Insignia 2.0 CDti viritys?

Diesel moottoreiden viritys ja rakentelu keskustelu
Garlo
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 06 Tammi 2003, 02:00

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja Garlo »

Legendalle:

Miten tuon 130:n automaatin kanssa , ett onko teillä kokemusta niiden lastuamisesta?

-Kari-
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja ddude »

Garlo kirjoitti:Legendalle:

Miten tuon 130:n automaatin kanssa , ett onko teillä kokemusta niiden lastuamisesta?

-Kari-
Tähän itsekin haluaisin kommentteja, eli laittaako plug-n-play boxin kiinni ala optimoiautosi vai
maksaa hieman enemmän ja ottaa autokohtaisen optimoinnin ala Harinen / Karala?

Miten toi automaagi kestää vääntöä?
Mtyy
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 35
Liittynyt: 06 Syys 2012, 23:05
Paikkakunta: Oulu

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja Mtyy »

ddude kirjoitti:
Tähän itsekin haluaisin kommentteja, eli laittaako plug-n-play boxin kiinni ala optimoiautosi vai
maksaa hieman enemmän ja ottaa autokohtaisen optimoinnin ala Harinen / Karala?

Miten toi automaagi kestää vääntöä?
Optimoiautosi.fi ei myy plug-n-play boxeja ;)

Kyllä nuo laatikot ainakin tavallisen softan kestää ilman ongelmia. Ja ajamalla saa taas vakionkin rikki, oli laatikko mikä hyvänsä...
Opelcdti
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 01 Elo 2013, 09:07

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja Opelcdti »

Ahnuld kirjoitti:Onko kenelläkään oikeasti kokemusta "uudemman" 118kW Insignian piristämisestä ohjelmallisesti?
Eli on omalle autolle tehty, tai on tehnyt henkilökohtaisesti ohjelmoinnin?
Alkaisi olemaan ajankohtaista, kun valmistajan takuu pääsi loppumaan :wink:

Tarkoitan siis 2010 tai uudempia, vai muuttuiko se vasta 2011?
Morjens,

toissapäivänä kävin teetättämässä custom softan autooni vm:2011 (Opel Insignia 2.0_DCTi 118kW) ja manuaaliaskilla.
Dynossa vakiotehot olivat 120,7kw/404Nm ja sitten custom softattuna 143,1kw/463Nm.
Ei mitään häikkää ainakaan vielä ole ilmennyt ja hyvin muutenkin jekkasee. Persdynollakin jo tuollaisen muutoksen huomaa manuaalivaihteisella helposti. Automaatithan on näissä sellaisia liian kuminauhamaisia, luistavat liikaa makuuni.
J.S.T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3231
Liittynyt: 02 Kesä 2006, 19:03
Paikkakunta: Oulu

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja J.S.T »

Pitäis varmaan automaattia säätää jos sitä pystyy samalla. Mut aika kovat väännöt on ollu vakiona jo tuossa :O Täristääkö kytkin yhtään kunnolla vedättäessä alle 2000 rpm?
Opelcdti
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 01 Elo 2013, 09:07

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja Opelcdti »

Positiivinen yllätys nuo vakioväännöt oli minullekin. Tuosta automaatista tiedän, koska kävin koeajamassa samanlaista tuplaturbo dieseliä ja siinä ei kyllä huomaa tuota voiman kasvua läheskään noin selvästi. Tosin onhan tuossa omassani vähän enemmän jerkkua nyt. En ainakaan vielä ole huomannut mitään ylimääräisiä tärinöitä, eikä huomattu dynossakaan kun muutama veto sillä tehtiin.
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja Masi »

Opelcdti kirjoitti: Morjens,

toissapäivänä kävin teetättämässä custom softan autooni vm:2011 (Opel Insignia 2.0_DCTi 118kW) ja manuaaliaskilla.
Dynossa vakiotehot olivat 120,7kw/404Nm ja sitten custom softattuna 143,1kw/463Nm.
Ei mitään häikkää ainakaan vielä ole ilmennyt ja hyvin muutenkin jekkasee. Persdynollakin jo tuollaisen muutoksen huomaa manuaalivaihteisella helposti. Automaatithan on näissä sellaisia liian kuminauhamaisia, luistavat liikaa makuuni.
Tuo vakiotehohan on hyvin lähellä sitä mitä esim. omalle autolleni ilmoitetaan jo RPO koodienkin mukaan vakiona = ENGINE - DIESEL, 4 CYL, 2.0L, L4, CPI, TURBO, HO, DOHC, 121KW.

Veikkaukseni on, että vuodesta 2010 alkaen uudemman konstruktion mukaisissa (mm. painetunnistimet hehkuissa) on nimenomaan tuo sama vakioteho kuin esimerkiksi vastaavalla koneella olevissa Astroissa eli 121 kW = 165 hp.
Avatar
apache
OCF Member 2015
Viestit: 2884
Liittynyt: 24 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Vaasa

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja apache »

Onkos nyt kokemuksia vm2011 ja uudempien, 160 hepan 2.0CDTI-koneella ja automaattilaatikolla olevien Insignioiden lastuttamisesta?

