kyl tuollasen +50hp huomaa varmasti jo persdynossakin. :thumbsup:
JukeN kirjoitti: Astra GTC 2.0cdti vm.2012, ecussa tuoreimmat suojaukset, ei vielä keinoja softata. :/
Juhannusviikolle varattu aika Seinäjoelle, katotaan saadaanko ohjelmaa sisään.
Hemppo
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 05 Kesä 2014, 14:44

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja Hemppo »

JukeN kirjoitti:
ddude kirjoitti:
jala kirjoitti:
ddude kirjoitti:Huomenna ois oman inkun remap.
Vakio 130hv ja automaatti, toivottavasti piristyy sen verran että tuntee persdynolla.
2009 vm 130 ja 160 erot tietääkseni softassa joten tuo pitäisi olla ihan mahdollista.
Kuinka tämä meni, tuliko hyvä?
Joo homma meni kuten pitikin.
~184Hv ja 400nm.
Tuntee ihan persdynollakin.
Laatikko ehkä nyt "heikoin" lenkki kun ei ole sport asentoa tai vastaavaa. ..
Motorbitiä voi kyllä suositella.
Kyl tuollasen +50hp huomaa varmasti jo persdynossakin. :thumbsup:
JukeN kirjoitti: Astra GTC 2.0cdti vm.2012, ecussa tuoreimmat suojaukset, ei vielä keinoja softata. :/
Juhannusviikolle varattu aika Seinäjoelle, katotaan saadaanko ohjelmaa sisään.
Kerroppas sitten miten kävi! Itellä -11 mallin astra 2.0.cdti 118kW ja kiinnostaisi jossakin vaiheessa tuo lastutus.
Avatar
JukeN
OCF Member 2016
Viestit: 2469
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja JukeN »

Hemppo kirjoitti:
JukeN kirjoitti:
JukeN kirjoitti: Astra GTC 2.0cdti vm.2012, ecussa tuoreimmat suojaukset, ei vielä keinoja softata. :/
Juhannusviikolle varattu aika Seinäjoelle, katotaan saadaanko ohjelmaa sisään.
Kerroppas sitten miten kävi! Itellä -11 mallin astra 2.0.cdti 118kW ja kiinnostaisi jossakin vaiheessa tuo lastutus.
Ei onnistunut, ei löydy kytkentäkaaviota tuosta ecusta. On siis EDC17, mutta layout on erilainen kuin aiemmissa. 118kw versioon pitäisi onnistua ja niitä on eri puolilla ohjelmoitu. Sen parisataa heppaa lähtee järkevästi.
Vastaa Viestiin