Insignia 2.0 CDti viritys?
Re: Insignia 2.0 CDti viritys?
Legendalle:
Miten tuon 130:n automaatin kanssa , ett onko teillä kokemusta niiden lastuamisesta?
-Kari-
Miten tuon 130:n automaatin kanssa , ett onko teillä kokemusta niiden lastuamisesta?
-Kari-
Re: Insignia 2.0 CDti viritys?
Tähän itsekin haluaisin kommentteja, eli laittaako plug-n-play boxin kiinni ala optimoiautosi vaiGarlo kirjoitti:Legendalle:
Miten tuon 130:n automaatin kanssa , ett onko teillä kokemusta niiden lastuamisesta?
-Kari-
maksaa hieman enemmän ja ottaa autokohtaisen optimoinnin ala Harinen / Karala?
Miten toi automaagi kestää vääntöä?
Re: Insignia 2.0 CDti viritys?
Optimoiautosi.fi ei myy plug-n-play boxejaddude kirjoitti:
Tähän itsekin haluaisin kommentteja, eli laittaako plug-n-play boxin kiinni ala optimoiautosi vai
maksaa hieman enemmän ja ottaa autokohtaisen optimoinnin ala Harinen / Karala?
Miten toi automaagi kestää vääntöä?
Kyllä nuo laatikot ainakin tavallisen softan kestää ilman ongelmia. Ja ajamalla saa taas vakionkin rikki, oli laatikko mikä hyvänsä...
Re: Insignia 2.0 CDti viritys?
Morjens,Ahnuld kirjoitti:Onko kenelläkään oikeasti kokemusta "uudemman" 118kW Insignian piristämisestä ohjelmallisesti?
Eli on omalle autolle tehty, tai on tehnyt henkilökohtaisesti ohjelmoinnin?
Alkaisi olemaan ajankohtaista, kun valmistajan takuu pääsi loppumaan
Tarkoitan siis 2010 tai uudempia, vai muuttuiko se vasta 2011?
toissapäivänä kävin teetättämässä custom softan autooni vm:2011 (Opel Insignia 2.0_DCTi 118kW) ja manuaaliaskilla.
Dynossa vakiotehot olivat 120,7kw/404Nm ja sitten custom softattuna 143,1kw/463Nm.
Ei mitään häikkää ainakaan vielä ole ilmennyt ja hyvin muutenkin jekkasee. Persdynollakin jo tuollaisen muutoksen huomaa manuaalivaihteisella helposti. Automaatithan on näissä sellaisia liian kuminauhamaisia, luistavat liikaa makuuni.
Re: Insignia 2.0 CDti viritys?
Pitäis varmaan automaattia säätää jos sitä pystyy samalla. Mut aika kovat väännöt on ollu vakiona jo tuossa :O Täristääkö kytkin yhtään kunnolla vedättäessä alle 2000 rpm?
Re: Insignia 2.0 CDti viritys?
Positiivinen yllätys nuo vakioväännöt oli minullekin. Tuosta automaatista tiedän, koska kävin koeajamassa samanlaista tuplaturbo dieseliä ja siinä ei kyllä huomaa tuota voiman kasvua läheskään noin selvästi. Tosin onhan tuossa omassani vähän enemmän jerkkua nyt. En ainakaan vielä ole huomannut mitään ylimääräisiä tärinöitä, eikä huomattu dynossakaan kun muutama veto sillä tehtiin.
Re: Insignia 2.0 CDti viritys?
Tuo vakiotehohan on hyvin lähellä sitä mitä esim. omalle autolleni ilmoitetaan jo RPO koodienkin mukaan vakiona = ENGINE - DIESEL, 4 CYL, 2.0L, L4, CPI, TURBO, HO, DOHC, 121KW.Opelcdti kirjoitti: Morjens,
toissapäivänä kävin teetättämässä custom softan autooni vm:2011 (Opel Insignia 2.0_DCTi 118kW) ja manuaaliaskilla.
Dynossa vakiotehot olivat 120,7kw/404Nm ja sitten custom softattuna 143,1kw/463Nm.
Ei mitään häikkää ainakaan vielä ole ilmennyt ja hyvin muutenkin jekkasee. Persdynollakin jo tuollaisen muutoksen huomaa manuaalivaihteisella helposti. Automaatithan on näissä sellaisia liian kuminauhamaisia, luistavat liikaa makuuni.
Veikkaukseni on, että vuodesta 2010 alkaen uudemman konstruktion mukaisissa (mm. painetunnistimet hehkuissa) on nimenomaan tuo sama vakioteho kuin esimerkiksi vastaavalla koneella olevissa Astroissa eli 121 kW = 165 hp.
Re: Insignia 2.0 CDti viritys?
Onkos nyt kokemuksia vm2011 ja uudempien, 160 hepan 2.0CDTI-koneella ja automaattilaatikolla olevien Insignioiden lastuttamisesta?
Olikos se optimoiautosi.fi joka lupasi 197 heppaa ja 450nm? Kestääkö automaattilaatikko tuon? Millainen ajettava olisi softauksen jälkeen?
Olikos se optimoiautosi.fi joka lupasi 197 heppaa ja 450nm? Kestääkö automaattilaatikko tuon? Millainen ajettava olisi softauksen jälkeen?
BMW E61 535da M-Sport Milk chocolate 380/728
Seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita:
Instagramissa -> http://bit.ly/1OsOK8e ja Youtubessa -> http://bit.ly/1Jdr5Kb
Wanhat: Ooppeleita ja Volvoja -> http://bit.ly/1gPE59K
Seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita:
Instagramissa -> http://bit.ly/1OsOK8e ja Youtubessa -> http://bit.ly/1Jdr5Kb
Wanhat: Ooppeleita ja Volvoja -> http://bit.ly/1gPE59K
Re: Insignia 2.0 CDti viritys?