Olikos se optimoiautosi.fi joka lupasi 197 heppaa ja 450nm? Kestääkö automaattilaatikko tuon? Millainen ajettava olisi softauksen jälkeen?
BMW E61 535da M-Sport Milk chocolate 380/728
Seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita:
Instagramissa -> http://bit.ly/1OsOK8e ja Youtubessa -> http://bit.ly/1Jdr5Kb
Wanhat: Ooppeleita ja Volvoja -> http://bit.ly/1gPE59K
Avatar
JukeN
OCF Member 2016
Viestit: 2469
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja JukeN »

Opelcdti kirjoitti:
Ahnuld kirjoitti:Onko kenelläkään oikeasti kokemusta "uudemman" 118kW Insignian piristämisestä ohjelmallisesti?
Eli on omalle autolle tehty, tai on tehnyt henkilökohtaisesti ohjelmoinnin?
Alkaisi olemaan ajankohtaista, kun valmistajan takuu pääsi loppumaan :wink:

Tarkoitan siis 2010 tai uudempia, vai muuttuiko se vasta 2011?
Morjens,

toissapäivänä kävin teetättämässä custom softan autooni vm:2011 (Opel Insignia 2.0_DCTi 118kW) ja manuaaliaskilla.
Dynossa vakiotehot olivat 120,7kw/404Nm ja sitten custom softattuna 143,1kw/463Nm.
Ei mitään häikkää ainakaan vielä ole ilmennyt ja hyvin muutenkin jekkasee. Persdynollakin jo tuollaisen muutoksen huomaa manuaalivaihteisella helposti. Automaatithan on näissä sellaisia liian kuminauhamaisia, luistavat liikaa makuuni.
Kuka teki ohjelman?

200hp/460nm vaikuttaa olevan about se mihin ohjelmalla päästään. Regal on tyhjentänyt DPF:n, ei sinäänsä merkittävää vaikutusta. http://www.regal-auto.co.uk/blog/insign ... pf-delete/
Opelcdti
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 01 Elo 2013, 09:07

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja Opelcdti »

Ohjelman tekijästä en tiedä.
Ohjelmointi ja dyno suoritettiin Tuusulassa sijaitsevassa pajassa, firman nimeä en ala täällä mainostelemaan.
Avatar
JukeN
OCF Member 2016
Viestit: 2469
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja JukeN »

Opelcdti kirjoitti:Ohjelman tekijästä en tiedä.
Ohjelmointi ja dyno suoritettiin Tuusulassa sijaitsevassa pajassa, firman nimeä en ala täällä mainostelemaan.
Tulokset siis ihan linjassa lupauksiin. Ensi keväänä käytän omani todennäköisesti samassa firmassa ohjelmoitavana. Kerro jos tulee DPF:n kanssa ongelmia.
opelisti77
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 1242
Liittynyt: 16 Marras 2009, 16:33

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja opelisti77 »

apache kirjoitti:Onkos nyt kokemuksia vm2011 ja uudempien, 160 hepan 2.0CDTI-koneella ja automaattilaatikolla olevien Insignioiden lastuttamisesta?

Olikos se optimoiautosi.fi joka lupasi 197 heppaa ja 450nm? Kestääkö automaattilaatikko tuon? Millainen ajettava olisi softauksen jälkeen?
Kiinnostais kans jos jollain kokemusta tästä :yes:
Avatar
G.T.S
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3902
Liittynyt: 11 Elo 2008, 00:12
Paikkakunta: HKI

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja G.T.S »

opelisti77 kirjoitti:
apache kirjoitti:Onkos nyt kokemuksia vm2011 ja uudempien, 160 hepan 2.0CDTI-koneella ja automaattilaatikolla olevien Insignioiden lastuttamisesta?

Olikos se optimoiautosi.fi joka lupasi 197 heppaa ja 450nm? Kestääkö automaattilaatikko tuon? Millainen ajettava olisi softauksen jälkeen?
Kiinnostais kans jos jollain kokemusta tästä :yes:
Laatikon pitäis kestää tuo vääntö jos vain on sa kuin bensa koneissa. Esim EDS on rajoittanut 2.0tbo bensa koneissa automaatin väännön juuro tuohon kun manuaalissa se samalla koneella on 550NM.
opelisti77
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 1242
Liittynyt: 16 Marras 2009, 16:33

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja opelisti77 »

Onkohan täällä joku tehnyt tota optimointia?
Avatar
JukeN
OCF Member 2016
Viestit: 2469
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja JukeN »

Tiedustelin kaksi viikkoa sitten sähköpostitse 2.0CDTI (165hp) ohjelmointia:

Karala: Ei ole kiinnostanut vastata
Fin Diesel: "en ole tehnyt yhtään Opelin uudempaa 2.0 konetta eikä ole valitettavasti aikaa alkaa opettelemaan."
LTR racing: Ei ole kiinnostanut vastata
Chip-Tuning.fi: +35hp/75nm

Viestit laitoin jokaisen firman kotisivuilla olevaan ensisijaiseen emailiin. Vuonna 2014 odottaisi, että asiakas saisi jonkunlaisen vastauksen. Faktahan toki on, että rahat saa helpommin muualta kuin tekemällä johonkin Opeliin ohjelmaa.
Vastaa Viestiin