Kuka teki ohjelman?Opelcdti kirjoitti:Morjens,Ahnuld kirjoitti:Onko kenelläkään oikeasti kokemusta "uudemman" 118kW Insignian piristämisestä ohjelmallisesti?
Eli on omalle autolle tehty, tai on tehnyt henkilökohtaisesti ohjelmoinnin?
Alkaisi olemaan ajankohtaista, kun valmistajan takuu pääsi loppumaan
Tarkoitan siis 2010 tai uudempia, vai muuttuiko se vasta 2011?
toissapäivänä kävin teetättämässä custom softan autooni vm:2011 (Opel Insignia 2.0_DCTi 118kW) ja manuaaliaskilla.
Dynossa vakiotehot olivat 120,7kw/404Nm ja sitten custom softattuna 143,1kw/463Nm.
Ei mitään häikkää ainakaan vielä ole ilmennyt ja hyvin muutenkin jekkasee. Persdynollakin jo tuollaisen muutoksen huomaa manuaalivaihteisella helposti. Automaatithan on näissä sellaisia liian kuminauhamaisia, luistavat liikaa makuuni.
200hp/460nm vaikuttaa olevan about se mihin ohjelmalla päästään. Regal on tyhjentänyt DPF:n, ei sinäänsä merkittävää vaikutusta. http://www.regal-auto.co.uk/blog/insign ... pf-delete/
Re: Insignia 2.0 CDti viritys?
Ohjelman tekijästä en tiedä.
Ohjelmointi ja dyno suoritettiin Tuusulassa sijaitsevassa pajassa, firman nimeä en ala täällä mainostelemaan.
Ohjelmointi ja dyno suoritettiin Tuusulassa sijaitsevassa pajassa, firman nimeä en ala täällä mainostelemaan.
Re: Insignia 2.0 CDti viritys?
Tulokset siis ihan linjassa lupauksiin. Ensi keväänä käytän omani todennäköisesti samassa firmassa ohjelmoitavana. Kerro jos tulee DPF:n kanssa ongelmia.Opelcdti kirjoitti:Ohjelman tekijästä en tiedä.
Ohjelmointi ja dyno suoritettiin Tuusulassa sijaitsevassa pajassa, firman nimeä en ala täällä mainostelemaan.
-
- OCF Member 2018
- Viestit: 1242
- Liittynyt: 16 Marras 2009, 16:33
Re: Insignia 2.0 CDti viritys?
Kiinnostais kans jos jollain kokemusta tästäapache kirjoitti:Onkos nyt kokemuksia vm2011 ja uudempien, 160 hepan 2.0CDTI-koneella ja automaattilaatikolla olevien Insignioiden lastuttamisesta?
Olikos se optimoiautosi.fi joka lupasi 197 heppaa ja 450nm? Kestääkö automaattilaatikko tuon? Millainen ajettava olisi softauksen jälkeen?
Re: Insignia 2.0 CDti viritys?
Laatikon pitäis kestää tuo vääntö jos vain on sa kuin bensa koneissa. Esim EDS on rajoittanut 2.0tbo bensa koneissa automaatin väännön juuro tuohon kun manuaalissa se samalla koneella on 550NM.opelisti77 kirjoitti:Kiinnostais kans jos jollain kokemusta tästäapache kirjoitti:Onkos nyt kokemuksia vm2011 ja uudempien, 160 hepan 2.0CDTI-koneella ja automaattilaatikolla olevien Insignioiden lastuttamisesta?
Olikos se optimoiautosi.fi joka lupasi 197 heppaa ja 450nm? Kestääkö automaattilaatikko tuon? Millainen ajettava olisi softauksen jälkeen?
-
- OCF Member 2018
- Viestit: 1242
- Liittynyt: 16 Marras 2009, 16:33
Re: Insignia 2.0 CDti viritys?
Onkohan täällä joku tehnyt tota optimointia?
Re: Insignia 2.0 CDti viritys?
Tiedustelin kaksi viikkoa sitten sähköpostitse 2.0CDTI (165hp) ohjelmointia:
Karala: Ei ole kiinnostanut vastata
Fin Diesel: "en ole tehnyt yhtään Opelin uudempaa 2.0 konetta eikä ole valitettavasti aikaa alkaa opettelemaan."
LTR racing: Ei ole kiinnostanut vastata
Chip-Tuning.fi: +35hp/75nm
Viestit laitoin jokaisen firman kotisivuilla olevaan ensisijaiseen emailiin. Vuonna 2014 odottaisi, että asiakas saisi jonkunlaisen vastauksen. Faktahan toki on, että rahat saa helpommin muualta kuin tekemällä johonkin Opeliin ohjelmaa.
Karala: Ei ole kiinnostanut vastata
Fin Diesel: "en ole tehnyt yhtään Opelin uudempaa 2.0 konetta eikä ole valitettavasti aikaa alkaa opettelemaan."
LTR racing: Ei ole kiinnostanut vastata
Chip-Tuning.fi: +35hp/75nm
Viestit laitoin jokaisen firman kotisivuilla olevaan ensisijaiseen emailiin. Vuonna 2014 odottaisi, että asiakas saisi jonkunlaisen vastauksen. Faktahan toki on, että rahat saa helpommin muualta kuin tekemällä johonkin Opeliin ohjelmaa.